כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מתחילים לרוץ על הקצה.רדיו

שעות ספורות  לפני השידור הראשון של תחנת הרדיו האינטרנטי החדשה "הקצה", ממשיכתה של תוכנית בשם זה שהוסרה מגלי צה"ל, מסיבת עיתונאים, מדווח במילים, תמונות וקולות – יובל אראל. הדיווח מתפרסם גם בפורטל "בילויים".

רדיו הקצה רגע הפתיחה צילום יובל אראל
רדיו הקצה רגע הפתיחה צילום יובל אראל

בעיקרון, כאן מדובר על להסתכל קדימה, לא לאחור, מתחילים…

תוכנית הרדיו "הקצה" שודרה בגלי צה"ל משנת 1999 ועד לאחרונה כאשר החליטו שלטונות התחנה להסירה יחד עם ליין שלם של משבצות לילה. עורכי ושדרני התוכנית אייל "קוואמי" פרידמן ונדב רביד לא השלימו עם רוע הגזרה ומימשו את חלומם הכמוס והקימו תחנת רדיו חדשה, תחנה המשדרת באמצעות רשת האינטרנט במסגרת פעילות חדשה של אולפן מכללת BPM.

קוואמי ונדב רביד העומדים מאחורי המיזם מציגים לוח השידורים הכולל שורה של כישרונות וותיקים בתחום: יואב קוטנר, לאון פלדמן, עפרי גופר, אמיר אגוזי ויוני שרוני.

הערוץ החדש יפעל כתחנת רדיו מקוונת בכתובת kzradio.net תחנת "הקצה" תשדר כאמור מאולפני מכללת BPM, ותגיש תוכנית חדשה מדי יום, שניתן יהיה לשמוע בלייב או על פי דרישה מתוך מאגר.

השדרנים מצטרפים לקוואמי ונדב רביד, ויגישו כל אחד תוכנית שבועית בת שעתיים. התחנה תפעל כל יום בשידור חי.

ואלה השדרנים המצטרפים למיזם החדש –

 יואב קוטנר

גדול שדרני המוסיקה של ישראל, האב הרוחני שעליו התחנכה "הקצה". קצרה היריעה, אך על קצה המזלג – קוטנר אחראי לכמה וכמה מתוכניות המוזיקה החשובות ביותר בתולדות הרדיו הישראלי. הוא כותב על מוזיקה, הגיש וערך תוכניות טלוויזיה, ביניהן "סוף עונת התפוזים", ולאחרונה "האלבומים", היה העורך הראשי של ערוץ 24, ערך את החלק העברי באנציקלופדיית מומה, השפיע על דורות של מאזינים מאז שהגיע לגל"צ עוד בשנות ה70 עוד.

לאון פלדמן

ותיק שדרני קול הקמפוס, עיתונאי, קריין ואחד משדרני הרדיו הטובים בארץ, המשלב את יכולת המשחק והאלתור שלו בתשוקה אדירה למוזיקה אלטרנטיבית ישראלית. פלדמן הוא מגלה ודוחף המוזיקאים האלטרנטיביים החשוב ביותר שקם לישראל בעשור האחרון, ולצד פעילותו הרדיופונית שעברה גם בגלגלצ,רשת ג',רדיו ת"א ותדר, הוא יוזם ועורך ערבי "לכלוך באוזן" הכבר-מיתולוגיים.

אמיר אגוזי

דיג'יי ועורך מבריק, מומחה למוזיקה אלקטרונית חדשנית ופורצת גבולות, להיפ-הופ,Fאנק, רגאיי, האוס ואר-אנ'-בי מהזן האיכותי ביותר. אגוזי משמש בשנים האחרונות כעורך המוזיקלי של ה"שסק", מוסד תל אביבי ותיק שמשמש מוקד עליה לרגל לחובבי מוזיקה מכל הארץ. הוא ערך את מגזין "די-ג'יי העיר", כתב על מוזיקה ב"וואלה!", שם גם הגיש את הפודקאסט הפופולרי "רשמקול". כמו כן, ביחד עם נדב רביד, אגוזי מנהל את הלייבל וצוות הדי-ג'יים בוטניקה.

עפרי גופר

עורך מוזיקלי בגלצ, בגלגלצ, ב102FM וב99FM בעברו, ובערוץ 24 בהווה, שהפך לאחד המומחים הגדולים בארץ להאוס איכותי על כל תתי-ז'אנריו. עופרי הוא אחד ממייסדי ליין המסיבות המופלא "East Of Eden" יחד עם דני בר ז"ל, מבעלי הבר החדש Deli, ואחד הדיג'יים המעולים והעסוקים בארץ.

יוני שרוני

עיתונאי מוזיקה, עורך ב"עכבר העיר", עורך מוזיקלי לשעבר ב-102FM, בלוגר ומייסד תוכנית הרדיו "ניימדרופינג", ששודרה ב"תדר", והפכה לבלוג הכי מעודכן בארץ לאינדי החדש. מומחה לפינות הנסתרות ביותר של המוזיקה האלטרנטיבית.

הנה גיג – קוואמי מודיע על פתיחת התחנה בחגיגות באוזןבר

 

אמש, מאוחר בלילה, ממש שעות ספורות לפני היקיצה אל הבוקר הראשון בתולדות התחנה החדשה, סיפר לי כך לאון "נפולאון" פלדמן – לשדר מבחינתי ברדיו, אם זה באינטרנט, אם זה באפ אם, זה בגדול אותו דבר, זאת חוויה מדהימה, אני אוהב את זה, אוהב להשמיע להקות ואמנים שאני מאמין בהם, אוהב לתת במה, אוהב מוזיקה. לא משנה אם זה להשמיע שיר חדש בחדר שלי, ברשת או דרך קופסת קוטג', המטרה היא הפצה של האהבה הזאת. מרגש אותי מאוד להיות חלק ממיזמי רדיו חדשים ובועטים, כמו קול הקמפוס, כמו תדר וכמובן הקצה, שהתחיל אצלי כפינה קבועה בתוכנית של קוואמי ומורחב כעת לתוכנית אישית בתחנה החדשה.

טוב, עכשיו קצת נוסטלגיה, תראו, "הקצה" היא לא באמת תחנת הרדיו האינטרנטית הראשונה בארץ, קדמה לה תחנת הרדיו של "נטקינג – מלך האינטרנט". נטקינג היה פורטל אינטרנט ישראלי שהוקם בשנת 1995 ופעל עד 2001, מאתרי האינטרנט המסחריים הראשונים בישראל.

האתר הוקם כמה שעות לאחר רצח רבין ב-1995 על ידי משרד הפרסום טמיר-כהן, כעמוד זיכרון שכלל אפשרות להדלקת נר זיכרון וירטואלי. ב-1998 האתר נהפך לפורטל תוכן. במשך שנות פעילותו הראשונות נחשב כמתחרה העיקרי לשני הפורטלים הנוספים שפעלו בעברית, אתר וואלה!, שהוקם חודש אחריו ואתר IOL. האתר כלל מבזקי חדשות, אינדקס אתרים, פורומים, צ'אטים, חדשות ספורט, מדור בישול ומשחקים.

מנכ"ל החברה היה יונתן בן-ארצי. בשנת 1999 יזם יריב בן יהודה, שהיה סמנכ”ל התוכן באתר את הקמת רדיו נטקינג, ובשנת 2000 השירות הושק. היה זה פעם ראשונה שפעל בארץ שירות רדיו מקוון. הרדיו כלל שישה ערוצים ואחר כך שמונה, וגם הופקו בו תוכניות שונות והוא זכה להצלחה גדולה. בתחילת 2001 נמכר האתר לחברת סלקום, כעבור כמה חודשים נסגר רדיו נטקינג ובמהרה נסגר כל האתר.אבל אנחנו כאן ועכשיו, והקצה חיה בועטת ונושמת מוסיקה מעל גלי האי.פי.| ווי.פי. | איץ' טי טי פי…

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמסיבמבה…

 https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150699709604654.417183.721654653&type=1

 והנה מה שהיה היום בתחנה בצהריים

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא