כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

פאנקנשטיין המסיבה Funk'n'Stein

רשמים ממסיבת Funk'n'Stein פאנקי הכי גדולה בייקום, מועדון בארבי ת"א, 18.11.2011 23:30, היה, התנועע, תפס את הפאנק, צילם ומספר – יובל אראל.

FUNK RELIGION צילום: יובל אראל
FUNK RELIGION צילום: יובל אראל

 קצת אבל קצת אני חייב לחפור, אולי זה הפורסט גאמפ שבי, אבל הנה זה יוצא – לפני הרבה הרבה שנים (40) התכנסנו בביתו של חבר שזה עתה קיבל במתנה תקליט מאחותו שחזרה מארצות הברית, הוא אמר שזה משהו כמו שאפט, אז סרט קולנוע מלא באקשן ומוסיקה מרקידה. המכסה של הפטפון דואל הגדול מודל שנות השישים נפתח והתקליט החל להתנגן, כן, המוסיקה הזכירה את שאפט, צלילי בסים היוצרים קצב שתופס את הגוף, קולות צרודים קמעה המזמרים בהרמוניה, הקצב הלך והתגבר, התחלנו לרקוד, היינו בטח בני 13 או פחות. היה זה האלבום של להקת ה"פיתויים" Temptation שנפתח עם השיר "Papa was a rolling stone", כך נפתח לי הצוהר לעולם הסול מיוזיק, הפאנקי והגרוב.

כמה שנים מאוחר יותר ואני מתעסק בתיקלוט במסיבות ריקודים במרכז ביכורי העתים בתל אביב ועוד כמה דיסקוטקים נידחים בדרומה של תל אביב, התיק שלי מכיל אוסף מרשים של מוסיקת סול, גרוב ופאנקי דוגמת ג'יימס בראון, הפיתויים, סלי ומשפחת סטון, חמישיית ג'קסון, דיאנה רוס, להקת מלחמה, אדמה רוח ואש  ועוד כמה נבחרים שהגיחו מהגטו בהארלם או ממשרדי מוטאון.

עברו השנים והשתנו העיסוקים, זרמים חדשים נכנסים לתודעה המוסיקלית, לא הכל רקיד וקליט, אבל אני, תמיד, כששומע את צלילי הבס של הפיתויים, חוזר אחורה בשנים, למכנסים המתנפנפות, חולצות הצווארון הרחב הצבעוניות ונעלי הגברים מוגבהות העקב…

פאנקנשטיין, ההופעה. צילום: יובל אראל
פאנקנשטיין, ההופעה. צילום: יובל אראל

פאנקנשטיין (באנגלית: Funk'n'Stein The Band) היא להקת פאנק (Funk) ישראלית עם השפעות בולטות של ג'אז, בלוז ומוזיקה שחורה.

All day long – the single

פאנקנשטיין הוקמה כלהקת מחוות בראשית שנת 1998 על ידי אלרן דקל וגורי אלפי. ההרכב המקורי כלל בין השאר את שחם אוחנה בבס, עילי בוטנר בגיטרה וגלעד שמואלי בתופים. בשנת 2000 עזב אלפי את הלהקה לאחר הצלחתו הטלוויזיונית. הלהקה, שכעת מנתה שמונה חברים, המשיכה להופיע בכל רחבי ישראל אך בעיקר בתל אביב. בשנת 2002 השתתפה הלהקה בפסטיבל הג'אז באילת ובפסטיבל האהבה בים המלח, ובשנת 2004 בפסטיבל קוקה-קולה בניצנים. בשנת 2006 הוציאה את אלבומה הראשון – "Funk'n'stein The Band" בחברת התקליטים התו השמיני. האלבום השני של הלהקה נקרא "The Next Level". בשנת 2009 השתתפה הלהקה בפסטיבל הג'אז באילת.

דקל, גורי ואוחנה. צילום: יובל אראל
דקל, גורי ואוחנה. צילום: יובל אראל

בליל שישי האחרון, כשארובות השמיים מאיימות בהצפה כללית של העיר העברית הראשונה אזרנו אומץ ויצאנו לעבר מועדון הבארבי, המוני הצעירים שצבאו על הפתח לא הותירו בי ספק, הלילה זה הולך להיות. כבר בכניסה לאולם הגדול שנפתח כולל אגפיו חזינו בקישוטים, שרשראות נוצצות, פה ושם גברים במשקפיי פאנקי  גדולות, עדיים מוארים ועוד שטויות שנועדו לתת צביון של חגיגה ושמחה רבתי. באלי טוב\טבק\חרגול – אותה חבורה שעושה שמח בעיר מזה תקופה ארוכה ואחראית בין היתר על החגיגות של בום פם, אוחנה ברס בנד, רדיו תדר, התפוחים, האחים רמירז ועוד, הפיקה ערב בומבסטי.

כשהאולם התמלא עד אפס מקום, קרוב לחצות, עלו על הבמה חברי ההרכב – אלרן דקל הזמר, טל תמרי בתופים, ספי ציזלינג בחצוצרה, שחם אוחנה עם גיטרה בס, עמית שגיא בגיטרה חשמלית, שלומי אלון עם הסקסופון, יאיר סלוצקי בטרומבון ואלון פרימן על הקלידים. לחבורה זו מצטרף בהפתעה גורי אלפי, העוטה דמויות משעשעות במהלך המופע, קאי צור, הגולש המוכסף.. וכמה רקדניות היודעות לנענע את זה…

החגיגה החלה, לא אלאה אתכם בתיאורים רבים אבל אומר כי באופן כללי זו הייתה אחת מהופעות המסיבה המשובחות שראיתי, מעבר להופעה הקצבית והמרקידה התווספו כמה אטרקציות בדמותן של דמויות מוטרפות בעליל אותן תוכלו לראות בקטעי הוידיאו בסוף הפוסט הזה.

במגה מימד של הפאנק אמונת הפאנק היא לא רק אמונה, היא האמונה היחידה. הפאנק בא לעולם כדי להציל את העם. כיום קיימת תנועה ערנית  לצרף אנשים נוספים לאמונת  פאנק כך שהם יוכלו להינצל ביום הדין המתקרב. כל מה שאתה צריך לעשות זה לתת לעצמך פאנק, לרקוד, להשתחרר, להאמין ולבטוח.

MEGA DIMENSION OF FUNK RELIGION. איור: אלן ג.
MEGA DIMENSION OF FUNK RELIGION. איור: אלן ג.

 

HIGH LORD OF THE UNFORTUNATE (אלרן דקל)

דמות משיחית לקוחה מהמיתולוגיה הפאנקית שקדמה לשלטון המלוכה. לבושה תמיד בלבן, עם "חומר" בידו וגיטרה על גבו, צועד ברחבי העולם על מנת לעזור לאנשים במצוקה, לא רק אנשים חסרי בית או אנשים עניים, אלא גם אנשים אשר נשמתם כבויה ואין ניצוץ  בעיניהם. הוא עוזר לאנשים באמצעות הפאנק וקורא לכולם להתאחד ולעזור האחד לחברו.

KLITUS ASS SHAKER BAKER (אחת מהדמויות שלבש גורי אלפי)

קוסם מיתולוגי, אשף האפייה שחי בבקתה מבודדת ליד פסגת הר הדאונביט. טיפוס מצחיק ומטורף שאוהב לשהות במטבח כל היום עם מחבתות וסיריו. כאשר המצב קשה ויש צורך במקצבי פאנקי טובים, אנשים מצטרפים יחד למסע אל הבקתה של Klitus , אולם Klitus  לא אוהב אנשים, ולכן הוא חי במקום מבודד והוא לא מרוצה כאשר באים להפריע לו. והוא בעיקר לא אוהב את הכינוי שלו  ASS SHAKER BAKER…

SEFINADELCOOL (ספי ציסלינג)

המלך הראשון של מימד הפאנק,  מהרגע שהוא נולד אתה יכול לראות שהוא הולך להיות מנהיג. הוא הניח את הכללים הכי בסיסיים לדת הפאנק. עד היום הוא נערץ בכל רחבי העולם.

MASTER BIGI DIGITAL (קאי צור)

אף אחד לא יודע איפה הוא,  פתאום הוא בא,והנה הוא כאן. המטרה שלו היתה כביכול טובה, ההוא רצה להיות בעל צליל נקי וטהור, בלי רעש, ברמה מדעית מדויקת וחדה כמו סכין.  מעוטר בתקליטי וויניל וקלטות, הוא כולו  כסוף, מבריק ועתידני.

120 דקות של מוסיקה קצבית, השולחת הפצצות קצב, רעמי בס, הרמוניות כלי נשיפה ושירה הלמו חזק חזק בראשם, אזניהם וגופם המתנועע ללא הפסקה של המוני הצעירים שמלאו את האולם, הדמויות המוטרפות הוסיפו עניין תוך כדי המופע, מי שלא היה, לא היה. אחרי שעתיים העניין לא הסתיים, לקהל הרב שהעדיף להישאר במועדון נתנו עופר 'סקול מאסטר' ו'מארקי פאנק' את סט ההרקדה הכי טוב שאפשר בעיר.

ומעכשיו, בלי דיבורים, אתן לתמונות וקטעי הוידיאו לעשות את שלהם. תנו לפאנק להובילכם. ותודה למוטי קמחי על ההדרכה 🙂

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמגה בומבסטיק מסיבה

רגעים מהמופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

4 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא