כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

ערב בפיאנו בר עם ים גרוניך

הזמרת ים גרוניך במופע בכורה מלא לראשונה בפיאנו בר Tassa ולצידה התארחו אבא שלמה ואמא מיכל, היינו שם

האמת, אבא שלמה גרוניך, מי שהגדרתיו לפני עשרות שנים כפרנק זאפה הישראלי, מלחין וקומפוזיטור משובח שפרש בפנינו שורה של שירים מיוחדים ולא ממש שגרתיים, כבר הפך את הפיאנו בר Tassa למעין מועדון הבית שלו בשנה האחרונה, לצידו אמא מיכל אדלר היפיפייה שהיא השליש משלישיית נגני המפוחית של משפחת אדלר שהתפרסמו בארץ במאה שעברה כהרכב מלא מרץ ושופע שמחה. אני אישית שמחתי לראות את השניים במועדון אמש.

ים גרוניך ב- Tassa בר. <yoastmark class=

זמרת על הבמה

הבת שלהם, ים, היא מה שקרוי "התפוח לא נופל רחוק מהעץ", מושבניקית תל אביבית שלמדה בבית הספר למוזיקאים רימון, הספיקה להיחשף כזמרת בפני עצמה כאשר התמודדה בתוכנית הריאליטי המוזיקלית "הכוכב הבא", אולם ים הצעירה (כמעט בת 26) לא אוהבת לשהות במסגרות, מכולן היא שברה הצידה, בית הספר התיכון, בית הספר למוזיקאים, תוכנית הריאליטי, הולכת בדרכה יש בכך אמת, להתקדם לפי תחושותיה..

מה שמעניין אותה באמת זה לשיר ולכתוב שירים, במיוחד כשמדובר בעולמות הריתם אן בלוז, מוזיקה שחורה שורשית עם שירה גרונית ויצרית, היא הספיקה להשיק כמה שירים שפרצו לרשתות, הסינגל הראשון שלה – "למה לא" שיצא לפני למעלה משנה ו"כאוס" שיצא לפני חצי שנה.

הערב של ים

אולם אמש בפיאנו בר Tassa היא שבתה את הקהל שהגיע, הרבה חברים חברות וכמובן המשפחה הגרעינית שאף הצטרפה אליה לכמה רגעים על הבמה בסופו של הערב.

ים גרוניך עם גרגורי ב- Tassa בר. <yoastmark class=

ים גרוניך עם עומר ילד ב- Tassa בר. <yoastmark class=

אבא שלמה גרוניך ב- Tassa בר. <yoastmark class=

ים גרוניך עם אמא מיכל אדלר ב- Tassa בר. <yoastmark class=

ים היא ארנ'בי אמיתית, כל כולה. בין אם היא מבצעת שיר לועזי מוכר ובין אם מדובר בחומר מקורי שלה, הנגנים שליוו אותה, גריגורי על הגיטרה האקוסטית ועומר יפת אקא "עומר ילד" היו בעצם מעין קישוט, התכשיט האמיתי על הבמה הקטנה של Tassa הייתה ללא עוררין ים בעצמה, ממש כמו זמרת בפיאנו בר ניו יורקי אמיתי עם נוכחות קולית של גרון חזק ששובר הצידה ונוכחות בימתית מרשימה, היא שבתה את הקהל במשך שעה עם מופע לא ארוך אך די משובח במסגרתו היא בצעה לא רק גרסאות שלה ללהיטי ענק של מוזיקה שחורה אלא גם כמה שירים שהם כולם שלה. אפילו ניסתה לגנוב את ההצגה מאביה, שלמה כאשר התיישבה לפתע מול קלידי הפסנתר והחלה לנגן את השיר "אנא אלך" אך ויתרה ונתנה לאבא להמשיך כשהיא מצטרפת בשירה, הדואט עם האמא מיכל אף הוא היה מרגש במיוחד, ועוד כשאמא שלפה את המפוחית המפורסמת ונתנה לקהל קטע מוזיקלי צבעוני.

שיחזרו עכשיו!

את הרגעים האחרונים שב מופע הקדישה ים לחטופים המצויים בשבי הנוכבות ימ"ש כאשר בצעה את השיר – Hold On אשר נכתב עבורה בידי שולי דאי והולחן על ידה בהפקתו המוזיקלית של גבי גויכמן, שיר עליו אמרה ים כאשר הוא יצא לאור – "כולנו נמצאים עדיין בתוך האימה הזאת וכולנו חסרי אונים. כל מה שנותר לי לעשות זה לנסות לתת מעט תקווה דרך המוזיקה שלי. אני מקווה שהשיר שהלחנתי למילותיו המרגשות של שולי דאי, יוכל להוות מסר של תקווה ושל כח, למען הגיבורים והגיבורות שלנו, למען משפחות החטופים- שהם בעצם המשפחה של כולנו ויותר מכל למען האחים והאחיות שלנו שנמצאים בשבי ואין לנו דבר לעשות חוץ מלהמשיך לכאוב, להתאבל ולצרוח חזק שיחזרו הביתה, עכשיו! הלב של כולנו איתם"
לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה

כמה רגעים מתוך המופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא