כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

הופעות בינלאומיותסיקור הופעות
כולל וידאו

המופע של אסף אבידן בקו הרקיע

אסף אבידן קיים סבב הופעות נוסף בישראל בעקבות אלבומו החדש, היינו שם

במסגרת סבב ההופעות הבינלאומי כחלק ממסע ההשקה לאלבומו האחרון שהחל לפני שנה באמפי קיסריה  – הגיע המוזיקאי והיוצר אסף אבידן ארצה וקיים מיני טור בן שלושה ערבים במהלכם הופיע עם חומרי האלבום החדש ושירים מאלבומיו הקודמים כולל קלאסיקות מימי המוג'וס. הטור החל בערב ליל שישי בפני קהל באי פסטיבל סנטרל פארק במצפור אוכברג בעין השופט, ונמשך במוצאי שבת ובערב יום ראשון במתחם קו רקיע בפארק אריאל שרון הצופה לעבר גוש דן רבתי. היינו שם.

את המופע פתחה הקלידנית שלי אורצ'ר בכמה שירים אישיים ובהמשך הצטרפה להרכב המלווה את אסף שכלל את אלכס משה בגיטרות, דנה רוט בגיטרת בס ועופר לוי על התופים.

אסף אבידן בקו רקיע. צילום יובל אראל
אסף אבידן בקו רקיע. צילום יובל אראל

ההיכרות שלנו עם אסף איננה מהיום, המופע הראשון של אסף בו נכחנו היה לפני 14 שנים, באחד מלילות ספטמבר 2008, הבת שלי סיפרה לי שיש הערב הופעה בשוק הפשפשים ביפו של אסף אבידן ואני חייב להגיע ולשמוע אותו, היא השמיעה לי שיר או שניים במחשב ואני צחקתי ואמרתי, מה פתאום, זו ג'ניס ג'ופלין בכלל.

רק בערב כשעמדנו יחד עם עוד כמה עשרות בודדים של צופים בחצי גורן מול המבנה של מרכז עמיעד ברחבת השוק ואסף פתח במופע עם חברי להקתו הבנתי שמדובר בתופעה ייחודית, קול אדיר בגוף שברירי המלא חיות ומרץ בלתי נדלה…

אסף אבידן בקו רקיע. צילום יובל אראל
אסף אבידן בקו רקיע. צילום יובל אראל

מאז עבר חלף לו זמן רב, הקריירה של אסף ידעה הרבה תהפוכות, המוג'וס כבר לא קיימים כהרכב, אסף יצא לקריירה עצמאית עם אלבומי סולו ושוב חזר עם חומרים בליווי נגנים, גם ימי מגיפת הקורונה צרבה בו שינויים רבים כשנאלץ להתבודד באחוזתו באיטליה לשם העתיק את מגוריו מהדירה השכורה ביפו של אותם ימים, בעשור החולף אסף אבידן הוא מוזיקאי ואמן בעל שם עולמי.

אסף אבידן בקו רקיע. צילום יובל אראל
אסף אבידן בקו רקיע. צילום יובל אראל

אז אמש שבנו לחוות מופע של אסף, מופע אשר  נפתח עם ביצוע לשניים משירי האלבום החדש כפי שהם פותחים את האלבום עצמו –   Lost Horse  ו- 900 Days, המשיך בשורת שירים המציגים קריירה מגוונת ומרתקת של יצירה, הן מתחילת דרכו עם ההרכב המוג'וס, הן מיציאתו למסלול עצמאי לבד והן מהשנים אחרונות.

אסף אבידן בקו רקיע. צילום יובל אראל
אסף אבידן בקו רקיע. צילום יובל אראל

אסף חתם את המופע עם השיר החותם את אלבומו – I See Her, Don’t Be Afraid לא לפני שפנה לקהל שמילא את המתחם וסיפר כי בעצם בכל פעם שהוא מופיע בפני קהל המגיע להופעותיו הוא עובר מעין טיפול נפשי אישי לרפא את פצעי נפשו המתייסרת וזו למעשה האמנות.

כמה רגעים של אמנות באוויר

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. ואו, הייתי שם וזה תיאור מדויק למה שאני מרגישה. אין מילים לתאר כמה החוויה הזו הייתה עוצמתית! תודה♥️

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא