כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה
כולל וידאו

הזמר איברהים טטליסס יופיע בבריכת הסולטן

איברהים טטליסס גדול זמרי טורקיה יופיע בישראל בקונצרט אחד בלבד בבריכת הסולטן, כל הפרטים

הזמר הטורקי איברהים טטליסס יגיע לישראל להופעה אחת שתתקיים בתאריך 28 ביוני בבריכת הסולטן בירושלים כשהוא מלווה בתזמורת בת 25 נגנים מטורקיה.

מכירת הכרטיסים למופע תיפתח ביום חמישי 31.3 בשעה 09:00. מחירי הכרטיסים: החל מ 199 ₪ עד 799 ₪ בהתאם למקום הישיבה. הכרטיסים באתר קופת "בימות" או בטלפון 6226*

כך מסר איברהים לקהל הישראלי – "שלום ישראל, אני שמח ומחכה להופיע אצלכם, מבטיח מופע חזק ומרגש עם שירים מכל הזמנים שאתם אוהבים, אני מתגעגע אליכם. לקהל הישראלי יש פינה חמה בלב אצלי, הם אוהבים אותי ואני אוהב אתכם"

איברהים טטליסס הוא זמר טורקי, השר בסגנון טורקי-ערבי-כורדי (ערבסק). עד כה הפיק 53 אלבומים. הוא מרבה להופיע עם תזמורות טורקיות מסורתיות ומוכר בסלסוליו ובסגנון האלתור הכורדי-טורקי והכפרי "אוזון הווה" (Uzun hava – "נשימה ארוכה" בטורקית), בו הוא שולט היטב. טטליסס מוכר גם בכינויו "איבו" (Ibo).

טטליסס היה מחלוצים של ז'אנר הארבסק בטורקיה יחד עם אורחן גנג'ביי, מוסלום גורסס ופרדי טייפור. איברהים הוציא את אלבומו הראשון בשנת 1965 האלבום לא זכה להצלחה מרובה ואף גרם למעצרו בעקבות הוצאה בלתי חוקית של שירים בסגנון הארבסק שהשלטון בשנים אלו אסרו על שירתו בציבור. לאחר מעצר זה רבים מאזרחי טורקיה התקוממו כנגד חוק זה ופעלו רבות לשיחרורו ואף גרמו לביטול החוק. חמש שנים לאחר מכן לאחר שיחרורו מהכלא הוציא טטליסס את אלבומו השני, אלבום זה הצליח משמעותית מאלבומו הראשון בעקבות פרסומו מהמעצר. איברהים החל להתפרסם בכל רחבי טורקיה והחל להוציא אלבומים בקצב מסחרר כשבין השנים 1989 ל-1990 הוציא לא פחות מארבעה אלבומים (תוך פחות משנה) .

אלבומו החמישי, אייאונדה קונדורה, הפך לרב-מכר בטורקיה. למרות הייתו מלאום כורדי בזמן מלחמת טורקיה-כורדיסטן איברהים המשיך לצבור קהל רב בטורקיה. שיא הצלחתו של איברהים הגיע בשנות ה-90, הוא הפך לאחד מהזמרים המוכרים והאהובים בטורקיה ושמו כבר החל להתפשט ברחבי העולם. בשנת 1992 קיבל איברהים תוכנית טלוויזיה בשם "איבו שואו" על שם כינויו הידוע "איבו", התוכנית הייתה תוכנית אירוח מוזיקלית כשבכל שבוע הוא מארח זמר מרכזי אחר לרוב מהסגנון הארבסק כשהתוכנית מלווה כל העת בלהקה באולפן וביצועים חיים בשידור חי. תוך שנים בודדות התוכנית נהפכה לאחת מהנצפות ביותר בטורקיה.

איברהים החל לקבל תאוצה גם בישראל ואלבומיו נמכרו בקצב רב בתחנה המרכזית בתל אביב. זמרים רבים בארץ המשתייכים לזרם המזרחי-טורקי בארץ השתמשו בלחנים משיריו של איברהים ורובם קיבלו פרסום רב לדוגמת – כוכבי מרום (עופר לוי), למה לא (איציק קלה), הזוהר לארגוב (איציק קלה), הקלפן (עופר לוי) תעצרו את העולם (זהבה בן).

איברהים הופיע שלוש פעמים בישראל. הופעה אחת בשנות ה-80 ועוד שתי הופעות ב-2003 בבנייני האומה בירושלים ובהיכל התרבות בתל אביב. בהופעה בתל אביב השתתפה גם שרית חדד כשביצע דואט יחד עם איברהים בשיר "היידה סויילה". איבו היה אמור להגיע לעוד הופעה בישראל בינואר 2011 אך החליט לבסוף לבטל את ההופעה כנראה בשל היחסים הרגישים בין ישראל לטורקיה וחברותו הקרובה לראש ממשלת טורקיה.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

  1. הזמר לו ישיר יהיה פלבק בהופעה של אברהים לו לעבוד. על האנשים הזמר לו יוכול לשיר

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא