כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

המפשעות – אם בחורף

בשיר החדש מגישים חברי המפשעות תרגום מאנגלית המתלבש על הזמן והמקום, אם בחורף, צפו

אחרי "פינת הדמעות", "לילה של רוק טיפתי" ו"גולם" במסגרת "צו השעה", זהו השיר הרביעי המשוחרר בידי חברי להקת המפשעות – אילוֹנזוֹ, עמיתקֶס, שַאשֵה, נִימשִי וגָד המצרפים אליהם באופן חד פעמי לביצוע השיר את רננה נאמן עם הנבל. השיר – "אם בחורף" נכתב והולחן בידי המשוררת הבריטית וָשְ תִ י ּבאנְיֶין, הוא יצא לאור באסופת סקיצות ודמואים מהשנים 1964 עד 1967 רק בשנת 2007 אחרי שנחלה אכזבה מחוסר העניין באלבומה הראשון.

את התרגום לשפה העברית שנטל על עצמו שאשה מבצע במו פיו יועד קורח כאשר כל המפשעות מצטרפות בנגינה לבלדה המלנכולית הכל כך מתאימה לימי החורף (טוב, היום יצא יום שמש חמים דווקא…). המפשעות טוענות שדווקא השנה היה קשה מאוד למצוא את הרגע בו אפשר לשבת וללקק את פצעי הרחמים העצמיים והדיכאון בשל הטרלול שאופף אותנו כבר שנה שלמה (כמעט).

מכל מקום מדובר בפנינה אנינה שלבטח תוצנע עמוק בין סלעי הלהיטים והמנגינות השוצפים מכל עבר בעולם התרבות המבקש לזעוק את עצמו לשגרה, אז קבלו הזדמנות של דקות ספורות של דיכאון צרוף, אושר עילאי.

כך המפשעות על השיר עם צאתו לעולם – "חברים וחברות יקרים ויקרות של המפשעות, אנו נרגשות להוציא לאור את השיר החדש שלנו – ״אם בחורף״. עיבוד חדש ומתורגם לשירה העצוב של היוצרת המופלאה ושתי באניין. רננה נאמן מתארחת ופורטת על מיתרי הנבל כעל נימי הלב. אורי וורטהיים המכונה ״מיקסמונסטר״ הקליט את כל זה על טייפ הסלילים המפורסם אשר באולפני אנובה. בנוסף, קבלו גם את הקליפ היפיפה שצילם ב-8מ״מ (המצלמה, לא הפילטר) חברנו הוותיק, היקר והטוב אנדי אבזאך ובכיכובם הנוצץ של של אמיליה קוואי ודיווד הרמלין. אנחנו מקוות שתהנו ומוסרות תודה ופרחים לכל הנוגעות והנוגעים בדבר, וכעת, תשמעו איך שאשה שר… נ ה ד ר."

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא