כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

זהו זה – תראה מה נהיה מאיתנו

חמישיית המופלאים יחד עם הפזמונאי והמלחין קובי לוריא מגישים שיר מחאה על מות עולם התרבות, צפו

אחרי מאות מערכוני סטירה חברתית על הנעשה בארץ, סטירה שהפכה נוקבת יותר ויותר במיוחד במהלך השנה החולפת לאור הטרלול העובר על כדור הארץ ומדינת ישראל, לוקחים כוכבי תכנית הטלויזיה "זהו זה" – שלמה בר אבא, גידי גוב, דב גליקמן, מוני מושונוב ואבי קושניר, את הביקורת לעולם המוזיקה.

השיר "תראה מה נהיה מאיתנו", נכתב והולחן עבורם בידי קובי לוריא ובהפקתו המוזיקלית של אמיר לקנר, הוא שיר המבקש להעביר מסר של מחאה על סגירת מוסדות התרבות בשל מגפת הקורונה ומביע חשש שנישאר כולנו בלי תרבות.

מדובר בנקודת מפנה בתכנית אשר עד היום "עוטרה" בביצועי מחווה לשירים מוכרים וותיקים שהיוו את הנופך הלירי בתכנית, הפעם הם לוקחים את החלק המוזיקלי של התכנית אל בימת המחאה וטוב שכך.

השיר איננו מחדש דבר למי שחי כאן במדינה במהלך השנה החולפת, אולם הוא שם את הדברים על השולחן הכי מיינסטרימי ומכאן חשיבותו.

…ביטחון זה חשוב! תחבורה זה חשוב! וחינוך, ובשם השם, דת! ורק לַתרבות יש בקושי מקום בשורה אחרונה בצד. תראה מה עשו מאתנו. איך למדנו לחיות בלי תרבות? סתם ככה מבלי שהרגשנו תראה איך למדנו למות… 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא