כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהמוזיקה בצל מגיפת הקורונה
כולל וידאו

סדרת הופעות ג'אז מקוונות ממועדון שבלול

מידי יום חמישי, עד סוף השנה האזרחית, יעלה מופע ג'אז ישראלי שיתקיים במועדון שבלול לרשת, צפיה חופשית, כל הפרטים.

בשורה לקהיליית חובבי הג'אז והמוזיקה בפרט, במועדון התל אביבי הוותיק, שבלול, נפתחה סדרת הופעות של הרכבי ג'אז מקומיים המתקיימות מידי יום חמישי כל שבוע, המופעים משודרים און ליין ברשת.

ההופעות מצולמות ומוקלטות בשבלול לתוכנית הרדיו של רוני ורטהיימר "מסביב לחצות" בקול המוסיקה במסגרת שיתוף הפעולה של שבלול עם תאגיד "כאן".

מי יופיע ומתי?

שישית "חגיגה"

ביום חמישי 17.12.2020, החל מ 19:00

שישיית "חגיגה" הותיקה עושה ג'אז ישראלי מקורי ושואבת השראה ממגוון סגנונות מוסיקאליים ומפס הקול עליו גדלו חברי ההרכב שהוא חגיגה של סווינג, מוסיקה מרוקאית, ברזילאית, פאנק ועוד. "חגיגה" הוציאה עד כה שלושה אלבומים שזכו לשבחים רבים. המבקר Nathan Halaway מהאתר Jazzerviws.com כתב על ההרכב שהוא "אחד הטובים ביותר שהלייבל Fresh Sound הפיק!". על האלבום השלישי "New Directions" כתב הסקסופוניסט אלי דג'יברי: "בסבלנות גדולה הלהקה מצליחה לתפוס את לב המאזין ולוקחת אותו למסע מרתק וחלומי".  "חגיגה" מופיעה כבר שנים רבות במועדונים ופסטיבלים, בארץ ובעולם. אלון פרבר, מנהל ההרכב הוא בוגר ביה"ס לג'אז ברקלי, בוסטון וזוכה פרס ראש הממשלה הישראלי להלחנה בג'ז (2016) ופרס על שם Wayne Shorter למלחינים (1998) .

בהרכב – אלון פרבר – סקסופון סופרן ואלט. יונתן כהן – סקסופון טנור, חליל וקלרינט. עודד מאיר – טרומבון. עדן גיאת – פסנתר. אסף חכימי – בס אקוסטי ובס חשמלי. רועי אוליאל – תופים.

 

שלישיית תום אורן

ביום חמישי 24.12.2020, החל מ 19:00

הפסנתרן הצעיר והמחונן תום אורן שחוגג בימים אלו את אלבום הבכורה שלו Dorly's Song בהפצת הלייבל היוקרתי Concord Jazz, ינגן לכם עם השלישיה קטעים נבחרים מתוך אלבום מקסים זה וישוחח עליו עם רוני ורטהיימר.  תום, בוגר בהצטיינות יתרה של ביה"ס למוסיקה  ברקלי שבבוסטון הוא זוכה במקום הראשון בתחרות הבינ"ל היוקרתית ע"ש ת'לוניוס מונק בשנת 2018 ומאז 2016 חבר קבוע ברביעייה של הסקסופוניסט הישראלי הבינ"ל אלי דג'יברי. תום הספיק כבר להופיע  על במות העולם ובפסטיבלים חשובים ואף הלחין ועבד את המוסיקה לסרטו הבא של אבי נשר. טרם הפסקנו להתרגש מנגינתו הוירטואוזית במסגרת ההופעות האחרונות בין הסגרים ביולי בשבלול עם רביעית אלי דג'יברי. זכורה לטוב גם ההופעה של תום בשבלול כמוביל שלישיה עם עיבודים מיוחדים ומרגשים לשירי ז'ורז' בראסאנס.

בהרכב – תום אורן  – פסנתר. אביתר סליבניק – תופים. עילם פרידלנדר – בס.

 

רביעיית ארי ערב

ביום חמישי  31.12.2020, החל מ 19:00

למוסיקה של פסנתרן הג'אז והיוצר ארי ערב מגע קלאסי עמוק המפיק צליל אינטימי ומרגש השואב את השראתו מפסנתרנים דוגמת ביל אוונס, קני בארון ופרד הרש, והיא משלבת קצב לטיני ואנרגטי המושפע מפסנתרנים כמישל קמילו, ומישל פרטוציאני.  מאחוריו שלושה אלבומים יפהפים  – "About Time", "A Handful of Changes" ו- "Flow" והרביעי בדרך. באלבומיו והופעותיו משתף ארי פעולה עם מיטב נגני הג'אז בארץ ומשלב בהם קומפוזיציות מקוריות יחד עם עיבודים שלו לסטנדרטי ג'אז ושירים ישראלים אהובים.

בהרכב – קובי סלומון – סקסופון. אסף חכימי – קונטרבס. גספר ברטונצל – תופים. ארי ערב – פסנתר.

 

לצפייה בהופעות עקבו אחרי עמוד הפייסבוק של מועדון שבלול

לצפייה במופעים קודמים

 

 

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא