חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה
כולל וידאו

אריק בורדון נגד הנשיא טראמפ על השימוש ב"בית השמש העולה"

סולן להקת האנימלס זועם על השימוש שנעשה בשיר שכתב והלחין במהלך מערכת הבחירות של הנשיא האמריקאי טראמפ, כל הפרטים.

אין רגע דל באמריקה, במיוחד כשזה נוגע לאקורד הראשון הנלמד על ידי כל ילדון המבקש לנגן בגיטרה – עוד אמן מצטרף לשורת האמנים היוצאים כנגד השימושים והאימוצים של אנשי הנשיא ביצירותיהם במהלך אספות ועצרות בחירות שמנהל דונלד טראמפ לקראת הבחירות הקרובות בארצות הברית.

הפעם זהו אריק בורדון, סולנה של להקת האנימלס לשעבר, מי שעומד מאחורי כתיבתו והלחנתו ואף ביצועו המונומנטלי של השיר – “House of the Rising Sun”.

פרסומת

מסתבר כי השיר נוגן בעת שמטוסו של הנשיא נחת בשדה התעופה הבינלאומי בווילמינגטון בצפון קרוליינה. כחלק מהטקס שאנשי הנשיא ארגנו לו שם.

את מחאתו הביא אריק ברדון, אקס להקת האנימלס ובהמשך חבר בלהקת הFאנק War באמצעות פוסט שהעלה בחשבון האינסטגרם שלו – "למרות שאף אחד לא ביקש את רשותי, לא הופתעתי לגלות שמנהלי קמפיין המירוץ לנשיאות של טראמפ  השתמשו בשיר House of the Rising Sun לעצרת שלשום, סיפור של חטא ואומללות בבית בושת מתאים לו בצורה כה מושלמת!" בהמשך ציין בורדון כי היה עדיף שיעשה שימוש בשיר “We Gotta Get Out of This Place” היה יותר מתאים לאירוע…"

הקמפיין של טראמפ מכונה ברשת בטייטל 864511320# שמשמעותו  "86 45 ב -3 בנובמבר 2020.")

אריק ברדון מצטרף לרשימה הולכת וגדלה של מוזיקאים שהתבטאו נגד טראמפ על השמעת המוסיקה שלהם במהלך אירועיו. מחזיקי זכויותיו של לאונרד כהן בוחנים כרגע אפשרויות משפטיות לאחר שהשיר Hallelujah"” הושמע במהלך הקמפיין למרות שלא אשרו זאת. הרולינג סטונס איימו לתבוע את טראמפ על השימוש בשיר " You Can’t Always Get What You Want” בעקבות זאת נעשה שימוש בשיר  " Y.M.C.A" – למרות שהוויליג' פיפל התבטאו נגד השימוש בשיריהם בקמפיין.

אחת העובדות המוזרות בהחלטה לעשות שימוש דווקא בשיר של האנימלס היא השימוש שנעשה בשיר כדי ליצור פארודיה מוזיקלית אודות הצהרותיו של טראמפ בדבר מספר המתים במגיפת הקורונה וההתיחסות ללוח אלקטרוני בכיכר הטיימס הסופר את המתים…צפו בקליפ

 

גם בשנת 2018 נעשה שימוש בשירם המיתולוגי של חברי להקת האנימלס כפארודיה מוסיקלית כלפי כהונתו של דונאלד טראמפ, צפו בקליפ.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button
%d בלוגרים אהבו את זה: