כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנהחדשות מקומיותמוזיקה בצל מגיפת הקורונה

תביעה כנגד אקו"ם בגין אי חלוקת כספי תמלוגים

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה כנגד אקו"ם שתחלק 250 מיליון ₪ ליוצרים, כל הפרטים.

האם אקו"ם מסתירה תגמולים בפני חבריה הזכאים לכך? במיוחד בתקופה הנוכחית בה המצוקה הכלכלית מרקיעה לשחקים…

הבקשה לתביעה ייצוגית בדרישה לתשלום וחלוקת 250 מיליון ₪ כספי תמלוגים המונחים בקופת אקו"ם הוגשה למחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל אביב מטעם משרד עורכי הדין שבלת.

לפי התביעה אקו"ם היא נאמן המחזיק בכספים ועליה להעבירם לבעלי הזכויות. אי העברתם של התמלוגים הכספיים הינה הפרה של חובת הנאמנות והפרה של זכויות היוצרים לפי חוק החברות. לפי כתב התביעה, "יוצרים רבים שסובלים בימים אלה מקשיים מיוחדים בשל מצב החירום במשק בעקבות התפרצות נגיף הקורונה, אינם יודעים שבקופת אקום מוחזק סכום המוערך בכ-250,000,000 ₪ ואינו מחולק לידיהם". בנוסף לקופת התמלוגים העצומה, אקו"ם מחזיקה בדירות בתל אביב בשווי עשרות מיליוני שקלים, למטרות השכרה, במקום למכור את הדירות ולחלק את הכספים ליוצרים.

לטענות התובעים, כספי התמלוגים אינם שייכים לאקו"ם, והיא מחזיקה בהם בנאמנות עבור בעלי זכויות היוצרים. התובעים פנו לאקו"ם ודרשו לחלק את הכספים אך אקו"ם כלל לא השיבה לפניה. לפי כתב התביעה, סירוב אקו"ם לחלק לבעלי הזכויות את התמלוגים המגיעים להם, בסכומים עצומים אלה, היא הפרה של חובת הנאמנות כלפי היוצרים, הפרה של זכויות בעלי מניות לפי חוק החברות, והפרה של החובות המוטלות על אקו"ם כבעלת מונופולין.

פירוט מלא של הסכומים כפי שהם מפורטים בדוחות הכספיים של אקו"ם, הוגש לבית המשפט תחת סודיות, משום שאקו"ם דרשה זאת מהתובעים.

באקו"ם הגיבו על הידיעה שהוגש כתב התביעה – "מדובר על נסיון מופרך והזוי לקבל אישור מבית המשפט לתביעה ייצוגית. יש לדעת כי אקו״ם היא צינור להעברת תמלוגים ליוצרים בארץ ובחו״ל ובצינור הזה יש כל הזמן כסף שנכנס מלקוחות שמשתמשים במוסיקה ובו בזמן יש בצינור כסף שיוצא כתמלוגים ליוצרים בכל העולם. בכל רגע נתון יש בצינור כסף. אבל לכל שקל יש כתובת ברורה כלומר הכתובת היא יוצרים שיצירותיהם נוגנו ברדיו בטלוויזיה בבתי קפה או באולם שמחות. זו המומחיות שלנו באקו״ם והדאגה ליוצרים שלנו היא בראש מעייננו!"

פניית הבלוג למוזיקאים התובעים נענתה באי הסכמה להתראיין.

כזכור, לפני חודש דיווחנו כי אקו"ם העבירה סכום כולל של מעל שני מיליון ש"ח לאמנים ויוצרים חברי האיגוד הן כמקדמות על חשבון תגמולים לשנה הנוכחית והן כמענקים ליוצרים במצוקה כלכלית.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא