כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

עומרי סמדר – מחווה אלקטרונית לפזמונאות הישראלית

המפיק המוזיקלי עומרי סמדר משיק אלבום דיגיטלי חדש עם מחוות ליצירות שהפכו לנכסי צאן ברזל בפזמונאות הישראלית, סיבה למסיבה תרתי משמע...

עומרי סמדר, בוגר האקדמיה למוזיקה ומחול בירושלים, מלחין, יוצר, מפיק מוזיקלי, משיק אלבום חדש – Collage – An Electronic Tribute To Timeless Israeli Music.

על פי דבריו של עומרי עצמו מדובר בקולאז' ומסיבה. אבל  "כזו שברשימת המוזמנים שלה תמצאו את אהובה עוזרי, אריק לביא, יהודית רביץ, ברי סחרוף, נקמת הטרקטור, שושנה דמארי, שי צברי, סיאם והרצל קביליו. כולם אבני יסוד בתרבות המקומית. זהו מפגש בין מרכז ופריפריה, מזרח ומערב, קאנון ושוליים. מדובר בהתבוננות או האזנה בזווית אחרת. רקידה. אלקטרונית. על הסיפור שלנו כאן. על מוזיקה ישראלית."

האלבום, שיצא כעת, אותו ניתן להשיג בתצורה דיגיטלית או בפורמט הוויניל העתיק, כולל 8 רצועות מוזיקליות שכולן הן פרשנות מוזיקלית עכשווית של אורי סמדר עצמו לכמה יצירות שהפכו כבר מזמן לנכס צאן ברזל, באלבום ממיר עומרי סמדר את הנוסטלגיה לכדי להיטים עכשווים אל שלל הסגנונות של המאה הנוכחית, החל מטכנו, אינדטרוניקה, ועד הדיפ האוס.

האלבום שנפתח עם הפרשנות של סמדר לשיר של אהובה עוזרי "צלצולי פעמונים" מיטיב להוות דוגמא קלאסית לעבודה המוזיקלית של סמדר, מחד הוא משמר את המלודיה והצליל האותנטי בעיבוד לכלי דיגיטלי ומאידך הוא הופך אותו רקיד באמצעות הוספת ביט אלקטרוני המגביר את המקצב מדעסה נינוחה לריקוד תזזיתי עכשווי. בקטע זה סייע רועי שפילמן לעומרי סמדר בהפקה המוזיקלית.

כך ממשיך סמדר עם שאר השירים אותם ליקט בסיועם של אנשי הלייבל נענע דיסק והאמנים עצמם – יהודית רביץ, ברי סחרוף, הדר גולדמן (סיאם), שי צברי, אבי בללי ונקמת הטרקטור. בתוככי האלבום תמצאו גם סימפולי קולות שכבר אינם עימנו עוד ביניהם קולה של הזמרת האלוהית שושנה דמארי וקולו של השחקן והזמר אריק לביא.

אכן סמדר מתח קווים ותווים בין הווה לעבר, מזרח ומערב, מרכז ופריפריה, מיתולוגיה ורלבנטיות, קאנון ושוליים, מסורת וחדשנות, וכל זאת תוך ריקוד ולהטוטים בין הז׳אנרים השונים שמשמיעים את השיים  – פופ, מזרחית, רוק תל אביבי, דיסקו, פיוטים וכמובן המוזיקה שמזיזה אנשים במועדונים היום. קטעים מתוך האלבום כבר מתנגנים לא רק במועדונים של תל אביב אלא גם בספוטים החשובים ביותר בעולם האלטרנטיב-אלקטרוני, כמו ה״ברגהיין – פנורמה בר״ בברלין, ה REX"" בפריז, ובפסטיבלי מוזיקה אלקטרונית בינלאומיים מובילים כמו ה DGTL ו DEKMANTEL ההולנדי.

 

ביום חמישי הקרוב עומרי סמדר ינצח על מסיבת בית, כאן איוונט, תבואו.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא