כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

מהדורת החורף של פסטיבל ג'אז אילת יוצאת לדרך

בין התאריכים 20 – 22 בפברואר, תתקיים מהדורת החורף של פסטיבל ג'אז באילת, כל הפרטים

מהדורת החורף של פסטיבל ג'אז אילת חוגגת עשור ומציעה סוף שבוע שכולו מוזיקה בשלל שפות חוצות גבולות עם אומנים ישראליים ובינלאומיים, הפקות מקור מיוחדות לפסטיבל, כיתות אמן ובמת ג'אם- סשן אל תוך השעות הקטנות של הלילה.

השנה חולקים את הבמות מוזיקאים שמגיעים אלינו מקובה, ברצלונה, שוויץ, ארה"ב, ברזיל, בריטניה וישראל כשכל אחד מהם מביא את הקול והמקצב שלו, אחד לא דומה לשני וגם לא לשלישי. באולמות הפסטיבל יהיה אפשר לשמוע את הצלילים הבינלאומיים הבוקעים מתוך הטרומבון, הסקסופון, חצוצרה, אקורדיון, כליזמר ועוד.

כך אומר דובי לנץ, המנהל האומנותי של הפסטיבל: "מהדורה עשירית לפסטיבל הג׳אז החורפי באילת – איך שהזמן רץ כשנהנים!!! שוב זו אותה בריחה אל הכחול הרוגע של המים והשמיים של מפרץ אילת, אל סוף השבוע המתנתק מהבלי הפוליטיקה והפקקים וממזג האוויר החורפי שבצפון, אל אוקיינוס המוסיקה הקורא לנו לצלול בין צלילי הג'אז המקומי והעולמי, בין גלי המפגשים של הג'אז  עם הפופ והרוק והאתני. סוף שבוע שכל שוחר מוסיקה ימצא בו את טעמו."

אז מי בין המשתתפים החורף?

המופע הפותח את הפסטיבל ביום חמישי בשעה 18:30 הוא של Marco Mezquida – מרקו מסקידה, פסנתרן ומלחין מספרד שכבר  זכה ביקורות יוצאות מגדרן, הוא רק בן 32 ומאחוריו עשייה עשירה ומקום של כבוד בסצנה המוזיקלית של אירופה. מסקידה מצטיין במידה שווה כמלחין, פסנתרן, מאלתר, נגן מלווה ומוביל הרכב. העולם המוזיקלי שלו אקלקטי וגמיש, עם כוח יצירתי ומשאבים שנדמים אינסופיים. הוא שואב השראות משוברט ורחמנינוב ועד ביל אוונס וקארלה בליי, נותן לכולם להיכנס ומזמין אותם לשחק במוזיקה שלו. הצמתים של החיבורים הבלתי צפויים הם חותמת האיכות שלו, בין שהוא ממציא פרשנויות וגישות מחודשות לראוול, הנדל או שופן, ובין שהוא מלהטט בג'אז, פלמנקו או מוזיקה לטינית אמריקאית.

  • ביום חמישי יתקיימו המופעים של DAVID LINX, JAH WOBBLE & THE INVADERS OF THE HEART, נטע אלקיים.
  • ביום שישי יתקיימו המופעים של Andreas Schaerer & Hildegard Learns to Fly, אסף אמדורסקי, זוקה פרפיניאן ומרסלו נמי מארחים את בבה קראמר ודויויד פלדמן, שלישיית תום אורן, Aubrey Logan, אמיל וסניה קרויטור עם האחים תלמודי והטראנס מולדביאן אקספרס.
  • ביום שבת יפתח בצהריים המופע של Lenny Sendersky & Moon Strings ובהמשך היום יתקיימו המופעים של רביעיית אוריאל היימן, רביעיית עודד צור, JORGE LUIS PACHECO TRIO .

את שלושת ימי הפסטיבל יחתום המופע של שלומי שבן ואיתמר דוארי שיארחו את מאיה בלזיצמן.

לצד ההופעות יתקיימו גם כיתות אמן.

למידע המלא אודות מופעי הפסטיבל, חבילות אירוח, לינה טיסה והגעה ברגל…לחצו כאן. מידע יתפרסם גם בעמוד הפייסבוק של הפסטיבל.

רכישת כרטיסים באתר איוונטים בטלפון  9066* ובאתר www.eventim.co.il | מחירי הכרטיסים החל מ-40 ₪ לכרטיס

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא