כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

המשורר והמוזיקאי רובין היצ'קוק חוזר לתל אביב

רובין היצ׳קוק, הנחשב לאחד המשוררים החשובים בממלכה הבריטית מגיע למופע אינטימי בלבונטין 7. 1 בפברואר 2020, כל הפרטים.

אין זה ביקורו הראשון של רובין היצ'קוק בישראל ובתל אביב בפרט. אחרי שבצעירותו, עוד אי שם בשנותה שבעים הגיע לישראל כמתנדב באחד מקיבוצי הצפון הוא חזר לכאן בשנת 2012 על מנת להשתתף בפסטיבל חגיגות יום ההולדת של חנות התקליטים הוותיקה – "האוזן השלישית", על כך בהמשך..

רובין נחשב לאחד מכותבי השירים העכשוויים הכי גדולים שאנגליה והממלכה הבריטית ייצאה, מדובר במשורר סוריאליסטי, גיטריסט מחונן ופרפורמר ענק. את יצירותיו ניתן להגדיר, על פי דבריו כ״תמונות שניתן להאזין להן״

רובין הספיק להשיק מעל 20 אלבומי סולו, ובמהלך הקריירה העשירה שלו להיות חבר בהרכב הפוסט פאנק The Soft Boys,  לשתף פעולה עם המוזיקאי הבריטי מייסד XTC האגדית, אנדי פרטרידג׳, לככב בשנת 1999 בסרט Hitchcock Storefront  המתעד הופעה של היצ׳קוק בתוך חנות רהיטים נטושה במנהטן, כשהשמש שוקעת והערב יורד, ועוברים ושבים מציצים בחלון הראווה כדי לתפוס את הבריטי עם הגיטרה שר את מיטב שיריו.

כאמור רובין מגיע להופעה אחת אינטימית בחלל הלבונטין  7. זה יתרחש בתאריך 1 בפברואר 2020, כאן כרטיסים.

זמן קריאה

הנה כמה מילים שרשמתי בזמנו בעקבות הופעתו בחגיגות חצי היובל לאוזן השלישית – " צוות האוזן השלישית והאוזן בר שתפס את מקומו באולם ההקרנות שהוסב לגלריית אח"מים צמוד לחלל ההופעות כיבד בנוכחותו את המופע המרכזי, רובין היצ'קוק עלה לבמה, עטוי בחולצת כותנה משובצת באלכסון משל היה אחד מליצני חצרו של המלך ארתור או דומיו, רובין מעטר את שיריו בהרבה משפטי קישור, הם גדושים בנונסנס מקורי ומתחכם, מעין ראיה מפוכחת ומזווית אחרת לחיים ולמצבי היום יום, הוא לוקח את הרגעים האלו עד כדי טירוף רעיוני. אולם הפאן היותר חשוב שלשמו הוזמן ולקראתו הגיע הקהל הרב היה החומר המוסיקאלי שלו, רובין נתן מופע של אחד על אחד, למעט בחלקו האחרון בו הזמין את חברי ההרכב שהתפרק REM להצטרף אליו לכמה שירים, החומרים שלו מאוד פסיכדליים, ליריים, עטויי תיאורים הזויים, אך יחד עם זאת הייתה לי תחושה שרובין עדיין נטוע עמוק עמוק בשנות השבעים הפסיכדליות, ייתכן וזהו סוד קסמו, גם המבנה הלירי של שיריו שניתן להצביע עליו כייחודי חזר בכמה שירים על עצמו באורח מונוטוני משהו, אך כפי שציינתי זהו חלק מהקסם שהוא משרה על המאזינים. לברי המזל שישבו אמש על הכסאות הייתה אפשרות לרכוש כרטיסים משולבים הכוללים גם את המופע הצפוי של רובין עם חברי ונוס, הלא הם אותם יוצאי REM בחגיגה האחרונה של האוזן במועדון בארבי במוצאי שבת. הם הרוויחו ובגדול."

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא