כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הולכים הביתה עם יואל שמש

המוזיקאי והיוצר יואל שמש חוגג את השקת אלבום הבכורה "הביתה" עם כמה חברים במועדון האזור, יום רביעי, 10.07.2019, השדרן והעורך המוזיקלי המיתולוגי טוני פיין הגיע למופע כדי לחוות את השירים וחזר עם המראות והקולות.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

יואל, בוגר המסלול להלחנה באקדמיה  למוזיקה בירושלים, משוטט בשבילי המופעים והמועדונים עם החומרים שלו כבר לא מעט זמן, הספיק לשתף פעולה עם מוזיקאים יוצרים כעמיר לב, ג'ימבו ג'יי ופדרו גראס.

האלבום הטרי כולל 10 שירים שנכתבו בידי יואל עצמו וחלקם ביחד או לחוד עם תום יוגב, את הלחנים יצר יואל, אחד מהם –"חזרתי" הוא סוג של שיתוף פעולה ווקאלי עם מיה יוהנה המקסימה, אותו שחרר יואל בלוויית קליפ לפני כחודשיים, קטע נוסף הוא יצירה מוזיקלית קצרצרה לפסנתר שיואל כתב. הנרטיב העובר בינות השירים הוא אסופת סיפורי חיים, חוויות, זיכרונות ותובנות חיים אישיים של יואל אותם תרגם מראשו לכדי שיר "בשר ודם"…אין אלו שירי אהבה גנרים או המנוני רוק מרקידים, יש בהם מן ההשפעות של הסגנונות המוזיקליים שבהם הוא רכש מיומנות במסגרת לימודיו, עולמות של גרוב, רוק וFאנק, העליצות הטמונה בהם היא פועל יוצר של התחושות שיואל טמן בהם עם הרבה הומור נבון.

את השירים שהוא כתב והלחין לקח איציק פצצתי והפיקם לכדי אלבום  בתמיכת "הצוללת הצהובה" שאף שימשה כאולפן הקלטות, שהושק בימים אלו, וההשקה היא תמיד סיבה למסיבה אליה הגיעו בנוסף לצמד הנגנים הקבועים שלו – נגן הבס אביתר חרמש והמתופף רגב ברוך, גם האורחים והחברים לדרך – ג'ימבו ג'יי, יהלה לחמיש ונגן הסקסופון יורם לינקר.

כאמור אמש חגג יואל את הולדתו של האלבום ולנו לא נותר אלא להביא קצת מהמראות והקולות.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

קטעי וידאו

טוני פיין

אנטוני "טוני" פָיין היה עורך מוזיקלי, מפיק תוכניות רדיו ושדרן רדיו ישראלי ב"קול ישראל" במשך ארבעים שנה. ערך והפיק תוכניות מוזיקה רבות ברשת ג', ובהמשך מונה לעורך האחראי של התחנה. מ-1978 עד 1995 היה העורך והמפיק של תוכנית הרדיו הפופולרית "חדש, חדיש ומחודש", בהגשת שוש עטרי, מ-2009 החל לערוך ולהגיש תוכנית רדיו יומית לצד עופר נחשון, "באוויר", בה מושמעים שירים ישראלים חדשים ומתארחים אישים שונים באולפן. לאחר מכן ערך פיין את התוכנית, שהגישה רויטל עמית. פרש בשנת 2016 ומאז הוא פעיל במסגרת הבלוג.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא