כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

המחשבות של אבבה

AvevA חגגה בחמישי האחרון באברהם הוסטל התל אביבי את הוצאת אלבומה השני – In my thoughts אותו הפיק איציק פצצתי (שהפיק גם לג'ימבו ג'יי ונצ'י נצ' את אלבומיהם) עם אורחות מיוחדות, גל דה פז, עדן דרסו ואסתר רדא.

Aveva (או אבבה דסה בשמה המלא) גדלה בנצרת עלית להורים שעלו לארץ מאתיופיה במהלך מבצע משה, היא החלה לשיר באופן חובבני עוד בתיכון ולאחר הצבא הספיקה להשתתף לקצרה ב-The Voice, אחר כך למדה בבית ספר רימון והייתה זמרת הליווי של עידן רייכל.

בשנת 2016 הוציאה Aveva את אלבומה הראשון בהפקת יוסי פיין, שישה שירים באנגלית ואמהרית, מוזיקת סול בינלאומית מעורבבת עם מוזיקה אתיופית ומקצבים אפריקאים, מן האלבום בלטו השירים "I want to go" ו- "Lie Love".
שלוש שנים אחר כך ו-Aveva חונכת כבר אלבום שני.

האלבום In my thoughts בהפקתו של איציק פצצתי לוקח את אבבה צעד נוסף אל תוך מחוזות הסול והפופ האמריקאים, הפקה אלגנטית ועשירה, אלקטרוני מודרני עם סימפולי צלילים אתיופים.

כשזה מגיע למילים ההשתייכות לעדה האתיופית מובחנת עוד יותר, כשם האלבום אבבה לוקחת אותנו למסע במחשבותיה, סיפורים וזיכרונות מילדותה, המסע של הוריה לארץ ואובדן שני אחיה בדרך וגם על היחס של החברה שרואה בה קודם את צבע עורה.

אברהם הוסטל התל אביבי היה מלא כמעט לחלוטין, חרף אזעקת "צבע אדום" שנשמעה שעה לפני כן בשמי גוש דן, אירוע בהחלט חריג שתפס אותנו בשאלה "יש לנו בכלל מרחב מוגן?", חצי שעה אחר כך החיים חוזרים למסלולם ואנחנו כבר בדרך להוסטל הדרום תל אביבי, נקודת המפגש הבין לאומית וגם מקום מצוין להופעה כזאת הכל-אנגלית בשביל לתת גם לדיירי המקום הזמניים מפגש עם המוזיקה הישראלית.

את ההופעה פתחה Aveva עם "Slave" שגם פותח את אלבומה החדש, הרצון לתת אהבה כל כך גדולה עד שאתה הופך עבד אליה, אחריו You Find me" " ו- "My Heart", אף הם מהאלבום החדש. אבבה מלווה בהרכב רב משתתפים: עומרי סקופ על הגיטרה, אסף לביא בקלידים, תמוז דולב על התופים, עומר לוצקי – בס, שמעון גרינשטיין על כל ההקשה וגם זמרת ליווי – ליעד דהרי.

הערב כולו עומד בסימן העצמה נשית, אם זה נובע משירי האלבום החדש ואם זה מבחירת שלושת  האורחות, שלושתן בז'אנר הסול והיפ-הופ. גל דה פז (The Paz band, Lucille crew) היא הראשונה והדואט הראשון של שניהן ביחד הוא בלדת הסול האלגנטית "Lie Love" מאלבומה הראשון של Aveva, השיר השני הוא כבר זה של גל דה פז – "Got to stay alive" , נטישה של הסול לטובת ה- R'N'B ההימנוני של הפז בנד, שני שירים עם גוון אמריקאי מובהק.

השנייה לעלות היא עדן דרסו, ממובילות זרם ההיפ הופ הנשי העכשווי בארץ, השיר הראשון "Life goes" מהאלבום החדש קיבל תוספת של ראפ מצידה של עדן דרסו, אחריו הגיע גם הלהיט של דרסו "אוטובוסים" וגם השיר היחידי שהיה בעברית בערב.

ומגיעים לקראת סיום, אל הבמה מצטרפת אסתר רדא והשיר "Color" הוא הראשון שבניהם, "מה צבעה של האהבה? אדומה כדם או שחורה כעור שלי, לבנה כשלך?", מסיימים עם Sorries של אסתר רדא במקצב רגאיי-אתיופי מקפיץ, שאנחנו בשיא, אורחת במפתיע, עדן דרסו מצטרפת עם מקטעיי ראפ שיהיה אפילו יותר שמח.

סופו של הערב, שיר אחרון, אנו מסיימים עם הסינגל "Won't let you", שגם סוגר את האלבום החדש ואיתו משלים לולאה שנפתחה עם השיר "Skin". בעוד הראשון עוסק בכניעה לאהבה, השיר האחרון כבר מדבר על החלטה, לתפוס את הכח בידים, "לא לתת לך למשוך אותי למטה" הקליפ המלווה את הסינגל משלב ראיונות עם קרובות משפחה ומכרות של אבבה מהקהילה האתיופית, כל אחת עם הסיפור שלה והיכן היא מבטאת את כוחה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

טעימת וידאו מתוך המופע

 

תומר גילת

יליד רחובות שעבר לרמת גן , עורך מוזיקלי ו-DJ בעבר אמן, מעצב ומנהל קראיטיב בהווה. צלם מוזיקה, כתב ומנהל מגזינים דיגיטליים.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא