כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 13.10.2018

בסופו של השבוע מניח כאן את השירים, קליפים, שעשו את השבוע וכן כמה אלבומים חדשים טרי מהמכבש הדיגיטלי, תנו בהאזנה.

 

יוני אמבר – מילים

את יוני אמבר פגשתי לראשונה כאשר ניגן גיטרה יחד עם חברי להקת מלכה באיה, בהמשך הצטרף כנגן להרכבים נוספים וליווה את אריאל זילבר, דין דין אביב ועוד, כיום הוא מצטרף כגיטריסט וזמר ליווי של אברהם טל וקובי אפללו. בעת האחרונה הוא עובד על יצירה עצמאית פרי עטו והלחנתו בהפקתו המוסיקלית של איתמר מאירי. "מילים" הנו הסנונית הראשונה בדרך לאלבום שיכלול כעשרה שירים חדשים. תאזינו, יש למה לצפות ועוד איך!!

 

אחי נתן – נשבור

אחי נתן, מוזיקאי זמר ויוצר משחרר שיר ראשון מתוך אלבום שני בהפקתו המוסיקלית של אריאל טוכמן. טרם יציאתו אל תחנות הרדיו, השיר העטוף בקליפ הספיק עד היום לצבור למעלה מ 270,000 צפיות ביוטיוב וזכה למאות שיתופים ותגובות בשטח, מצד הקהל.

 

בניה ברבי – תפסת לי מקום

זהו שיר שני מהאלבום ״ מישהו איתי כאן״ אשר יראה אור באביב הקרוב, את המילים הרומנטיות והלחן הקורץ בנגיעות עדינות לים התיכון יצר אבי אוחיון בהפקתו המוסיקלית של פטריק סבג. אין ספק כי בניה ברבי מסתמן כאחד השמות העולים בתחום זמרי המיינסטרים הצעירים שיודעים לפגוע בול ברגש של המאזינים, במיוחד המאזינות. הטקסט שכתב אוחיון מבקש לדבר מתוך נקודת המבט של האישה, על הרצון שלה לשמור על האהבה שלה, להילחם בחזרה על המקום שהיא ויתרה עליו ולהחזיר את הבית למקום של שלום, על הרצון ללמוד לחבק, לתת בלי תנאים, להיות שם באמת אחד בשביל השניה. כן רומנטיקה. במקביל לעבודה על האלבום צפוי בניה ברבי לצאת לסבב הופעות חורף ברחבי הארץ, תעקבו..

 

עידן רייכל – את לא נשארת לבד

אין ספק כי זו הייתה אחת השנים היפות והמוצלחות בקריירה של עידן רייכל במיוחד בעקבות הפסטיבל הגדול באמפי לייב ‏פארק בראשל"צ, אותו יזם וניהל אומנותית, ובו החזיר את הפרויקט לבמה ל 16 מופעים. כעת משחרר עידן שיר חדש שאת מילותיו כתב והלחין כאשר הוא משתף פעולה יחד עם נועם עורקבי בהפקה המוסיקלית. לדברי עידן הוא כתב את השיר בתקופה ‏בה יצא לחופשה והסתובב ברחבי העולם עם אולפן נייד. במקביל צילם וביים רייכל קליפ המלווה ‏את השיר ובו הצצה למסעותיו באיטליה, אנגולה, גרמניה, קולומביה, אוסטריה, ארגנטינה, אתיופיה וישראל. את הקליפ ערכו שי אשרי ושחר בארי. עוד להיט מבית היוצר של אמן רב תכליתי.‏ ‏

 

אסף שלם – שלם

אסף, או שלם בפי החברים, סולנה האהוב של להקת הגולשים "מלכה באיה" וחלק מהטריו האקוסטי "ילדי ישראל", לוקח פסק זמן כדי ליצור לעצמו, ומשחרר בימים אלו את פרויקט הסולו הראשון שלו "שלם", פרויקט אישי וחשוף. במסגרת העבודה על האלבום שאת שיריו כתב והלחין אסף, הוא שיתף פעולה עם מספר מוזיקאים שנטלו על עצמם את עבודת ההפקה המוסיקלית, ביניהם גיא שמי, אורי בראונר כינרות, עמית שגיא ועוד, העבודה על האלבום החלה בשנת  2013 ונקטעה מעת לעת בעקבות עבודה על אלבומי להקתו, כעת משתמה העבודה על האלבום ואסף יצא לסבב הופעות אינטימיות עם הרכב נגנים חברים בשם SoulMates בפאבים ומועדונים "שכונתיים" האלבום משתחרר להאזנה ורכישה, היו מוכנים להודעה על מופע ההשקה הקרוב…

 

טיגריס – Pompido

מיני אלבום, הרביעי מספר, הפעם בתצורת ,EP שמשחררים בימים אלו חברי להקת טיגריס, המביאים ביצירתם את ההשפעות מהמוסיקה האפריקאית מכל רחבי היבשת שהיא היא בעצם המקור לכל המוזיקה כיום. עם מקצבים "פרימיטיבים" חוזרים ונשנים עתירי גרוב וקצב מרקיד הם מצליחים באלבום קצרצר להגיש למאזין מסיבת ריקודים הנעה על פני היבשת השחורה, הקונסוליה של אפריקה כולה לא הייתה מצליחה יותר במשימה שכזו, תענוג.

 

הודנה אורקסטרא – Ofel

זהו אלבומה השני של הודנה אורקסטרא, תזמורת בת תריסר נגנים, הלומדת וחוקרת את מקורותיה האפריקאיים של המוזיקה הפופולארית המערבית בניהולו המוזיקלי והאמנותי הוא הגיטריסט והמלחין אילן סמילן, החבר גם בהרכב זבולון דאב סיסטם. האלבום החדש הנו סיכום עבודה ויצירה שנמשכה במשך למעלה משנתיים והוא מוגש כאלבום קונספט שנכתב ועובד בידי סמילן עצמו כיצירה לביג בנד ואף אלבום זה לצד האלבום של טיגריס מהווה מעין תעודה זהות עם פרשנות אישית של השפעות מרחבי היבשת השחורה על כל גווניה.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא