קרנבל בהיכל

המופע של סטטיק ובן אל תבורי בהיכל מנורה מבטחים, יום ראשון, 17.06.2018. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

סטטיק ובן אל בהיכל מנורה מבטחים. צילום: יובל אראל

מאורע היסטורי בכל מובן, אחרי תקופה ארוכה מאוד במהלכה יצרו חברי הצמד קהל אדוק ומאמין המורכב מתלמידי כיתות בית הספר היסודי בואכה חטיבת הביניים, שחררו שבעה או שמונה (כבר הפסקתי לספור…) להיטים שכבשו את מצעדי ההשמעות, בתחנות הרדיו המסורתיות וברשתות החברתיות באינטרנט. הספיקו לעשות קופות על גבי קופות (חמסה חמסה חמסה , טפו טפו טפו בלי עין הרע בן פורת יוסף…) בעשרות אם לא יותר הופעות "סגורות" מכורות" לארגונים, מוסדות ציבור, עיריות, אירועי בר מצווה וימי הולדת, להגיע לארצות הברית של אמריקה, להופיע, לחתום על חוזה אצל חיים סבן הכל יכול, לחתום חוזה עם חברת המוזיקה “Capitol Records” האמריקאית, מקבוצת EMI ומבית יוניברסל גרופ, שנחשבת לאחת מחברות התקליטים הגדולות בכל העולם, ולהספיק לחזור לארץ כדי לעבוד ללא קיצורי דרך על המופע הראשון שהוכרז כ"מופע פתוח" לציבור רוכשי הכרטיסים, סוף סוף הם בודקים את השוק האמיתי.

שבעת אלפים צופים מלאו את מושבי היכל הספורט מנורה מבטחים ביד אליהו בשעת ערב מאוד מאוד מוקדמת, תחילתו של המופע נקבעה לשעה שבע בערב, השמש עדיין בשמיים, אבל כשמדובר בקהל שרובו נע בין הגילאים 7 עד 10 זו שעה נכונה, גם לילדים, גם להורים המלווים. אמנם המופע לא החל בשעה הנקובה, ישראל, תל אביב, קהל, פקקי תנועה, חניונים שאינם מספיקים, התירוצים הרגילים, אולם כאשר בסופו של עניין האורות באולם כבו והבמה התארגנה על עצמה למופע שנפתח עם מופע מהוקצע של כוכב נוער חדש ומבטיח לא פחות – סטפן כהה העור, בנם של אנשי צוות דיפלומטי השוהה בארץ, החגיגה החלה, בתוך שניות כל הילדים והילדות כבר נעמדו מעל המושבים באורקסטרא, הסמארטפונים נשלפו בידי ההורים, חגיגה מוזיקלית עם רקדנים ורקדניות, זמר מלא אנרגיות הקופץ ללא הפוגה.

זה לקח פרק זמן עד שהחימום הסתיים ועדיין נותרה המתנה לרגע המיוחל, אך גם הוא הגיע, למרות שפה ושם נשמעו טרוניות של ילדים שהחלו לפהק כי כבר לא עמדו בלחץ ובעומס הרגשי והפיזי, המופע המרכזי החל, צבאות של רקדנים ורקדניות, תפאורה צבעונית המתחלפת, משולבת בוי ארט וקטעי וידאו, להיט רודף להיט, הצמד, סטטיק ובן אל תבורי מספיקים להחליף תלבושות בהתאם לתפאורה, אנטרטיינמנט אמיתי נוסח לאס ווגאס. אלא מה, דבר אחד היה חסר בכל ההצגה הענקית והלוהטת – תזמורת, כל השירים בוצעו בלוויית סאונד סיסטם – הכינוי המכובס למוזיקה המושמעת בהקלטה ללא נגנים על הבמה או מאחוריה.

אין ספק שההשקעה הרבה בפרוייקט בסימן לבדוק איך מרימים השניים מופע בנוסח ארצות הברית של הבידור, איך מכינים את נשק יום הדין להתמודד מול השמות הגדולים של הפופ והאר אנ בי העולמי, צבע, ביט, חריזה והרבה שואו, לדידי הרכב נגנים בשר ודם היה לוקח את הצמד היישר למקום הראשון.

בקטנה – אשתקד הצמד הופיע לא רחוק מביתי, מופע שהיה מעט שנוי במחלוקת בשל ההחלטה על מכירת כרטיסים לתושבים על רקע מחלוקות בטיחותיות עם המשטרה, המופע היה מהסוג הקרוי בעגה המקצועית "מופע פריצה" 35 דקות עם שישה שירים וכמה מחרוזות ריקודים של רקדנים אתלטיים במיוחד. הפעם היה מדובר במופע שלם, שעה ועוד קצת, כל שיר נמתח עד גבול הסיבולת והיכולת בעיבודים מיוחדים, חלקם מעט גדולים מהחיים וקורצים לעולם הרחב, כך השיר "סלסולים" בוצע בסגנון עדות הגוספל השחורות עם מקהלת בנוסח כנסייתי. שטיק נוסף ומעט לא מובן היתה כניסתו של דני סנדרסון איש כוורת לשעבר לבמה וביצוע השיר יו יה יחד עם הצמד ורקדניהם, מוזר, ביזר, משונה, מילא…

בסופו של הערב נראה כי המבחן הוכתר כהצלחה, החזרה הגנרלית לקראת העולם הרחב הסתיימה , כעת נותר לראות ולשמוע איך הצמד יקח את להיטיו לשפה בינלאומית כאנגלית, איך יעבדו על מבטא נכון, על עיבוד מוסיקלי מתאים, לא חסר עבודה, אבל קדימה, לכו לכבוש אותו, את העולם, את הדור הבא.

לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה מהמופע

וידאו, טעימות מהמופע

 

 

One comment

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

w

מתחבר ל-%s