כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

בנות Pussy Riot מגיעות לתל אביב

פוסי ריוט, הרכב הכוח הנשי והפרובוקטיבי ששורף בגאווה כל חלקה טובה מיום הקמתו מגיע לארץ לראשונה להופעה יחידה במועדון בארבי בתל אביב בתאריך 16 במאי, דף צ'ונקי יחממו. כל הפרטים.

פוסי ריוט בכיכר האדומה. צילום: אלכסנדר סופייב

הן לא מפחדות מכלום, גם לא מפוטין או מהכלא הרוסי, ובמאי הקרוב הן מגיעות למועדון בארבי לתת בראש עם מוזיקה חסרת מעצורים. פוסי ריוט, שהוקמה במוסקבה ב 2011, היא להקת פאנק מחאתית פמיניסטית רוסית. להקת הנשים העצמתיות שלא נרתעות מדבר משלבת בין הופעות גרילה למיצגים אמנותיים פרובוקטיביים ששרפו את הרשת וזכו לכותרות ברחבי העולם.

עם מילים שמכוונות הישר לנושאי הליבה המוסריים והפוליטיים שמטלטלים את העולם, הבנות יודעות ורוצות  לגעת בנקודות הכי רכות. מקידום זכויות להט״ב, מעמד האישה והתנגדות למשטר הרוסי ולפוטין אותו הן מחשיבות כדיקטטור. הבנות סומנו כעושות צרות ע״י המשטר ונכנסו לכלא הרוסי באשמת "חוליגניות" אחרי שהרימו מופע גרילה מחאתי בכנסייה אורתודוכסית כמחאה על קשרים בין מנהיגי הכנסייה לפוטין במהלך מערכת בחירות. כיאה ללוחמות צדק משפטיהם גררו תגובות, תשומת לב וביקורות מכל רחבי העולם והתערבות של קבוצות זכויות אדם שהתנגדה נחרצות לשפיטתן על זכותן להביע את דעתן. הן צפו את זכייתו של טראמפ במרוץ לנשיאות ושבועיים לפני הבחירות הוציאו את הלהיט הביקורתי “Make America Great Again” שמנבא הנחלה של ערכים דרך שיימינג ואלימות. מאז שהתחילו את המסע המוזיקלי לצדק, הן לא עצרו, ועכשיו הן מגיעות לבארבי לראשונה להופעה יחידה ושוברת מוסכמות.

על הבאתן לתל אביב אמונה קבוצת אפיקומן בניהולו של גי דרייפוס.

 

תכלס – כרטיסים החל מ- 150 ש"ח, בטלפון: 03-5188123 או באתר המועדון

 

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא