דיווח מהשטח

צפריר מקבץ גלויות

מופע השקת האלבום "ETHNIC ELECTRONIC" של צפריר יפרח, ליל שלישי, 06.03.2018, מועדון רדינג 3. נכח תיעד ומדווח – יובל אראל. מצלמה נוספת – שילי אראל.

צפריר יפרח וקיבוץ הגלויות. צילום: יובל אראל

צפריר יפרח, במקור משדרות, כמי שגדל ב"ליברפול של ישראל" הנו מפיק מוסיקלי, בוגר קונסרבטוריון ולימודי מוסיקה ברמה גבוהה, מנגן בגיטרה, פסנתר, נבל, טאר ובוזוקי.  הספיק להפיק עבור שורה ארוכה של אמנים ויוצר פרויקטים המשלבים בין מוזיקת עולם לסגנונותיה ומקצבי EDM, חגג אמש את השקת אלבומו החדש המשלב בין השורשים של עדות בני ישראל מרחבי העולם לבין מוזיקת המועדונים של התפר בין המאה העשרים למאה העשרים ואחת.

צפריר מצליח למזג בין תרבויות שונות בעולם בעזרת מוזיקה המשלבת בין הטעם העתיק לבין עולם הצלילים המודרני. יפרח מופיע ברחבי העולם בפסטיבלים נחשבים ובמופעי ענק, לצד הופעות ברחבי הארץ, צפריר אמור ליטול חלק ביום העצמאות ה-70 למדינה במופעים בשלוש ערים שונות.

פרסומת

האלבום החדש כולל 14 רצועות המשלבות את העולמות המוזיקליים השונים. שורה מכובדת של שיתופי פעולה עם מגוון אמנים ביניהם מצויים ציון גולן, מייק קרוצ'י, להקת אפריקנה, שרון אוסר מהודו, הזמרת ננסי מלבנון, מקסים קרוצ'י ממרוקו, טוני טי מגרמניה עם הנגן זורנה, עבדול חסן מכורדיסטן ועוד אמנים ויוצרים היוצקים כל אחד את טעמו המיוחד לאלבום שהוא חוויה אתנית יוצאת דופן.

כך מספר צפריר עצמו על העבודה באלבום – "אתני אלקטרוניק הוא תהליך של יצירה שנמשכה מעל שש שנים, בשל אופייה המיוחד. הכל התחיל מהרצון ליצור צבע חדש כמוזיקאי וכמפיק. חזרתי אחורה בזמן והתחלתי לחפש ולחקור, מוזיקת עם שורשית, פולקלור, מקורות של תרבויות עתיקות, מוזיקה בסגנון כורדי, טורקי, תימני ועוד, ומשם המסע החל. חיפשתי אמנים אותנטיים ונגנים וזמרים יחודיים, אותם הקלטתי בכל הזדמנות ובכל שעה אפשרית. כך במשך שנים, אספתי קטע אחר קטע, אמן אחר אמן, ומגבש אותם ליצירה אישית שלי כמוזיקאי, שהיא בעצם שילוב של הז'אנר האתני עם המוזיקה האלקטרונית שלו. האלבום שיצרתי מוגש לכם 'בצבע חדש' שמטרתו לחבר כל אחד לשורשיו ובעיקר לגרום לשמחה ולאושר".

פרסומת

אמש הציג צפריר יפרח את האלבום במופע בפני מועדון מלא בקהל ואורחים כשהוא מגיש מופע ססגנוני וצבעוני מלווה בהרכב נגנים אתני מגוון, רקדנים ואורחים רבים הנוטלים חלק באלבום.

בין קטע אחד לשני על הבמה מאחורי עמדת הקלידים הרבים ולחילופין אוחז בגיטרות השונות או בסאז האתני, הספיק לפסוע לעמדת הנבל שניצב בתוך הקהל מצד אחד ולהמשיך בשלב מאוחר יותר אל פסנתר הכנף הלבן שניצב בצידו השני של המועדון בין השולחנות העמוסים בקהל.

הייתה זו חגיגה מוזיקלית מצוינת חמה ולוהטת בה נתנו פרשנויות חדשות למיטב הלהיטים האתניים המוכרים משלל הגלויות וקצוות העולם משולבים במקצבים חשמליים עשירי ביט.

צאו ואמרו כי אמש הייתה זו חזרה לקראת אירועי יום העצמאות לשנתה השבעים של המדינה, בלי אכלו לי שתו לי, בלי סאלח זו ארץ ישראל ורק אחדות, אהבה וריקודים אל תוך הלילה.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום שילי אראל

וידאו 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button
%d בלוגרים אהבו את זה: