כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

Lorde ביטלה הופעתה בתל אביב – כדור השלג מתגלגל

והרי התחזית – קיץ שחון בפארקים ובארנות. התכנסות, התמגנות וירידה מתחת לרדאר, קיץ 2018 איננו מבשר טובות לחובבי המוסיקה ומופעי חו"ל, כל הפרטים.

picture by Constanza.CH CC קיבלה רגליים קרות
picture by Constanza.CH CC קיבלה רגליים קרות

לפני זמן קצר הודיעה חברת נרנג'ה על ביטול הופעתה המתוכננת של הזמרת לורד בתל אביב – "לצערנו אנו נאלצים להודיע על ביטול ההופעה של לורד שתוכננה ליוני הקרוב בישראל , התשלום עבור הכרטיסים, למי שכבר רכש, יוחזר תוך 14 ימי עסקים."

כזכור יומיים לאחר ההכרזה הרשמית על המופע הצפוי של הזמרת לורד בתל אביב, הופץ ברשתות החברתיות מכתב של שתי פעילות אנטי ישראליות מניו זילנד הקוראות לזמרת לבטל את הופעתה הצפויה בישראל.

על הנסיבות שהביאו  לביטול, לורד  מסרה הודעה כדקלמן:

hey guys, so about this israel show – i’ve received an overwhelming number of messages & letters and have had a lot of discussions with people holding many views, and i think the right decision at this time is to cancel the show. i pride myself on being an informed young citizen, and i had done a lot of reading and sought a lot of opinions before deciding to book a show in tel aviv, but I’m not too proud to admit i didn’t make the right call on this one. tel aviv, it’s been a dream of mine to visit this beautiful part of the world for many years, and i’m truly sorry to reverse my commitment to come play for you. i hope one day we can all dance. L

אולם זהו רק קצהו של כדור שלג העומד להפוך את הקיץ הקרוב לשחון עבור חובבי מופעי הפארקים והארנות, ובכלל הודעת הביטול הזו מצטרפת להודעות הביטול שהוצאו לאחרונה בידי אמנים בינלאומיים כFuture ו-Rag’n’Bone Man שהופעות שלהם כבר היו סגורות אך בוטלו מצידם זמן קצר לאחר מכן.

אכן, אין נביא בעירו והנבואה בכללותה נתנה לשוטים, אולם הרוחות המנשבות בזמן האחרון אינן מבשרות טוב לקהל המצפה להניף ידיו אל מול הבמות במופעי פארק וארנות גדולות שיאוכלסו בכוכבי מוזיקה המגיעים מעבר לים. מסתבר ואף עולה משיחות בפורומים סגורים ומתוך ליבתה של העשייה בתעשיית המוזיקה כי שורת אירועים פוליטיים ואיזוריים יוצרים את אפקט הפרפר שהשנה איננו רצוי כלל וכלל.

ובמה דברים אמורים? הרי הקיץ החולף היה חלומם של כל חברות ההפקה ושותפויות הענק בתחום המוסיקה, הרכבת האווירית הביאה לכאן, במיוחד לפארק הירקון בתל אביב ולאמפי בראשון לציון, שורה מכובדת של אמנים ולהקות שהביאו קהל רבבות לגדוש את כרי הדשא. אך מסתבר שלתהליכים שאינם קשורים כלל וכלל לתחום המוסיקה יש השפעה בתגובת שרשרת, בואו והתחילו לנתח את השיחות במאמרים מוזכרים כאן באופן פתוח על הדף הלבן: שורת תהליכים מדיניים ופוליטיים בארץ ובהקשרה מעבר לים לצד מאמץ בלתי פוסק מצידם של אנשי תנועת ה- BDS וכבר הגיעו מספר הכרזות על ביטולים. גם בזירה הפנימית מתרחשים תהליכים שמונעים את זרימת התקציבים לאירועים מתוכננים, לא, לא צפוי קיץ לוהט, לפחות לא כל החלומות והתכניות של מספר חברות ומשרדי הפקה, חלק גדול פשוט לא יקרה, אין תקציב, אין הון עצמי להעמידו בסיכון ואין רצון מצד כמה וכמה כוכבי מוזיקה להתעמת עם קהילת ה—BDS ברחבי העולם.

חדשות רעות אלו מגיעות אט אט אך בקצב בטוח מצד גורמים בתוך התעשייה.

נכון שכאן בבלוג ובמדורי מוזיקה באתרים המסחריים עלו בחודשים האחרונים מספר הודעות, בחלקן בבחינת ראשוניות ובלעדיות,  על הופעות מתוכננות לקיץ הקרוב שכבר נסגרו, אז תשכחו מכך. או שתיקחו עצמכם לטיול מעבר לים או שפשוט תנסו להתמקד בהשקעה במוזיקה המקומית.

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

3 תגובות

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא