כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פסטיבל הג'אז של תל אביב 2016

פסטיבל ג'אז תל אביב חוזר לחמם אותנו עם 21 מופעים בשלושה ימים במהלכם ייטלו חלק שורת מוסיקאים מהפנטים מהארץ ומחו"ל. בין התאריכים 7-9 בדצמבר, סינמטק תל אביב. כל הפרטים. לחצו לעיון בכתבה המסכמת את חוויות הפסטיבל.

tel-aviv-jazz-festival-2016
tel-aviv-jazz-festival-2016

כמו יין אדום שמשתבח עם הזמן, כך גם פסטיבל ג'אז תל אביב חוזר זו השנה ה- 27 עם מספר חסר תקדים של מופעים ובניהם גם הפקות מקור, מופעי מחווה, בכורות ואירוח מוסיקאים מובילים מהארץ והעולם.

הפסטיבל המופק על ידי עיריית תל אביב –יפו, המחלקה למופעים, בשיתוף זאפה יתקיים בקומפלקס האולמות של הסינמטק בתל אביב ומופעים נוספים יערכו במועדוני רשת זאפה תל אביב, הרצליה, ירושלים וחיפה.

בין האמנים שייטלו חלק בפסטיבל נמצאים – Al Di Meola, קרולינה ותזמורת הג'אז של תל אביב, Pat Martino Trio, עמרי מור ודניאל זמיר, Enrico Rava, שם טוב לוי, Jane Monheit, רבע לאפריקה מארחים את אסתר רדא, תזמורת ארמון בזמן מארחת את אוהד פישוף, Tatran, Shefita מארחת את יוסי פיין ושלמה גרוניך, מופע מחווה לשדרן הג'אז דני קרפל,  Hamid DrakeTrio עם Ari Brown ו-Harrison Bankhead, Lenore Rafael ואלי מגן, טריו טל גמליאלי מארח את Dayna Stephens, אלברט בגר, נועם דוד, ועמית פרידמן.

כך שאבי מזרחי, מנהל הפסטיבל: "המחלקה למופעים של עיריית תל אביב- יפו מחפשת תמיד להעשיר את המבחר והמגוון של התכנים התרבותיים המתקיימים בעיר,  שיהיו כמו העיר תל אביב עצמה על כל רבדיה וגווניה השונים ויציעו קשת של תכנים לכל הקהלים השונים. אנו שמחים להביא גם השנה אל פסטיבל הג'אז תוכן מוזיקלי איכותי וייחודי מרחבי העולם והארץ לתושבי העיר ולמבקרים בה,  שמצטרף לשלל האירועים התרבותיים המתקיימים פה דרך קבע וממשיכים את מסורת העיר לקדם תרבות ויצירה . "

גם לברק ויס, גלעד אמיליו שנקר ואבי יוסף, המנהלים האומנותיים של הפסטיבל ישנה אמירה: " פסטיבל הג'אז של תל אביב פותח את שעריו זו השנה ה 27, והשנה הפסטיבל מביא לקהל מגוון רחב ומעניין של מופעים, הפקות מקור ומופעים בינלאומיים, החל מג'אז קלאסי דרך כוכבים בינלאומיים ועד להרכבים חדשים וצעירים שנוגעים בג'אז דרך הקצוות המוזיקליים שהם הולכים בהם. האני מאמין שהוביל אותנו לבחירות האמנותיות לפסטיבל השנה היה הרצון מצד אחד לחשוף את הקהל  למוזיקה חדשה, למגמות שמתחילות לקרות עכשיו, ומצד שני לחשוף קהל חדש לעולמות הג'אז דרך הופעות שהן אינן ג'אז קלאסי. הפסטיבל יפתח במופע מחווה מיוחד לדני קרפל ז"ל מי שהיה אחד המנהלים האמנותיים של הפסטיבל בעבר ואושיית ג׳אז ישראלי והשנה בחרנו להקדיש את הפסטיבל לזכרו.  מחכים לראותכם ! "

מופעים ללא תשלום: מדי ערב יתקיימו מופעי ג'אז פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום באוהל מופעים שיוקם בכניסה לסינמטק, וביום שישי בשעות הצהריים ייערך ברחבת הסינמטק הפנינג ג'אז עם מיטב ההרכבים.

להתעדכן בזמן אמת היכנסו לעמוד הפייסבוק הרשמי.

רכישת כרטיסים:  בטלפון 9080* ובאתר זאפה . לתושבי תל-אביב – יפו, מחזיקי כרטיס דיגיתֵל, תינתן הנחה מיוחדת ברכישת כרטיס לפסטיבל. פרטים נוספים על ההטבה יפורסמו בהמשך באתר העירייה.

הזיכרונות מאשתקד…

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא