כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

שש בבוקר, חוף יפו…

אופיר יקותיאל, אקא קותימאן, חוגג את השקת אלבומו החדש "6A.M" עם האורקסטרה במועדון התאטרון ביפו, חמישי, 23.06.2016. אליצור ראובני מנהל אתר הבידור "בילוי נעים", הגיע ליפו כדי להביא את המראות, הקולות והחוויות.

קותימאן, האמן בענן העשן. צילום: אליצור ראובני
קותימאן, האמן בענן העשן. צילום: אליצור ראובני

אין ספק שמועדון התאטרון על משכנו הנוכחי עולה לאין ערוך על המקומות החשוכים והאפלוליים בהם שכן בימים עברו דוגמת המרתף ברחוב פינסקר בתל אביב. האולם העתיק של בית הקולנע "סינמה ראשיד" שהוקם בשנות הארבעים של המאה שעברה ועם קום המדינה עבר לידיים עבריות תחת השם "קולנוע צליל", ובשנים האחרונות הוא משמש כמועדון להופעות ואירועים, שימוש ההופך אותו לאחד האתרים היותר טובים להופעות הן מבחינת המבנה והאקוסטיקה המובנית שבו והן מבחינת החלל הרחב והגלריה הצמודה המקיפה את כל רוחבו.

קרולינה, המלכה האם. צילום: אליצור ראובני
קרולינה, המלכה האם. צילום: אליצור ראובני

אמש כאמור התכנסו במועדון כאלף מעריצים (סולד אאוט!!) כדי לחגוג עם קותימאן וחבורת הנגנים המלווה אותו "האורקסטרה", קרולינה, אלרן דקל, אדם שפלן, שחם אוחנה, אייל תלמודי, ספי ציסלינג, שלומי אלון ואמיר ברסלר את "לידתו" של האלבום החדש "6 A.M". אלבום שלפי דברי מנהלו האישי של אופיר, בועז מורד, הוא מהווה את "האח השזוף במכנסיים קצרים וכפכפים" לאלבומו הקודם שיצא בשנת 2007 שהיווה מעין גרסת Fאנק מצופה בגרוב חם ומרקיד למוזיקה של קותימאן, כאשר עתה מכנס קותימאן את ההשפעות מגיבורי שנות השישים של ישראל בתחום המוסיקה כלהקת הצ'רצ'ילים, להקת האריות, אחרית הימים ומביט היישר לעבר הים מהחוף הצפוני של יפו, גיטרות של ראשית הרוקנרול הישראלי ואהבה לימים עברו.

קותימאן אורקסטרא, מועדון התאטרון. צילום: אליצור ראובני
קותימאן אורקסטרא, מועדון התאטרון. צילום: אליצור ראובני

במהלך המופע שנמשך מעל שעתיים הגישו קותימאן והאורקסטרא את החומרים החדשים מהאלבום הטרי לצד ביצועים מהאלבומים הקודמים והפכו את המופע לחגיגת ריקודים מוסיקלית אחת גדולה.

בקטנה – כאשר משקיעים בחגיגה מוזיקלית צריך גם לדעת את מי להעמיד מול עמדת התאורה, לפעמים עומס יתר של קשקושים דוגמת ענני עשן מלאכותי ותאורת לדים המכה על עיני הקהל לא ממש מתאימה למופע שכזה, יתכן והתאורן הפעם הגיע מסצנת מסיבות הטראנס של שנות התשעים במאה שעברה אך לא התקדם מעבר לכך בהשכלתו החשמלית…

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע, צילום: אליצור ראובני

וידאו

 

 

 

 

קותימאן אורקסטרא, האלבומים

 

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא