כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 05.06.2016

עם השרב הכבד, חגיגות מצעד הגאווה, ים של השקות וימים ראשונים של קיץ אני מלקט את הצלילים כדי לפתוח שבוע חדש.

חם בים. צילום: יובל אראל
חם בים. צילום: יובל אראל

האמת, רובם של המוזיקאים עבדו קשה בעונת החורף האחרונה וכעת מתחילים לפרוח כל השירים, קליפים ואלבומים, תוך כדי מלאכת הליקוט בשדות המוזיקה הבחנתי כי חלק לא מבוטל של השחרורים והאלבומים מלווה במופעי השקה, צמצמו בסיגריות והשווארמה, זה בריא וגם תחסכו להופעות.

 

עוזי רמירז? כולנו רמירז…

שלוש דקות לפני שעוזי "רמירז" פיינרמן משיק את אלבומו הבא הוא משחרר את "3", הסינגל קליפ המשעשע שאוייר בידי גלנדון ואיזבלה. את הרמירזים, עוזי, שחם וטל מלווים כאן קותימן ורועי ריק לצד מקהלת בנות הכוללת את רות דולורס, מאיה דוניץ ושחם שהתגנב פנימה…תענוג לעיניים ולאוזניים במיטב המסורת הרמירזית. הנה חלפו להן שלוש דקות והאלבום הקרוי Ice Skate שלדעתי מלא בקריצות לפרנק זאפה האגדי, יחנך ברוב פאר וגרוב במועדון האזור בתאריך 22 ביוני, בואו באופניים, יש חנייה בשפע. בינתיים תוכלו להאזין ואף לרכוש אותו כאן מיד אחרי הקליפ..

 

 

רם אוריון (עם רייסקינדר) – 13 בלילה

גיבור הגיטרה אוריון משחרר סינגל קליפ חדש עם הרבה עזרה מחברים לקראת השקת אלבומו הצפוי "גרמנים באוגנדה" שתחגג ברוב הדר ופאר במועדון בארבי בתל אביב בתאריך 15 ביוני, גם הפעם ממשיך רם לשמור על סגנונו האופייני למרות חדירתן של השפעות זרות מצד חבריו המוזיקאים, השפעות המהוות עיטור מוזיקלי נוסף להארד קור האוריוני שהציב אותו בקטגוריית גיבורי הגיטרה, קחו זאת מכאן היישר לאיוונט.

 

פנחס ובניו – מחול הטירוף

עופר פנחס חובר לשיר סופר לכתיבת מילות השיר והלחנתו ונותן לאייל מזיג לטפל בהפקה המוזיקלית, את התוצאה הכוללת משחקים בין מז'ור למינור ומקאמים ערביים, הם מקליטים ומתעדים בגרסה חדשה וארוכה יותר מהגרסה הראשונית בתוך האלבום "מטאפורות זולות על אהבה" שיצא לפני שנתיים, אמנם הגרסה החדשה ארוכה יותר אך איננה מתישה, צפו, אל תשכחו לפזז על הרצפה ברגליים יחפות…

 

 

ניב דמירל – נורמלי

סינגל חדש לקראת אלבום הבכורה של ניב דמירל בהפקתו של אריאל טוכמן על פי מילותיו ולחנו של דודי בר דוד. דמירל חורש את הארץ ומרבה להופיע בפני חיילים. אין ספק שהאזנה לשיר מעלה ציפיות גבוהות מהאלבום הצפוי.

 

עידן ארגוב – סיבות להישאר

אייל גולן, פאר טסי ודודו אהרון היו השמות שנאמרו לי כתשובה לשאלתי למספר מאזינים לזהותו של הזמר המצע את השיר הזה, אכן קולו בעל הצבע התימני של עידן ארגוב, אחיינו של זוהר ארגוב המנוח נותן בידיו את הכלי הבסיסי להצלחה, נכון שהייחוס המשפחתי הוא סוג של מכשול אולם עידן אינו יכול להתכחש לקולו האיכותי וכווקליסט מעולה העתיד פתוח בפניו.

 

אדם גורליצקי – אור יקר

סינגל חדש של הזמר והיוצר אדם גורליצקי המביא את סיפורו של אור אסרף, אשר נהרג ברעידת האדמה בנפאל בשנה שעברה. אדם לא הכיר את אור אבל עקב אחר הסיפור הטראגי בתקשורת יחד עם מדינה שלמה. בעקבות מיייל שקיבל לאחר מופע השקת אלבומו "שתי ארצות" מבחורה ששיריו נגעו לליבה כמעין מרפא לכאב של בתה שהייתה זוגתו של אור הוא החליט לכתוב ולהלחין את הסיפור. עם השיר השלם פנה למשפחות אסרף וחברתו והשמיע להם את השיר. בעקבות בקשת המשפחה הוא החליט על הקלטתו ושחרורו לתחנות הרדיו במלאת שנה לפטירתו של אור, סיפור מרגש.

 

 מישה סוחינין – עד שזה נגמר

הסינגל ליריקס החדש של מישה סוחינין, בוגר תוכנית הריאליטי "The Voice" בעונתה השניה הנו סנונית נוספת בדרך לאלבום בכורה העומד לצאת בקרוב. מישה הוא מוזיקאי, יוצר ומבצע הכותב ומלחין את שיריו, אין ספק כי כשרונו ביחד עם קולו הערב הם מתכון מובטח לאיכות והצלחה. את מישה ניתן יהיה לשמוע ולראות בתאריך 28 ביוני בקפה ביאליק, תגיעו.

 

קוקי לבנה – גם אני

חברי הלהקה מרמת השרון מתיישבים לכמה רגעים אחרי השקת אלבום הבכורה ומבקשים לגעת בנינוחות ובבגרות כשהם חוזרים במעין מסע בזמן לשנות התשעים ההן של הרוק הישראלי, "גם אני" הכל כך ניינטי מבקש להעמידם בשורה יותר מהוקצעת וחכמה מרוח שטות הנעורים שהייתה הקו האופייני להם, ברוכים הבאים למועדון הבוגרים.

 

נעמה כהן  Nama  – Close to you

נעמה משחררת שיר חדש לקראת אלבום אי.פי נוסף העומד לצאת בקרוב, הפעם מדובר בשיתוף פעולה עם רובין בנרג'י, מי שהיה הגיטריסט הצמוד של איימי ווינהאוס המנוחה. על המפגש ביניהם מספרת נעמה: "פלאשבק לשנה אחורה. אני מתארחת במופע מחווה שנערך לאחת הזמרות הכי משפיעות של התקופה האחרונה, יוצרת עם אישיות לא רגילה וסאונד בלתי נשכח, איימי ווינהאוס. בבקסטייג' אני פוגשת מוסיקאי נדיר, ג'אזיסט לונדוני ומי שהיה הגיטריסט שלה וליווה אותה בשנותיה האחרונות. על הבמה אנחנו מבצעים שני שירים ביחד ואני טיפה לא מאמינה שזה קורה. אחרי שרובין חוזר ללונדון אנחנו שומרים על קשר ואני מציעה לו שננסה לכתוב ביחד משהו. תוך פחות מ24 שעות מגיע לתיבת המייל שלי וידאו של רובין מצלם את עצמו מנגן ריף שלימים הופך להיות ההתחלה של שיר שכתבנו יחד, בשלט רחוק , לונדון – ת"א. הפעם אני מאוד מאמינה שזה קורה. אנחנו מקליטים, כותבים, ונהנים מכל רגע ביצירה של הדבר הזה". נעמה תופיע בתאריך 30 ביוני בקונטיינר בנמל יפו, כניסה חינם בואו.

 

Garden City Movement – She's So Untouchable

אין ספק שמילים הם עניין מיותר לחלוטין כאשר מתעסקים בתנועת עיר הגנים שכבר הוכיחה מן זמן שהעתיד טמון באלקטרוניקה המוזיקלית, אחרי שרשמו הצלחות רבות בשורת אלבומי אי.פי מצוינים והפכו לסוג של פס קול לדור הZ, מפתיעים יוני וחבריו בשיר חדש הפורץ גבולות של גרוב אלקטרוני בואכה ילדי הפרחים, הדהמתם אותי מחדש.

 

Kutiman – Stranger On The Follow

אופיר יקותיאל אקא קותימן משחרר שיר ראשון מתוך האלבום הבא שיקרא בשם 6AM. עם המילים של אלן מון, היוצר הכי פורה באצבע הגליל ואדם שפלן מול המיקרופון. עוד לא נרגענו מההמולה סביב הסרט הדוקומנטרי והמופע האדום כאש של פרינסס שאו והנה כבר מתברר שהאיש הזה פשוט לא מפסיק ליצור, אני ממש מצפה ליצירה המלאה שלא לדבר על ההשקה החגיגית שתתקיים בתאריך 23 ליוני במועדון התיאטרון ביפו, בואו!!

 

למי צלצלו הפעמונים? בסוף היום

אלבום הבכורה של הרכב הרוק הצעיר והמוכשר הזה שוחרר עתה בקמפינג של מחנה הלהקות, באמצעי יולי הם יחגגו את השקתו בתל אביב, ירושלים וחיפה, הנה איוונט. הפעמונים נשמעים בוגרים יותר מכל סך גילם גם יחד כאילו ומדובר בהרכב שחי ונושם את הסיקסטיז והסבנטיז, כך הוא העניין כשאתה גדל בבתים שההורים עוסקים במוסיקה כתורה מסיני, ההשפעות המצויינות של שנות הטוהר של הרוק מורגשות היטב ביצירות וזה בא בקטע טוב. בד בבד עם האלבום הם מבקשים לשחרר להאזנה בתחנות הרדיו סינגל חדש העונה לשם "בסוף היום" שיהווה למעשה שיר הנושא מזמין את המאזין להתנתק מהרעש הלבן הסביבתי, מדובר בשיר מאוד מינימליסטי וממוקד במטרת מכוון ליצור להיט שיתחבב גם על אוזניים שאינן מקורבות להווי סביב ההרכב. פזמון חזק החוזר וסוחף במתכונת "גלגלצית" אליו מצטרף בקולות גיא מר שבאולפנו הוקלטו השירים. אני אוהב את האלבום ומחייך לסינגל, בואו להאזין, בואו למופע.

 

 

האחיות לוז – אלבום ההופעה החיה

אתם יודעים מה? המופע הכי סקסי והכי גרובי בעיר הוא המופע של האחיות לוז, שירה ז' כרמל, יפעת זיו וספיר רוזנבלט המצליחות יחד עם הרכב הנגנים המצוין שלהן להביא את הגרוב באמצעות מסע מופלא בזמן אל שנות השלושים של המאה העשרים למחוזות הביפ בופ של ניו אורלינס הן ברענון להיטי עבר שהפכו לקלאסיקות והן בשירים חדשים המשייטים על אותו קו זמן מתוצרת עצמית, כל מופע שלהן הוא חוויה מענגת ומרקידה. האלבום הנו אסופת הלהיטים שהן מבצעות שהוקלטו במהלך סבב הופעותיהן, את השקת האלבום הן תחגוגנה במופע צהריי שישי בתאריך 17 ביוני במועדון זאפה בתל אביב ותארחנה את שלמה גרוניך. לא תבואו? תרוצו!!!

 

הילה כהן אלעזר – אלבום שירי דוד גרוסמן

מלודיה נכונה וקול נעים פורצים אל קדמת הבמה כדי להגיש את הטקסטים שכתב הסופר דוד גרוסמן והולחנו ומבוצעים בטוב טעם בידי הילה כהן אלעזר, המספרת על היצירה: "האלבום נולד מתוך הדיאלוג המתמשך עם אהוביי החיים והמתים, וקשור במיוחד לאבי שבמותו ממשיך לדאוג לי בתוכי, ולשיר איתי. ספרו של דויד גרוסמן 'נופל מחוץ לזמן' כתוב בשפת שירה, כמעין מסע בתוך חלום, מחזה בקולות בו מתקיימים החיים ואובדנם. במהלך הקריאה, מתוך הרטט שבין השברירי לרב העוצמה המטלטל, עלו והופיעו השירים, כמו נגזרו מהטקסט, והיו למנגינות. האלבום הוא עבורי ניסיון להיזכר בצלילים, אך לא פחות מכך ניסיון להקיף את ההעדר שלא ניתן לאחוז לא במילים ולא בצלילים. זהו אותו העדר שמניע לעבר האופק, אך גם מרחיק ממנו ככל שנתקרב אליו, הופך כל תנועה בעת ובעונה אחת לתנועת חיים – ולתנועה ללא סוף". הילה כהן הנה בתו של הרמטכ"ל התשיעי דוד אלעזר, דדו. בתאריך 12 ביולי תשיק הילה את אלבומה במופע שיתקיים במרכז ענב, ת"א.

 

מיכאל בן שמעון – אלבום בכורה

מיכאל בן שמעון הוא זמר, יוצר, סקסופוניסט, גיטריסט ומפיק מוזיקלי. אשר החליט לאחר יותר מעשור של שיתופי פעולה עם הרכבים ואמנים שונים, להתקדם לקדמת הבמה ולהביא את הקול הייחודי שלו אל המאזינים, באמצעות קול רך ועמוק , הגשת טקסטים מלאי העטופים בלחנים מרגשים נחשף מיכאל בן שמעון כיוצר מקורי השואב השפעות מגוונות ומבשלן לתבשיל מוסיקלי ענוג ונעים, לפני שבוע הצגתי כאן את הסינגל "ים שחור", כעת אני שמח להציג את אלבום הבכורה המלא בגרסת EP. תאזינו, תענוג.

 

זהר וגנר והמסריחים – ברולה

זהר ווגנר התסריטאית והמוסיקאית לא ממש מצמצה כאשר אף אחד מהפרסים שחולקו בפסטיבל דוקאביב האחרון לא נחת בחיקה למרות שזוג שדיה ככבו בסרט שהשתתף בפסטיבל תחת הטייטל
שני בלונים" ככתב פלסטר כנגד חיפצון נשים, את השמחה והאושר היא חפנה בעקבות השקת אלבומה השני הנקרא "ברולה" על שום קרם הברולה נשוא אחד מהשירים שמהווים כשלעצמם מעצימים, מוחצנים, נועזים, חצופים ומתריסים ללא מסכות, את חזרתה של ווגנר לבימת ההופעות חוויתי לפני מספר חודשים, את ההשקה עצמה שהתקיימה בשבוע החולף בכולי עלמא החמצתי, נותר לי רק להאזין לאלבום, תצטרפו עם האוזניים.

 

שחר אבן צור – זמן

כבוד ויקר לשחר העומד להשיק עתה את אלבום הסולו החדש "זמן" שאת הפקתו הוא חייב לקהל הרב שהתגייס לפרויקט גיוס הון מההמון באמצעות פלטפורמת HeadStart. האלבום המציג את הפן האישי של האיש שנמצא בדרך כלל מאחורי מערכת התופים של מוניקה למעט הרגעים שהוא פושט את החולצה ויורד אל הקהל, מסתבר ששחר הוא כותב ומלחין המגלה עדינות ורגישות שלא מקובלת בדרך כלל אצל נותני הקצב והכח בתופים, אמן רגיש ומצוין. ביום שני, 6 ביוני יחגוג שחר את השקת האלבום במופע חגיגי במועדון האזור, תבואו, כדאי.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא