כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

מחברים את הקצוות ביפו

סדרת המופעים מבית ההפקה Yellow Brick – דו חוזרת לעונתה השנייה הקיץ בבית מזרח מערב ביפו, כל הפרטים.

אמני העונה הקיצית, דו- מזרח מערב. צילום: רון כהן
אמני העונה הקיצית, דו- מזרח מערב. צילום: רון כהן

דוּ, הנה סדרת הופעות המשלבת ספקטרום אמנים רחב פס, יוצקת תוכן אינטימי במתכונת של זוג הופעות כאשר כל פרק בה מגלם בתוכו ביצועים משותפים וייחודיים לכל צמד מופיעים.

לאחר הצלחת העונה הראשונה שהתקיימה בתחילת השנה בבית מזרח מערב ביפו במסגרתה התקיימה שורת הופעות חדשה ומאתגרת בין כותלי המבנה היפואי העתיק, ביוזמתו של המפיק יונתן ליפיץ, אשר שידך בין מוזיקאים אלטרנטיביים מקומיים לכדי העלאת מופע הכולל מפגש אקוסטי באווירה נינוחה (ממש שאנטי באנטי אינטימי) עם צמדי אמנים, ביניהם רותם בר אור ואוהד ריין, גיא שמי וטריו לא לצד רות דולורס וייס, גליה חי ואבי בללי מנקמת הטרקטור לצדה של רז שמואלי, ערן צור לצדה של רננה נאמן הנדלר. חוזר בית מזרח מערב הממוקם ברחוב דר' ארליך ביפו להוות אכסניה מצויינת להמשך הסדרה בעונת הקיץ העומדת להיערך במהלך חודש ספטמבר הקרוב.

אין ספק כי אופייה המיוחד, האינטימי והאמנותי של העונה הראשונה (הי, נכנסתם לחצר הבית העתיק ובמרפסת המתינה לכם קערה עם פונץ' חם, לבטח הקיץ יופתעו רוכשי הכרטיסים במשקה אלכוהולי ביתי קריר ורענן…) היוותה מתכון מנצח כאשר קבוצה לא גדולה של ברי המזל שהספיקו לרכוש כרטיס בזמן קיבלו מופע כפול של טובי המוזיקאים בגרסאות ביתיות השונות לחלוטין מהמופעים באולמות הגדולים.

האושפיזין שימתינו לכם הקיץ בבית מזרח מערב. צילום: רון כהן
האושפיזין שימתינו לכם הקיץ בבית מזרח מערב. צילום: רון כהן

במהלך העונה הקודמת ציין יונתן ליפיץ העומד כאמור מאחורי הפרוייקט כי בחירת האמנים התבססה על מנעד רחב של סגנונות, כלים ושפות, היתוך של דורות ורקעים שונים אשר יוצרים עושר אומנותי ומסקרן. לדבריו גם בעונה החדשה ההופעות יתקיימו במתכונת של דאבל פיצ'ר מדוייק, להשארת טעם של עוד…

אז מה צפוי לקהל בעונה החדשה?

3/9 – אורי בראונר כנרות UBK  // תמר אפק

10/9 – עוזי רמירז // ג'יין בורדו

16/9 – יהודה קיסר // לירון עמרם

1/10 – אפרת בן צור // נגה ארז

לרכישת כרטיסים (ממליץ למהר כי המקומות ספורים, זה לא היכל התרבות…) לחצו על הלינק לאתר ההפקה.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא