כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות הסצנה

פסטיבל אינדי סיטי 2014 בירושלים

לאחר הצלחה מסחררת בשנה שעברה, פסטיבל "אינדי סיטי" חוזר לירושלים, היישר למגרש הרוסים, יומיים של צלילים והופעות,  24-25.7.2014 . כל הפרטים – הכניסה חופשית לאירוע כולו! פרסום מקביל גם ב"בילויים".

אינדי סיטי ירושלים. לוגו רשמי
אינדי סיטי ירושלים. לוגו רשמי

אגף תרבות ואמנויות ורשות הצעירים של ירושלים מוציאים שוב את הסדרה המצולמת מן המרקע אל המרחב האורבני, ויחד עם הבמאית והמפיקה בטינה פיינשטיין הופכים אותה לפסטיבל מוזיקלי חגיגי. בתאריכים 24-25 ביולי ישתלטו אירועי אינדי סיטי על מרכז ירושלים. במשך יומיים יתקיימו הופעות ואירועים עם  כל משתתפי העונה המצולמת, לצד הרכבים בועטים נוספים, הכל חופשי ובחינם! שתי במות של הופעות "back to back", מסיבת אוזניות, הופעות ליליות חינמיות בברים הסמוכים, סטים אלקטרוניים ועשרות דוכנים, הם רק חלק קטן מאירוע גדול.

משתתפים: עמיר לב, שי צברי, קותימאן והאורקסטרה, יאמאן בלוז, לולה מארש, סומסום, אקו וטיטו, לילה, ניב אסט, ניצן חורש וה-Cut Out Club,  Tiny Fingers, Moan, Sun Tailor, Betty Bears

ירושלים משמשת בית חם למוסדות תרבות, אמנים ויוצרים, הניזונים ממנה ומחיים את הדופק שלה, בירה אמיתית לתרבות ולמוזיקה. ביוזמת אגף תרבות ואמנויות ורשות צעירים בעיריית ירושלים, יחד עם הבמאית בטינה פיינשטיין, הצטרפו גם השנה יוצרים חדשים ומבטיחים לצד יוצרים ותיקים ומוכרים, שיצרו קליפים אמנותיים בני שוט אחד ברחבי ירושלים, וישתתפו כולם בפסטיבל אינדי סיטי. השנה הצטרפה לפרויקט"BPM-המכללה של תעשיית המוזיקה", כאשר סטודנטים בוגרים מהמכללה היו שותפים פעילים בהקלטות ובסאונד. הקליפים יוקרנו החל מה-13.6 במשך  חמישה סופי שבוע בערוץ 8 ב"הוט", ובמהלך הפסטיבל.

בטינה פיינשטין, בימאית הסדרה: "השנה הלוקיישנים הם גיבורי הסדרה. רציתי להפגיש מוזיקאים  עם מקומות לא שגרתיים שאפשר למצוא רק בירושלים: מקומות היסטוריים מרשימים, מקומות עם סאונד ואווירה מיוחדים, ומפגשים עם עוברי אורח מכל הסוגים. מערת צדקיהו האפלולית עם המטען ההיסטורי שלה, כנסיית אגוסטה ויקטוריה, הקישלה-בית סוהר  מימי הטורקים, בית המצורעים, הרכבת הקלה -שהיא מעין כור היתוך בירושלים, קפה ערבי בעיר העתיקה, כפר סילוואן השנוי במחלוקת ועוד… כאשר הסדרה מגוונת מאוד ולוקחת את הצופה למסע מרתק בירושלים. בנוסף, ניסיתי להביא מגוון רחב של להקות מז'אנרים שונים ומקצוות שונים של הסצנה, הרכבים עדכניים עכשוויים ומעניינים, בהם  גם הרכבים ירושלמים שמביאים את הקול הירושלמי לסצנת האינדי הארצית".

לאחר הצלחה מסחררת בשנה שעברה חוזר פסטיבל אינדי סיטי ומתמסד כאחד מאירועי הקיץ המובילים בעיר ירושלים, ומהמיוחדים בארץ. בימים חמישי ושישי ה-24-25.7 מרכז העיר ירושלים יהפוך עורו למתחם תרבות ענק וצבעוני, חגיגת חוצות ענקית במגרש הרוסים וסביבתו עם שלל מופעים, אירועים ודוכני מוזיקה אמנות ואופנה.

בערב חמישי 24.7 החל מ-19:00 יתקיימו הופעות חיות ומסעירות של משתתפי העונה המצולמת על גבי שתי במות שיפעלו גב לגב: כאשר מופע אחד מסתיים בבמה אחת, מתחיל מיד מופע נוסף בבמה השנייה שבקצה האחר של המתחם.

בין המשתתפים בערב הראשון נמנים עמיר לב, יאמאן בלוז, טייני פינגרז ועוד. עם תום הופעות החוצות תתחיל חפלה אלקטרונית עם הצמד "אקו וטיטו" בהופעת אוזניות שתימשך למסיבת אוזניות לתוך הלילה. במקביל, יתקיימו אל תוך הלילה הופעות אינדי משובחות וסטים אלקטרוניים בברים הירושלמים הסמוכים, בהם ייקחו חלק בין השאר ה"בטי ברס" במסיבת שנות ה-20, ניב אסט,לילה ואחרים. הקליפים שצולמו לעונה זו יוקרנו על גבי האבנים הירושלמיות של בנייני הסביבה.

למחרת, יום שישי ה-25.7 החל מ-15:00, יימשכו היריד וההופעות על גבי שתי הבמות, עם שי צברי, קותימאן לולה מארש ועוד… הכניסה חופשית לאירוע כולו!

פסטיבל אינדי סיטי משתלב גם השנה בסדרת אירועי הקיץ לצעירים שיוזמת עיריית ירושלים בהצלחה מדי שנה, כשאל הבירה מגיעים מאות אלפי צעירים מירושלים ומכל רחבי הארץ לקחת חלק בפעילויות השונות.

לאורך כל האירוע יופעל יריד מוסיקה, יד שניה ו-Street Art , בו יקחו חלק "התו השמיני", מעצבים צעירים, דוכני מזון, בגדים, תקליטים ואביזרים. בואו לחגוג את המוזיקה באירוע האינדי של השנה, ולהמשיך את מסורת הקיץ המצליחה במרכז העיר ירושלים.

כל הפרטים בעמוד הפייסבוק:  facebook.com/IndieCity.project

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא