כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

בקצב הלב של לי טריפון

מופע בכורה לפרוייקט חוצה אומנויות של לי טריפון – The KOKORO, חמישי, 10.04.2014, מרכז סוזן דלל, תאטרון ענבל, נכח תיעד ומדווח – יובל אראל.

לי טריפון בקצב הלב. צילום: יובל אראל
לי טריפון בקצב הלב. צילום: יובל אראל

את ההכרות שלי עם לי טריפון אפשר לתארך בימים בהם כיכבה כסולנית יוצאת הדופן בלהקת הרוק האליטיסטי "אטליז", לי בעלת הדמות החטובה, העיניים הבורקות ורעמת השיער השחור הנוצץ הייתה הדמות הכי בולטת בהרכב שיוצר ומבצע מוזיקת רוק אינטלקטואלית, לפני כשנתיים החליטה לי טריפון, בת לרב חובל חוצה ימים ויבשות ואם שכיכבה בלהקת המחול בת שבע, לפרוש מהפעילות במסגרת "אטליז" ולצאת לדרך חדשה ועצמאית, דרך שהחלה בפרוייקט – MONONOKII, דואו מוזיקלי שעסק בתחום האלקטרו והסינטי פופ בשיתוף פיליפ ג'י.

אך דרכה של לי אצה לה להמשיך הלאה ולממש עצמה בשלל אמנויות אותן היא חיה וחווה עוד מהבית, כך נוצר הפרוייקט הנוכחי – THE KOKORO.

THE KOKORO או בתרגום מיפנית לעברית – קצב הלב או לב הדברים, הנו פרויקט המאגד אמנים ממדיומים שונים וכישורים על מנת ליצור חוויה חדשה של מוסיקה, תנועה וראייה. מדובר במופע בימתי בו נוטלים חלק על הבמה מלבד לי טריפון, אלה רוטשילד, כוריאוגרפית, מעצבת במה, רקדנית ונגנית, אנדריי קונסטנצו מרטיני, רקדן, זמר ונגן המגישים מיצג רב שכבתי בהשראת פילוסופיה החוקרת את המתחים וחיבורים, בוחנת את השילוב של ממדים ומחפשת הרמוניה דרך חוויה חושית של אינטואיציה ואינסטינקט באמצעות ריקוד, שירה ותנועה על פי צלילי המוזיקה שכתבה והלחינה לי טריפון ובהפקתו של דן פרבר אשר היה גם שותף להלחנה במספר שירים, ולצידם יוני זיכהולץ המנהל האמנותי האחראי להפקת כל הפן הויזואלי של הפרוייקט, ואשר את כל הקשור לתלבושות במופע ובקליפים שליוו את הפרוייקט היו מיצירותיו הבלעדיות של מעצב האופנה יוסף.

מחול, תנועה ושירה, תאטרון ענבל. צילום: יובל אראל
מחול, תנועה ושירה, תאטרון ענבל. צילום: יובל אראל

תמלילים עמוקים ואינטלקטואלים היוצקים פילוסופיות וחשיבה, תהיות, תוך מסע משולב בין נתיבים גיאוגרפים דמיוניים לבין נתיבי רוח ומחשבה. אפשר להגדיר בקצרה את פרוייקט THE KOKORO כשיתוף פעולה שאפתן המטשטש את הגבולות בין מוסיקה לריקודים ומתרגם פופ האוונגרדי לחוויה אאודיו ויזואלית חדשה.

THE KOKORO סצנת הסיום. צילום: יובל אראל
THE KOKORO סצנת הסיום. צילום: יובל אראל

אמש התקיימה הופעת בכורה שניה לחלק הראשון מתוך הפרוייקט – "שדים" – Demons, הקהל הצופה בפרוייקט נצמד למושבו למשך כחמישים דקות במהלכן מבצעים השלושה ריקודים, תנועה ושירה בלווית מוזיקה המדגישה את סצנות וז'אנרי המוזיקה האלקטרונית המתקדמת כאלקטרו דאב סטפ, אי.די.אמ (EDM) ועוד סגנונות אלקטרונים המיטיבים לשזור את האווירה הקסומה עד חשיכה.

הזדמנות מצויינת להתענג מקולה של לי טריפון בביצועם של כמה משירי הפרוייקט המסתמנים כלהיטים בטוחים, לא כאן, מעבר לים!! ואכן, כל כולו של הפרוייקט החדש מקוון ומתכוון לשם, לעולם הרחב והגדול, למקומות שיכולים לנקז קהל רב לחוות את החוויה החושית החדשה הזו של לי טריפון.

אציין כי מספר שעות לפני מופע הבכורה הטרחתי עצמי לצפות בחזרה הגנרלית במהלכה צילמתי תמונות וכמה קטעי וידאו, אף ערכתי ראיון קצרצר עם לי שסיפרה בקצרה מהותו של הפרוייקט. צפו בהמשך..

נכון לזמן זה מופע נוסף מתוכנן להתקיים בתל אביב במהלך חודש יוני, תעקבו…

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

 

וידאו

 

 

הקליפ הרשמי

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא