כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 20.03.2014

ביומו הראשון של האביב, הננו ניצבים בפני סופו של השבוע, במעמד הרואי שכזה אין חלופה להאזנה מודרכת וצמודה ליבול המוזיקלי השבועי, לכו על זה

ניצני האביב מונחים על השולחן. צילום: סמסונג 4
ניצני האביב מונחים על השולחן. צילום: סמסונג 4

כן, השעון אינו פוסק מקצבו, מנסה להשתלב במקצבים של המוזיקאים הרבים והמוכשרים ששחררו השבוע שלל חומרים, סינגלים, קליפים, אלבומים ובכלל יש גם חדשות מעניינות.

  

זקני צפת – לא היו דברים מעולם

מאור כהן וזקני צפת (אורן לוטנברג, יוני בן טובים ורע מוכיח) משיקים את האלבום הבא ברזומה של הלהקה המופרעת הזו (לטובה, לטובה…), דואגים לשמר את הצליל של פעם, למרות ששיבה זרקה בשערם, וואו וואו איזו להקה, וואו וואו שיגעון של מסיבה (שם). מופעי ההשקה יתקיימו בסופ"ש הקרוב במועדון בארבי, בשישי יחמם דורון "שולץ האיום" אייל עם חומרים חדשים בדרך לאלבום ובשבת ינהלו את החפלה המופרעת אנשי תחנת הרדיו "הקצה" קוואמי ולאון פ. התארגנתם על כרטיסים?…

  

מיכה ביטון – כמו מים

האלבום "כמו מים", הנו אלבומו החדש של מיכה ביטון, מי שהנו הילד "ציון" מספרה של גלילה רון פדר "אל עצמי" שגדל והפך ליוצר ומבצע שזכה להכרה והערכה בקרב הציבור, האלבום הופק בידי פטריק סבג, והקפיץ את אוזנינו מיד עם ההאזנה הראשונה לשיריו. מיכה יחגוג את השקתו במופע חגיגי בתאריך 7 לאפריל במועדון בארבי בתל אביב.

  

סמדר רונן – חצי כדור

הטקסטים הרגישים של סמדר בשילוב עם קולה הנעים יוצרים עולם שלם, מלא בדמויות ובקולות נשיים מגוונים, המהלכים על קו התפר שבין עוצמה לחולשה ובין חספוס לרוך. על שירי האלבום, שנכתבו כולם ע"י סמדר, היא מספרת כי "נולדו משברי חלומות בהקיץ ומנופים רחוקים". סמדר חגגה את השקת אלבום הבכורה "חצי כדור" בתאטרון תמונע במהלך השבוע.

  

נועה קורנברג – גברת כפור

אחרי האזנה ל"גברת כפור", אלבום הבכורה של נועה קורנברג, לא מפתיע לגלות שמדובר במעצבת פסקולים ובמלחינה של מוזיקה מקורית לסרטים. עשרת השירים שבאלבום נעים בין אלקטרוניקה לפופ מינימליסטי ומרכיבים יחד פסקול לילי אפל. הלחנים והטקסטים המלנכוליים של נועה לצד טביעת האצבע הייחודית של המפיק המוזיקלי צח דרורי הופכים את האלבום ליצירה סוחפת ושונה, נועה תחגוג את השקת אלבום הבכורה "גברת כפור" במועדון אוזןבר בתאריך 24 למרץ.

  

איגי דיין – פשוט מסובך

איגי דיין – חבר להקת משינה, זמר, מוזיקאי, פזמונאי ומלחין, משיק השבוע סינגל קליפ נוסף – "פשוט מסובך" זהו שיר הנושא מתוך  אלבום הסולו השני בהפקתו של צחי אלוש (להקת "מרפסות"), לאחר עבודה ממושכת עם ההרכב המלווה – "הצללים", האלבום מציג מסע אישי ופנימי של איגי נטו. השקת האלבום תצויין במופע חגיגי בתאריך 31 במרץ בבר פאפאיתו (סלמה 31 יפו).

  

טלי מן – עטיפה

"עטיפה" הוא סינגל קליפ ראשון אותו משחררת טלי "העגבניה" מן, מורה לפיתוח קול ביום ורוקרית בלילה, מתוך אלבום הבכורה שעתיד לבוא, בהפקת יוסי מזרחי (הקולקטיב, נינט טייב). העגבניה תופיע בתל אביב בתאריכים – 26.3 פולי בר ת"א, 26.4 רוטשילד 12 ת"א.

  

יוסי סאסי – Fata Morgana

גיבור הגיטרה יוסי סאסי עומד להשיק בקרוב אלבום סולו חדש בסגנון רוק אתני אשר יכלול שיתופי פעולה עם כמה מהדמויות הבולטות במוזיקה הבינ"ל והמקומית, ביניהם הזמר והיוצר ארז לב ארי, המתארח כגיטריסט ווקליסט בסינגל Fata Morgana, זהו קטע אינסטרומנטלי המבטא את החיבור המיוחד בין הז'אנרים שמביא איתו סאסי – מקצבים מזרח תיכוניים ובוזוקי לצד גיטרות רוק וירטואוזיות. האלבום Desert Butterflies אשר יושק בהופעה חגיגית ברידינג בתחילת מאי (8.5) הוקלט על פני 3 יבשות ו-4 מדינות כולל שיתופי פעולה בין השאר עם רון "באמבלפוט" ת'אל (Guns N' Roses), מרטי פרידמן (Megadeth) ועוד.

  

אבי ווקנין – היא בור זהב

הזמר והיוצר אבי ווקנין משיק  את השיר "היא בור זהב" מתוך אלבומו החדש "האור הראשון" שייצא בקרוב. זהו האלבום השני  של ווקנין שייצא כשלוש שנים מאז צאת אלבום הבכורה, "כיכר האבודים". ווקנין, מוסיקאי מסקרן ומגוון שיתף פעולה עם שלמה ארצי, מיכה שטרית, ארז לב ארי ואמיר דדון ולאחרונה גם עם כנסיית השכל. באלבומו החדש רתם ווקנין את המוזיקאים מיכה שטרית ופטריק סבג כמעבדים ומפיקים. מישהו יכול לזרוק לווקנין מילה על הופעה בתל אביב?….

  

בריין קנדיז – Finding The ƒ

הרכב הפסיכדליה של האחים פיק, השיקו השבוע סינגל חדש המהווה סנונית ראשונה בדרך לאלבומם הבא. נסו למצוא את ה- F  של בריין קנדיז, אכן סוכריות למח…

  

האנג'לסי – The Call

כמה פעמים שמענו את השיר הקסום הזה – The Call בהופעות של theAngelcy ההרכב של רותם בר אור?, רומנטיקה מוזיקלית היוצרת תחושה אמיתית של אחווה בין הצופים\קהל והנגנים הצועדים אל מעבר לקשת בענן המוזיקה ההולך ומתגבש אל מול כולם, אהבות, מהפכות, תחושות והתרגשות. לא בכדי הוחלט כי שיר זה יהווה הסינגל הראשון שייצג את אלבום הבכורה המלא של הלהקה ששמו יקרא מעתה ועד עולם Exit Inside. האלבום יראה אור בחודשים הקרובים, ויושק בהופעה חגיגית בבארבי בת"א בתאריך 20 למאי, שמרו את היום!!!

  

נועה בראל גולן – לא נרדמת

"לא נרדמת" הוא הסינגל השני מאלבום הבכורה של נועה גולן בראל, מתמודדת "דה וויס" לשעבר, את השיר הפיק יוסי מזרחי. מופע השקת האלבום יתקיים בתאריך 24.3 בתיאטרון תמונע.

  

מירי מסיקה – עזור לי

מה קורה במיינסטרים? בעוד מירי מסיקה מצפה בכיליון עיניים להופעתה של ביונסה בארץ היא לא שוקטת על שמריה, השבוע משחררת מסיקה, הממוצבת כאחת הזמרות המוערכות בארץ, שנתיים לאחר צאת אלבומה המצליח "מלך", סינגל ראשון "עזור לי " מתוך אלבומה החמישי שייצא בקרוב. מדובר בשיתוף פעולה מוסיקלי עם היוצר טל שגב ואביה של מירי, משה מסיקה, הנושא קולו בקטע תפילה מרגש.

  

ובפינת החדשות…

תשומת לב מיוחדת לשני פרוייקטי גיוס הון מההמון בדרך להפקת והשקת אלבומים למוזיקאים עצמאיים, גילי יאלו סולן להקת Zvuloon Dub System פונה אליכם לסייע בהפקת האלבום הבא של ההרכב – Anbessa Dub שישלב מוזיקה אתיופית באמהרית וטגרית עם רגאיי ודאב, מדובר בפרוייקט שונה ומיוחד שמשלב זמרים אורחים נפלאים כמו מחמוד אחמד, זמנה מלסה ויעקב לילאי.

גילי יאלו – "האלבום מופק לגמרי לבד בלי תמיכה של חברת תקליטים או כל גוף מסחרי אחר ואנחנו צריכים את העזרה שלכם בשביל להשלים את ההפקה שלו ולהוציא אותו לעולם, זו הסיבה שפתחנו את הפרוייקט בהדסטארט ואנחנו מקווים שגם אתם תצטרפו למסע שלנו".

תלחצו לתמיכה בפרוייקט

מוזיקאית נוספת המבקשת לממש יחד עם הגולשים את מטרתה להפיק ולהשיק אלבום בכורה היא הזמרת יוצרת גלי חי הפונה באופן ישיר אליכם – "שמי גלי חי-זמרת ויוצרת,אני כותבת שירים ומערכונים,שירים ומערכונים שלי משודרים ברדיו-בתחנות השונות(רשת ג, רדיו ללא הפסקה, 88fm, רשת ב, רדיו דרום ועוד..אחרי שהוצאתי אלבום מקסים עם המשורר ישראל בר כוכב  ועוד שיר עם השדרן נתן זהבי(זהבי עצבני)-שיר קברט שהוא כתב ואני הלחנתי ומבצעת-אני ממש אשמח אם תצטרפו אליי ותעזרו לי לסיים את אלבום הבכורה שלי(אלבום אי.פי).נישאר לי להקליט עוד שני שירים(אם אצליח להוסיף עוד שיר במסגרת הסכום הזה-אז להקליט עוד שלושה שירים-הלוואי),להפיק אותם, להוציא אותם לרדיו ולהפוך את כל השירים המוקלטים לאלבום אחד שלם!! ארבעה סינגלים מהאלבום הזה  שוחררו כבר לרדיו והם זוכים להשמעות רבות-בלעדיכם לא אוכל לעשות זאת-הצטרפו אליי:)"

תלחצו לתמיכה בפרוייקט

 

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא