דיווח מהשטח

עופרין בפסאז'

מופע טרום טיסה של Ofrin בפסאז' באלנבי, לפני החזרה לברלין, 12.03.2014 נכח, חווה, תיעד ומדווח – יובל אראל.

עופרין, פסאז', תל אביב. צילום: יובל אראל
עופרין, פסאז', תל אביב. צילום: יובל אראל

עופרי ברין, או יותר נכון Ofrin לפי שמה הבימתי היא אמנית, מוזיקאית, זמרת יוצרת ומבצעת המשלבת ווקליות עם צלילי פולק מעודן ממוחשב לצד מופע בימתי   וויז'ואלי החיה בעשור האחרון בברלין, בירת האפשרויות היותר נוחות למוזיקאים ואמנים.

עופרין מספרת על אלבומה האחרון – THE BRINGER שהושק לפני כשנה כי הוא מהווה מעין כור היתוך רב תרבויות וסגנונות, בו נפגשים מזרח ומערב, הטבע החי לצד האלקטרוניקה הממוחשבת, האזנה לשורשי המוצע המגוונים באשר היא בעלת חותם מוזיקלי הנשאב ממוצאה היהודי – חצי פולני, רבע גרמני ורבע טוניסאי.

פרסומת

את ביקורה המשפחתי בארץ ניצלה עופרין בין היתר למספר מצומצם של הופעות סמי קברט, סמי אלקטרוניקה, סמי פולק מתפרע, הראשונה ברוטשילד12, השניה בסירופ החיפאי והאחרונה בפסאז', ממש שעות ספורות לפני יציאתה לנתב"ג בחזרה לברלין שם עליה להמשיך בסבב הופעות דחוס כמעט יום אחר יום.

אחרי שהאזנתי לאלבומה האחרון של עופרין אותה מיהרתי לתייג במדף השמור לנשים העוסקות בפופ האוונגרדי, מוזיקת הפולק חלל אלקטרו ביט, החלטתי כי מן הראוי שאת המופע בפסאז' לא אחמיץ.

ואכן, אמש, שוב חוזר גנרל חורף להפחיד את הציבור עם החוכמות המטופשות שלו, מים מהשמיים, שלוליות על המדרכות ורוח צוננת המאיימת לצרוב את הבלוטות בגרון לעוד חווית חורף עגמומית, אך אני ועוד כמה עשרות לא ממש נרתענו מהאיומים הרטובים הללו, כך מצאתי את עצמי בשעת לילה בחום המרתף ממתין על בקבוק בירה למופע.

פרסומת
עופרין, פופ אוונגרד. צילום: יובל אראל
עופרין, פופ אוונגרד. צילום: יובל אראל

הבמה בפסאז', במתכונתה המצומצמת למופע יחיד, מעוטרת מאחור בבד לבן, שולחן עם מחשב נייד ותוף בודד, הבהירה לי מיד כי אכן מדובר הפעם במופע שונה, לקראת השעה אחת עשרה, (הי, פסאז', למה לא תצטרפו ליוזמות להקדים את שעות המופעים?….) אור ממוקד מאיר את הבמה עם הקרנת ויז'ואל ארט ולצלילי קטע אינטרו מוקלט עולה עופרין על רעמת שיערה האדום כאש להבה על הבמה בצעדי ריקוד דרמטיים, המופע מתחיל.

ומה היה לנו? הצצה לפרויקט גדול יותר, המופע במקור –  OFRIN: THE BRINGER הנו קונצרט קונספטואלי המשלב מחול עדכני, מוזיקה מקורית, וידאו ארט ואפקטים ויזואלים בשיתוף פעולה עם הכוראוגרפית שירן אליעזרוב וצוות רקדנים, מסכות ענק ועוד. כמובן שאובייקטיבית לא ניתן היה לשלב את כל זאת במופע עצמו אמש, קיבלנו ליין אפ הכולל תריסר שירים, רובם מאלבומה האחרון, וביניהם משולבים כמה קטעים שמיועדים לאלבום הבא ההולך ונרקם, מחשב, שירה, אפקטים קוליים המעשירים את הסאונד, תוף, ויז'ואל ארט מרצד וריקוד בתנועה שאינה מפסיקה הם היסודות למופע המתקיים, שירים הנעים בין האלקטרו דאנס המניע את השורות הראשונות מול הבמה לבין האלקטרו פולק המואפל קמעה בשל חוסר התחשבות של מיעוט מסוים בקהל שהעדיף להימצא ברגעים הללו ליד הבר ולהמשיך בשיחות קולניות (רבאק, שילמתם כדי להיכנס אז מה הקטע שלכם? ואם אתם מוזמנים אז לכו לעזאזל עם חוסר הכבוד שאתם מפגינים במהלך המופע!), אין ספק כי מדובר במופע בעל פוטנציאל מרתק ומעניין שאווירה מעט שונה הייתה עשויה להרהיב מבחינת הצליל והמראה, אני חותם כאן ועכשיו כי המופעים הבאים בסבב של עופרין יחזיקו אווירה יותר מעריכה מצד הקהל, אולם, אסיר את התחושה המעכירה הזו ואתמקד בעניין עצמו הרי שאפשר לאמר במפורש כי עופרין היא אכן אמנית ברמ"ח אבריה וצלילי קולה היודעת לשלב, לערבל ולהתפתל בין שלל סגנונות, קולות ומצבים.

חצות וחצי, תשעים דקות של מופע מרתק שהסתיים עם שני קטעי הדרן שהוקדשו לקהל, עמדת מרצ'נדייז במדרגות היציאה המעפילות לרחוב אלנבי הרטוב, אני עושה דרכי בין הטיפות בדרך לחום, כוס תה ומנוחה במהלכה אנסה לעכל את החוויה האור קולית הזו.

ליין אפ: Intro, snake, sleep alone, pis the wis, sing a song, like a machine, blankets, two, the ending, shut up, eyes headphones, do you.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button