כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

פס קול שבועי 13.03.2014

שבוע נוסף משאיר אחריו שלל שירים ואלבומים חדשים, בואו להאזין

OFRIN / SACKS ON OUR BACKS צילומסך
OFRIN / SACKS ON OUR BACKS צילומסך

גם השבוע הניב יבול עשיר ומדהים של מוזיקה, שירים, אלבומים, הופעות מתוכננות ועוד, פס קול לסופ"ש, תמצאו את האתנחתא המתאימה בין המן לויזתא…

  

עוזי "רמירז" פיינרמן – BODEAN

עוזי "רמירז" פיינרמן משיק השבוע סינגל קליפ נוסף – BODEAN מתוך אלבומו החדש – CHEESE IN MY POCKET שיושק בחודשים הקרובים, עליו עבד קרוב לשנתיים עם קבוצת מוזיקאים מוכשרים ובניהם – קותי, שחם אוחנה, טל תמרי, ספי רמירז, יונדב הלוי (התפוחים), מאיה דוניץ, אבישי כהן, יונתן אבישי, טובי (בום פם), אלון לוטרינגר, רות דולורס וייס, רותם בר אור, אלרן דקל, מאיה בלזיצמן, אורי מיקסמונסטר ועוד רבים וטובים. השיר חדר היישר לפליי ליסט בתחנות הרדיו, הי עוזי אתה במיינסטרים!! את השקת הסינגל עוזי יחגוג בתאריך 19 למרץ באוזןבר ומופע השקה לאלבום עצמו יתקיים בתאריך 3 למאי במועדון בארבי ת"א.

 

ניצן חורש והקאט אאוט קלאב – We Are the Ghosts

ניצן חורש ומועדון הקאט אאוט משיקים השבוע את הסינגל הראשון – We Are the Ghosts. הפרוייקט החדש של ניצן חורש, המוזיקאי המוביל בטריו אלקטרה מאגד עתה חבורת מוזיקאים רחבה הכוללת לצידו של ניצן את בן גולן, ישי ברגר, רועי בר יהודה, עומרי בר, דורון טלמון, גדי פטר ודניאלה מילוא. ההרכב יציג את החומרים החדשים במופע ההשקה החגיגי לסינגל שיתקיים בתאריך 31.03.2014 בפסאז', אלנבי 94.

 

רועי פרייליך – הלילה היא תרקוד

רועי פרייליך, סולן להקת "נערות ריינס" משיק השבוע שיר חדש מתוך אלבום הסולו "מעלה עשן"  אשר יראה אור בסוף חודש מרץ, בהפצת חברת פונוקול ויכלול 9 שירים שרועי כתב והלחין בהפקתו המוסיקלית של אביחי טוכמן. הבלוג של יובל אראל מנצל את ההזדמנות להציג את הגרסה החיה של הסינגל כפי שבוצעה בפעם הראשונה בפני קהל באוזןבר לצדו של פס הקול הרשמי. ויש עוד, אני יודע אך ממלא פי מים…

 

נעמה כהן – טוב לה גם כשרע

לאחר ההצלחה המסחררת בתחנות הרדיו של 'כמה עוד', סינגל הבכורה של נעמה כהן, היא משיקה את "טוב לה גם כשרע", סינגל שני מתוך אלבום הבכורה העתידי בליווי קליפ צבעוני. השיר נכתב בידי נועם חורב והולחן בידי  יהל דורון (בן זוגה של נעמה) והופק בסיועו של גיא מנטש, שותפו של גיא לצמד גיא ויהל.

 

 OFRIN – SACKS ON OUR BACKS

עופרי ברין אקא Ofrin אמנית ישראלית החיה ויוצרת בברלין השיקה השבוע וידאו קליפ חדש לשיר SACKS ON OUR BACKS מאלבומה האחרון THE BRINGER, אמש הופיעה עופרין בפסאז' שעות ספורות לפני חזרתה לברלין, שם צולם הקליפ. צפו.

 

דורון "שולץ האיום" אייל – The war between us is over

דורון "שולץ האיום" אייל, מי היה אחד מהאמנים היותר פרובוקטיביים בשנות השבעים והשמונים של הסצנה האלטרנטיבית הישראלית עם "כרומוזום" של רמי פורטיס, ו"היחידה לטיפול נמרץ" עם הדר גולדמן. משנס מותניו ובדרך למופעים והשקת אלבום אישי בשם  "In The Waiting Room", שעל  חומריו עמל יחד עם יוסי ותמיר סווירי וזיו לבני. השבוע השיק שולץ את הסינגל הראשון בו צפה הבלוג לפני מספר שבועות במסתורין… השיר "The War Between Us Is Over", אותו בחר שולץ להגיש לעולם בלווית תצלום "סלפי" עם בנו דודי מסביר מדוע דורון אייל, מי שכונה שולץ האיום, הנו אמן נוקב ואיכותי הראוי להקשבה. בתאריך 21 למרץ יופיע שולץ לראשונה בפומבי עם חומריו החדשים במסגרת החימום להשקת האלבום החדש של זקני צפת במועדון בארבי.

 

ערופי שפתיים – EP Arofhey Sfatahim

אחריי הפסקה ארוכה חזרו חברי ההרכב המזוהה עם בית פיתקית – "ערופי שפתיים" לפעילות והופעות ובשבוע שעבר השיקו אלבום שני, מסוגת ה- EP.  יש להם עדיין מה לאמר, למרות ששפתותיהם ערופות…

  

UBK – אוזו בזוקה

אלבומו החדש של אורי בראונר כנרות, המוכר כגיטריסט והזמר של הרכב הרוק הבלקני בום פם ובקצרה מכונה UBK הגיח לעולם, השקתו תצוין במופע שיתקיים בתאריך 29 למרץ במועדון בארבי.

 יש גם תיעוד לביצועים חיים במופע חשיפת השירים שהתקיים באוזןבר בנובמבר 2013.

   

מלכה באיה –  פורסת את האננס

חברי להקת הגולשים מלכה באיה (יקירי הבלוג) מתארגנים לפיקניק קאריבי לקראת מופע השקת אלבומם החדש "אננס" שיתקיים בתאריך 26.03.2014 במועדון בארבי עם אורח מאוסטרליה – רז בין סם מההרכב "ילדי ישראל", ומשחררים סינגלים למעריציהם ברשת פייסבוק, השבוע שוחררו שני סינגלים – "תגידו לי אחרת" ו"בפינה עם פיני", צפייה, האזנה, בעמוד הלהקה בפייסבוק, לאלו מכם\ן שלא מחוברים אני מניח כאן סינגל אחד לטעימה ממחנה הלהקות.

 

נעם רותם – נשורת

נשורת, האלבום החדש של נעם רותם. התנגן אצלי במערכת עם הרמקולים, אלבום מהזן שלא צריך להרחיב את הדיבור, לתאר, לתייג, לתחקר, לנתח, לא צריך, פשוט יצירת מופת. נעם שיחק אותה. תקנו לכם, לכן, לו, לה, מתנה לחג, יום האשה, פורים, פסח, יום העצמאות. תגידו בחנות שאני המלצתי.  בתאריך 18 למרץ יחגוג נעם רותם את השקת האלבום במופע חגיגי במועדון בארבי.

 

עמיר לב – נוגע בדרכון

נוגע בדרכון, אלבומו החדש של עמיר לב, טרובדור המילים וגיטרה אקוסטית, הוא באמת תעודת זהות אישית המכוונת ומקוונת מבט חודר שלא מפספס מתמונת המציאות של חיים המוגשים במלל ציורי, נקי ופטור משמאלץ, אין בסביבה הרבה טרובדורים מסוגו של עמיר, עובדה ההופכת את "נוגע בדרכון" לסוג של יהלום נדיר שייעודו הקשבה, הבנה, הכלה, המהום נענוע הראש לאות אישור. שיריו של לב נוגים, נוגעים בעצבות של החיים, אך מאוד אמתיים, חדים ומזוככים. והי, הוא יופיע בחגיגת ההולדת של האלבום בתאריך 25 למרץ במועדון בארבי, תאזינו, תגיעו.

 

שני מאיו – אלבום בכורה

אלבום הבכורה של שני מאיו הוא פרי עבודה משותפת עם המפיק צור בן אב במשך עשור במהלכו נאספו בדקדקנות טקסטים ולחנים כבר מגיל 17, מדובר בתצוגת תכלית של רוק נשי רענן וצעיר עם עם עיבודים עשירים. שני תשיק את האלבום במועדון האזור (הרכב 13, ת"א) בתאריך 25.3.2014 ותארח את קובי אוז.

 

פיירסטון | Firestone – אלבום בכורה

אלבום הבכורה של "פיירסטון" – הפרוייקט של הבאסיסטית ענת פוירשטיין, שואב השראה ממגוון סגנונות מוסיקליים החל מפאנק, דיסקו וארנ'בי, וכלה בג'אז וסמבה מבלי לאבד מהחיבור שלו לישראליות ולעברית. עם שלל ההשפעות והרכב נגנים מגוון יוצר האלבום שילוב מקורי וייחודי של מילים, צלילים ובעיקר קצב שלא ישאירו אתכם אדישים!

 

הבנות שרות – חוה אלברשטיין (עבודה עברית)

רציתי לאמר שמדובר באלבום מופת, הבנות – נעם נבו, אפרת גוש, רוני אלטר, קרני פוסטל, לי טריפון, אסתר רדא, הדרה לוין ארדי, איה זהבי, קרוסלה, שילה פרבר, עינב ג'קסון כהן, אפרת בן צור, מיכל גבע, אביגייל רוז, איילה אינגדשט, דיקלה, שני פלג, דניאלה ספקטור, יעל דקלבאום – שרות חוה, תאכלעס, בלי להתפלפל ולהתפלסף, כל אחת מהזמרות מביאה את הטעם והתבלין האישי המזוהה עמה לשירים האלמותיים של חוה אלברשטיין, תענוג צרוף לאוזניים, קנו את האלבום לעצמכם\ן או לבן\ת הזוג, סוג של הוכחה לאהבה והערכה. תתפנקו

 

גבריאל בלחסן – חייך עכשיו

מספר חודשים לפני מותו הפתאומי של גבריאל בלחסן, עבד גבריאל על אלבום חדש, הוא הספיק להקליט 7 סקיצות שעתידות היו להיות חלק מאלבומו השביעי. היום, חצי שנה לאחר מותו יוצא האלבום "חייך עכשיו" שמאגד את היצירות שהספיק להקליט גבריאל באולפן הביתי של אחיו ידידיה בתלמי אליהו.

"התו השמיני", חברת התקליטים של בלחסן ומשפחתו החליטו לשמור על החומרים בדיוק כפי שהם מתוך כוונה לשמור על האותנטיות המתבקשת בפרויקט מסוג זה. האלבום מורכב מ 7 שירים שגבריאל מבצע ושיר נוסף אשר מבצע אחיו ידידיה, שעבד עימו על האלבום. האיורים בתוך חוברת השירים צוירו על ידי בלחסן בתקופות שונות בחייו.

 

אריק איינשטיין – השירים האחרונים

הפרוייקט האחרון עליו עבד אריק איינשטיין היה הוצאה מחודשת לאלבום המשותף לו וליוני רכטר "משירי אברהם חלפי" שיצא ב-1988. האלבום שנחשב לאחד מאלבומיו הטובים והאהובים ביותר, כולל עשרה שירים של המשורר שאריק כה אהב, ביניהם: 'עטור מצחך', 'צער לך' (עם יהודית רביץ), 'סתיו יהודי', 'שיר על התוכי יוסי' ו'שיר על יונה בחלוני'. לצורך ההוצאה המחודשת של האלבום, הקליט אריק במהלך השנתיים האחרונות , יחד עם היוצר והמפיק גיא בוקאטי, 3 שירים חדשים למילים של אברהם חלפי: 'אדם בחדרו' ו'נותרו שנים ספורות' שהלחין בוקאטי ו'אימי' שהלחין היוצר והפסנתרן עומר קליין.

לאחר מותו, במהלך החיפושים אחר סרטי ההקלטה המקוריים של האלבום בארכיון חברת אן אם סי, התגלו למרבה ההפתעה שירים נוספים של חלפי שהקליט אריק ללחניו של יוני רכטר. השירים, 'ולמות' ו'על ענף' הוקלטו ע"י איינשטיין ורכטר בתחילת שנות ה-90 אך השניים לא סיימו את העבודה עליהם. בתחילת השנה נכנס רכטר לאולפני 'בארדו'  ('המון' לשעבר) שם הוקלטו השירים במקור ובעזרת הפרטיטורות המקוריות וחבורת נגנים השלים את העבודה על שני השירים אשר רואים כעת אור לראשונה.

 

ועכשיו להודעות – סיבה למסיבה

פסטיבל הופעות אינדי לציון עשור לסדרת אלבומי Selected Works! בהפקת Muzik – בית הספר הגבוה ליצירה והפקת מוזיקה הכוללים מיצירות התלמידים, שנוצרו והופקו במסגרת הקורסים, הסדנאות, הפרויקטים וההרכבים השזורים בתכנית הלימודים.

ניתן להאזין להם ב- http://muzikschool.bandcamp.com.

את הוצאתו לאור של העשירי בסדרה יציין Muzik באופן חגיגי ושונה, באמצעות אלבום כפול: דיסק אחד מוקדש, כמו בכל שנה, ליצירות הסטודנטים הקיימים: עומר קורן, אורי רוסו ומתן ספנסר, television son ורותם זילברברג, אלירן קליסקי, בן רייקמנס, גיל אלחנטי, דרור לביא, יפתח גילבר, צחי שני, שיקו ברקוביץ' נועם בלום וטל בר לבב.

הדיסק האחר מורכב מחומרים של בוגרי בית הספר, ביניהם ניתן למצוא את לונא אבו נסאר, רותם אור, עדי אולמנסקי, סיסטם עאלי, לירון עמרם, snow clerks, lilies ורבים וטובים אחרים, שיצירות הביכורים שיצרו כסטודנטים הופיעו לראשונה באלבומי ה- Selected הקודמים של Muzik. כיום, מספר שנים לאחר תום הלימודים, תופסים רבים מהם מקום נכבד במחוזות האינדי הישראלי: הם יוצרים, מופיעים, מקליטים ומפיקים באופן עצמאי, באזורי השוליים המחברים בין פולק, רוק, גרוב ואלקטרוניקה.

את השקת אלבום העשור יציינו ארבעה ימי הופעות  בין ה-26.3.14 ל-29.3.14 במועדון האוזן בר:

  • יום רביעי 26.3.14 – 22:30 לונא אבו נסאר
  • יום חמישי 27.3.14 – 20:00 דניאל כרמלי, 22:30 לירון עמרם מארח את עדי אולמנסקי
  • יום שישי 28.3.14 – 13:30 סיסטם עאלי
  • יום שבת 29.3.14 – 20:00 עומר קורן, 22:30 The Lilies

מחיר כרטיס לכל הופעה 40 ₪. מחיר כרטיס פסטיבל (לכל האירועים): 140 ₪

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא