כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הנתינה של ג'ון גרנט

מופע במסגרת סבב האלבום השני של ג'ון גרנט –  Pale Green Ghosts, מועדון בארבי, חימום – נעם הלפר. 19.11.2013. דיווח, צילום ווידיאו – יובל אראל.

ג'ון גרנט, בארבי. צילום: יובל אראל
ג'ון גרנט, בארבי. צילום: יובל אראל

ג'ון וויליאם גרנט, נחשב כאחד המשוררים והזמרים שצמחו מתוך סצנת השוליים האמריקאית, הוא פעל לפני עשור במסגרת הרכב בשם The Czars  ולאחר פירוקו פרש מהעיסוק במוזיקה, הפך לאלכוהוליסט ואף התמכר לסמים קשים, עיסוק שהובילו לדיכאונות וניסיונות אובדן עצמי. בעקבות מפגש עם מעריצים שאילצוהו להקליט עימם הוא השיק בשנת 2010 את אלבום הסולו הראשון שלו Queen of Denmark שזכה להערכה רבה.

זמן קצר לאחר מכן נודע לג'ון כי הוא נשא HIV, הוא החליט להילחם על חייו ולא לוותר למרות מחלת האיידס, עזב את ארצות הברית  ועבר לחיות באיסלנד שם יצר והשיק את אלבום הסולו השני שלו – "Pale Green Ghosts " הכולל סוג של בלדות לפסנתר עם נגיעות אלקטרוניקה וטכנו אפלולי. האלבום הופק בסיוע של שינייד אוקונר והמפיק בירגיר טורינסון מההרכב GUSGUS.

ג'ון, נחשב כאחת הדמויות המוערכות בקרב הקהילה ההומוסקסואלית כאמן, יוצר ששיקם עצמו מגל החרבות, בואו לארץ במסגרת סבב ההופעות האירופאי נקבע בזכות המפיק ערן אריאלי מנרנג'ה הדואג באופן קבוע לאתר ולהזמין לארץ את היוצרים המיוחדים, השונים והבלתי תלויים בעולם המוזיקה האלטרנטיבית בעולם הרחב.

ג'ון, פסנתר, בארבי. צילום: יובל אראל
ג'ון, פסנתר, בארבי. צילום: יובל אראל

מוקף בחברי ההרכב האיסלנדי שלו, ששמותיהם מזכירים את שרה ואהרון אהרונסון ממחתרת ניל"י, קצת אחרי החימום של נועם הלפר, שנבחר במיוחד על ידו, עלה אמש ג'ון גרנט המזוקן לבמת מועדון בארבי לביצוע מרטיט ומענג של שירי האלבום החדש וכמה מאלבומו הראשון. (חלק מהצלילים והמראות כאן למטה…)

המופע היווה סוג של התכנסות לקהל רב מהקהילה ההומוסקסואלית לצד סטרייטים וסטרייטיות המחפשים את הצליל הנכון, האיכותי, הכל כך מענג ומתענג שאמנים מסוגו של ג'ון גרנט יוצרים כשההשראה תופסת אותם. אמש ג'ון נתן את עצמו ויצירתו לקהל הישראלי.

במהלך המופע, בין השירים, ציין ג'ון כי אף הוא כאמנים אחרים בעולם נתקל בהתנגדות ובסימני שאלה כשהודיע כי יערוך מופע בישראל ותשובתו היתה כי אם הוא לא יכול להופיע בישראל אז הוא גם לא יכול להופיע בארה"ב, רוסיה, גרמניה או צרפת.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידיאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא