כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

הלונה פארק של סיון טלמור

מופע השקת אלבום בכורה לסיון טלמור "לונה פארק", מועדון בארבי ת"א, אורחים – יהונתן גפן, אסתר רדא, 30.04.2013, נכח, התנדנד במתקני השעשועים, צילם ומדווח – יובל אראל.

סיון טלמור, לונה פארק. השקה. צילום: יובל אראל
סיון טלמור, לונה פארק. השקה. צילום: יובל אראל

התקדים של סיון טלמור, לפני ולפנים, הצליחה להביא את הקהל למועדון בארבי בשעה שמונה בערב! מועדון בארבי, המורגל בהופעות המתחילות לא לפני השעה 23:00 וצפונה, שינה אמש את זמניו, יתכן והקדמת זמן המופע נעוצה בהזמנת קהל שחלקו הנכבד כלל בני משפחה וקרובים די מבוגרים, מופע שנסב ברובו בישיבה סביב שולחנות, יתכן וזו הצהרת כוונות של סיון טלמור, שאף את מסיבת התקשורת שלה כאשר השיקה את הסינגלים הראשונים בטרם הושלמה העבודה על האלבום קיימה בשעת ערב\אחה"צ לפני מספר חודשים באותו מועדון.

אם כך או כך, באופן אישי אהבתי זאת, כפי שגם אהבתי את האלבום החדש, הראשון, החל מהעטיפה העשוייה כעטיפת ספר קשיחה עם עטיפה בנייר בסגנון ממוחזר, מעוטרת בידי תהל מאור עם פורטרט אישי של סיון מבחוץ ואווז הנושא בין כנפיו לונה פארק שלם על שלל מתקניו…

האלבום, שהופק בידי יוני בלוך, כולל שמונה שירים שתומללו והולחנו בידי סיון, ובונוס אחד – עיבוד לשיר "17" של ג'ניס איאן על ידי יהונתן גפן (נדבר עליו יותר מאוחר…), שניים מהשירים כבר שוחררו להאזנה כסינגלים "חלונות" ו"מילים" מלווים בוידיאו קליפים פרועים בנוסח מאופק…!

סיון טלמור, בארבי. צילום: יובל אראל
סיון טלמור, בארבי. צילום: יובל אראל

סיון טלמור, מבנות רימון, זמרת, היא יוצרת, כשרון הנמצא כאן כבר עת ארוכה, סיון פרצה בשנה החולפת לתודעה בעקבות השתתפותה בתוכנית הריאליטי "TheVoice", את סיון כבר פגשתי מעת לעת כשפרצה לבמה באוזן בר בהופעות של חברותיה מרימון, מיכל גבע, עינב ג'קסון כהן.. היא הספיקה לכלול בקריירה המוסיקלית שלה השתתפות במופע "האיחוד" של יהונתן גפן (הנה אני מדבר עליו שוב) עם ורד פיקר ודני ליטני, ובמופע אישי "טעימות" עם יוני בלוך ורן דנקר.

שיריה של סיון מוגדרים, אם ניתן להגדיר שירים, כסוג של מתיקות שובבה עם מוסר השכל צורב, קצת אהבות, התאהבות, קצת מחשבות, תיאורים, הרהורים, והכל עטוף בעטיפה מדליקה של הלחנה טובה.

ונחזור למועדון בארבי, כן, אז אכן הקהל הוזמן להגיע בשעה מוקדמת והמופע עצמו החל בשעה מוקדמת, לקראת עשר, סיון, הפעם ללא הסרט על הראש שהפך לסמלה המסחרי,  מלווה בהרכב שכולל את מיכה הרשליקוביץ בגיטרות (הוא גם אחראי על ההפקה המוסיקלית), דניאל ספיר בגיטרת בס, מתן אפרת על התופים ובתפקיד חצוצרן אורח – ברק הנר.

טלמור וגפן, מנטור. צילום: יובל אראל
טלמור וגפן, מנטור. צילום: יובל אראל

המופע נפתח עם שירי האלבום ממש לפי הסדר, "לונה פארק", "אילו רק" ו"אב נוסף", סיון מגישה לקהל שלה את המוסיקה והשירים שיצרה עם תפאורה צבעונית של נורות מנצנצות, משמע אנחנו באמת על מתקן בלונה פארק, המופע בנוי ממקטעים מקטעים, אחרי הפתיחה הזורמת כל כך מזמינה סיון את ה"מנטור" שלה, כהגדרתה, יהונתן גפן, האבא של, האיש עם הכובע והפה המפיק תבניות לשון מחודדות, יהונתן לא ממש זמר, הוא בקטע של הקראה, הרבה הומור לצד סרקזם טמון בשיריו, הם מבצעים יחדיו את "17" שיהונתן תירגם, הוא מוצא את ההזדמנות גם לחפור לפני בקטע הזה, לזרוק כמה רמזים עבים על אנשים בכירים בחדשות ונשים צעירות ועוצר עצמו כדי לא להיסחף.

סיון ממשיכה עם שירי אלבומה – "מילים", " תחבק", משחילה כמה שירים נוספים –  "מה שלא הספקתי" של רן דנקר ועילי בוטנר, "המערב הפרוע" שיר שלה שלא נכלל באלבום, כעת היא מזמינה את ההבטחה הגדולה, נסיכת הגרוב, אסתר רדא, להצטרף אליה לבמה, שני שירים ביחד, את הדואו בשיר "Life Happens" הרוויח מי שנכח במועדון, סיון נכנסה היטב לנישת הגרוב והסול יחד עם אסתר, שהשבוע השיקה את הקליפ לשיר זה שכבר הפך ללהיט ביוטיוב.

כעת סיון נותנת מנה קטנטנה מהרגעים בהם נחשפה בטראש ריאליטי "The Voice", בביצוע השיר "יקירתי", ביצעו שהוביל ל"מלחמה" בין המנטורים על הזכות לצרף את סיון לנבחרת שלהם…

סיון טלמור, אסתר רדא, דואו. צילום: יובל אראל
סיון טלמור, אסתר רדא, דואו. צילום: יובל אראל

כאן המקום לציין כי בקהל נרשמה נוכחות גבוהה ומוגברת של אמנים שפרצו לתודעה הרחבה דרך אותה תוכנית ודומותיה, חלקם ממשיך בקריירה מצליחה ונוגעים צמוד צמוד בביצת הסלב והפאפארצי שנכחו במועדון (בלי שמות).

סיון מסיימת את החלק הזה של המופע עם "חלונות" השיר המייצג את האלבום, אנשי NMC שמשווקים את אלבומה של סיון כבר משפשפים כפות ידיים בסיפוק, נרשמה הצלחה הערב.

בהדרן פורשת סיון שורת תודות ארוכה וחוזרת לאלבום עם השיר "לא לפספס" לסיום המופע – לא לפספס דבר בחיים האלה

המופע הסתיים, אנחנו הספקנו לעשות עוד סיבוב בארים בפלורנטין בטרם צילצל השעון חצות (אני מוכן לאמץ בכל לב את הקטע של הקדמת זמני ההופעות)

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

וידיאו – כמה רגעים במופע

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא