כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

מאיה פסטרנק | שיעורים באהבה | השקת אלבום | אוזןבר

מופע השקת אלבום בכורה למאיה פסטרנק, האלבום ברשת בלבד, הסינים גם..אוזןבר, 25.12.2012, אורח – עידן אלתרמן. נכח, חווה, תיעד ומדווח – יובל אראל.

מאיה פסטרנק, שיעורים באהבה. צילום: יובל אראל
מאיה פסטרנק, שיעורים באהבה. צילום: יובל אראל

מאיה פסטרנק היא סוג של מוסיקאית יוצרת, הכותבת ומלחינה את שיריה, תקופה ארוכה לקחה את שיריה להופעות במועדונים זעירים ברחבי תל אביב, בשנה האחרונה, לאחר פגישה עם המוסיקאי קובי ויטמן החליטה כי הגיע הזמן לפרסם את יצירותיה במסגרת אלבום והחלה בעבודה הארוכה והלא קלה כלל בדרך להשיק אלבום בכורה.

מאיה פסטרנק, למד אותי...צילום: יובל אראל
מאיה פסטרנק, למד אותי…צילום: יובל אראל

רון בונקר, סוג של גיבור גיטרה, מוסיקאי רב מעללים גויס לפרוייקט והשלושה החלו יחדיו להרים את החומרים לכדי שירים מעובדים עד שהיוו אסופה של אחד עשר קטעים בהם השתתפו בין היתר יהוא ירון, אביב בונן, בוריס מרצ'ינובסקי, אורן צור וספי אפרתי, שמות מכובדים ונחשבים בסצנת המוסיקה העצמאית במחוזותינו. מעבר לסקשן הקבוע של גיטרה, בס ותופים שולבו עיבודי פסנתר וכלי מיתר המעטרים את הלחן והמילים הנוקבות, האמיצות, בלי פשרות והתחנפויות של מאיה.

גם חלקו של הויז'ואל לא נעדר ומאיה השיקה שלושה שירים, אחד מהם אף מלווה בוידיאו קליפ – "בדרך אליך", מעין שיר מוביל באלבום הנוצר – "שיעורים באהבה", כן, שיריה של מאיה עוסקים הרבה באהבה, בתעוזה, ברגשות, בלי פשרות ובלי הסברים!

הבלוג ליווה את ההתקדמות בדרך להשקה משלב הסינגלים ועד להשקה הוירטואלית ב"מחנה הלהקות" – BandCamp האתר המהווה את חנות המוסיקה העצמאית של יוצרי כל העולם, ההחלטה להשיק את האלבום אך ורק באמצעות "מחנה הלהקות" מצביעה על אחת התמורות בעולם המוסיקה העכשוי – ימיו של התקליטור ולפניו הוויניל הולכים ומסתיימים, כלי האחסון הדיגיטלים הם המדיה הבאה במוסיקה.

מאיה פסטרנק, בדרך אליך...צילום: יובל אראל
מאיה פסטרנק, בדרך אליך…צילום: יובל אראל

אמש, במועדון אוזןבר, התקיים מופע ההשקה האמיתי, בשר ודם, צליל ואור, של האלבום, מאיה פסטרנק, מלווה בנגנים – קובי ויטמן בגיטרת בס מחשב וקולות, רון בונקר בגיטרות פסנתר וקולות, איתמר חזי בגיטרות ואביב בונן על התופים.

מאיה פסטרנק ועידן אלתרמן, אוזןבר. צילום: יובל אראל
מאיה פסטרנק ועידן אלתרמן, אוזןבר. צילום: יובל אראל

אז הנה התהליך הגיע לסיומו, האלבום יצא לדרך, שיעורים באהבה, האולם בכיסאות וכמה שולחנות, עוד מהמופע הראשון הערב, קהל רב גודש את המקום, אנשי האוזןבר מוסיפים כמה שורות כסאות, יש כאן ניגודים, השירים עוסקים אמנם באהבה, ערגה ורגשות, אולם המעטפת הסובבת את קולה ושירתה של מאיה היא חשמלית, רועשת, קופצנית, רון ואיתמר חולקים את הדיסטורשן וקטעי הסולו בגיטרות החשמליות, שילוב מדליק של רומנטיקה ורוקנ'רול. בין לבין מאיה מגניבה איזה סיפור, פעם על התהליך להפקת האלבום, פעם על מפגש עם יוד קוטנר, כאן כבר מצטרף האורח, עידן אלתרמן בתרגיל ישן של "מי רוצה להצטרף לבמה.."

בהמשך מאיה מספרת על הסינים שרוכשים את האלבום בבנדקמפ…לקח לה זמן לקלוט שהמענה צ'י צ'ון הוא סוג של אוטומציה בתהליך הרכישה המקוונת ואין לסינים שום חלק, הלוואי… מפה לשם חידודי לשון, אבל השירים, כפי שהם, בליווי החשמלי, עם בק סאונד של העיבוד התזמורתי הופכים את המוסיקה לחמה ומזיזה, הזמן טס, 13 שירים על הבמה ואתה נשאר עם חשק לעוד.

המלצה, חפשו את המופע הבא, האזינו לאלבום בבנדקמפ, תגיעו מוכנים, תהנו, חזרו הביתה ותבצעו רכישה מקוונת, האמת, אפשר לרכוש כבר עכשיו.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10151293757504654.488405.721654653&type=1

וידיאו

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא