כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

מאיה פסטרנק מלמדת בדרך לאהובה

מאיה פסטרנק, זמרת יוצרת המבצעת רוק חשמלי, נשי, אישי, ללא עכבות, מתכוונת להשיק אלבום בכורה אחרי החגים, אליו חברו כמה מהשמות החשובים והמשפיעים בתחום המוסיקה העצמאית, בינתיים משחררת להאזנה שיר נוסף – אהובי.

מאיה פסטרנק. צילום: רואי קטלן, יח"צ
מאיה פסטרנק. צילום: רואי קטלן, יח"צ

מזה מספר שנים שמאיה פסטרנק נוהגת להופיע במקומות שונים בעיר ולבצע משיריה, במשך כל הזמן הזה לא הפסיקה לכתוב ולהבשיל עד אשר כתיבת השירים הפכה אצלה לדבר קיומי והכרחי. רק לאחרונה עזרה את האומץ לעשות את הקפיצה אל אולפן ההקלטות ולהפוך את השירים האישיים לאלבום שלם ופומבי.

מפגש עם המוסיקאי קובי ויטמן דירבן אותה לקום ולעשות מעשה, ללכת ולהקליט את אלבום הבכורה שלה. הפרויקט התחיל באיסוף המוזיקאים. קובי הביא את רון בונקר בתור גיטריסט שעד מהרה גם הפך למעבד של השירים וביחד עם קובי הפיקו את התקליט. בונקר הביא את יהוא ירון לנגן על הבס ויחד עם אביב בונן המתופף, עבדו על השירים בתהליך אינטנסיבי של שלושה חודשים, סגורים בתוך חדר חזרות שהפך למעין מעבדה. מעבדה של יצירתיות אין סופית וחיבור לשירים שנכתבו עם גיטרה אקוסטית על הספה בדירה, בשיא הבדידות, והפכו במהלך העבודה ליצירה משותפת והרמונית.

החיבור המיידי עם בונקר וויטמן הוליד אלבום מחוספס שבו קולה העדין והמלטף של פסטרנק נעטף בגיטרות חשמליות שמעניקות לשירים עושר מוסיקלי ומוסיפות להם עוצמה סוחפת.

עד עתה שחררה מאיה פסטרנק שלושה שירים מהחומרים של האלבום, אחד מהם –  בדרך אליך, אף זכה לקליפ מלא, בואו להאזין.

מאיה פסטרנק – אהובי – סינגל שלישי מהאלבום

מאיה פסטרנק – בדרך אליך – סינגל שני וקליפ

מאיה פסטרנק – למד אותי – סינגל ראשון מהאלבום

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא