כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

רועי טל חוזר לבמה

רועי טל, יוצר וזמר צעיר, שעשה זאת בשנים האחרונות, נעלם מהבמה, חזר כמנהל אולפן שידור הופעות ברשת הפייסבוק, שב כעת לבמה לשמחת קהל מעריציו. מופע פותח "הגברת הראשונה", אורח – ירמי קפלן. נכח, שמח, צילם ומדווח  – יובל אראל. הכתבה מתפרסמת גם ב"חדשות המוסיקה".  

 

רועי טל, בחזרה לבמה, אוזן בר. צילום: יובל אראל
רועי טל, בחזרה לבמה, אוזן בר. צילום: יובל אראל

את רועי טל הכרתי בשנת 2009, הוא היה אז בעיצומו של מסע הופעות במועדוני רוק בתל אביב והסביבה, הופעותיו התאפיינו בין היתר בחיבה אדירה לקהל המגיע להופעות, במיוחד במועדון "סאבליים" שהיה אף הוא בתחילת דרכו ונתן במה שלמה לאומנים צעירים ומתחילים, עותקי אלבומים, סטיקרים, חולצות ומה לא חולקו לכל אחד ואחת שהגיע להופעות, ותאכלעס, המוסיקה, השירים, המנגינות, רועי לקח את הרוקנ'רול העברי והפך אותו לחומר איכותי, ההופעה של רועי טל משלבת את המקצבים המקפיצים של להקות כמו בלוק פארטי והאגרסיביות המלודית והטקסטואלית של להקות כמו הפו- פייטרס.

הנה הקלטה מאחת ההופעות של רועי טל בסאבליים (ענן הצלילים)

שיר שיר העביר מסר שלם, הקהל הפך לכת מאמינים אדוקה ואני נסחפתי עימם, למרות הרצינות בטקטים של השירים כיוון עצמו רועי במיוחד לקהל צעיר מאוד, באחת ההזדמנויות הזמין אותי רועי להגיע למועדון הנוער "יהודה וישראל", מעין מתנ"ס של עמותה פרטית, המיועד אך ורק לצעירים עד גיל 18, מקום השוכן על חורבותיו של קולנוע ומועדון זמיר, שהפך לאחר שיפוץ לפנינה מרהיבה עם אווירת נעורים תמימה (בבר מכרו משקאות קלים, מסטיק גולה וסוכריות על מקל…), פעם נוספת שהגעתי להופעתו של רועי טל בשלהי שנת  2010 זו הייתה למעשה ההופעה האחרונה, הוא הכריז כי דרכו פונה עתה לאולפן שהקים והוא מתכוון להיכנס לסט של הקלטות ולעשות דברים נוספים.

הגברת הראשונה, אוזן בר. צילום: יובל אראל
הגברת הראשונה, אוזן בר. צילום: יובל אראל

תקופה ארוכה לא שמעתי מרועי טל, אני המשכתי בפעילותי לעקוב ולתעד הופעות הרכבים צעירים ובועטים חדשים אחרים, מפעם לפעם פגשתי ברועי עת ערך הופעות משותפות עם הרכבים נוספים כלהקות המרפסות, השליחים ופרוייקט קאיזן.

בתחילת שנת 2011 שמו של רועי טל חזר לתודעתי כאשר נודע לי שהוא לוקח את האולפן הביתי שהקים ופותח בפרוייקט ייחודי – תוכנית בשידור וידיאו חי במסגרתה יארח אומנים חדשים ומוכרים באולפן "באולפן עם רועי טל", בחדשות המוסיקה החליטו לשתף פעולה באופן מלא עם רועי כמיזם מוסיקלי הראוי לפריצה לתודעת חובבי המוסיקה בארץ, אירית אביב, אחת מצוות הכותבים באתר נבחרה להתארח ולדווח על הנעשה בסצנת המוסיקה הצעירה.

אני יכול לאמר בפה מלא שהשידורים מלאו את ערבי יום ראשון בהנאה צרופה, במקום שידורי סתם בטמבלויזיה, תוכנית חיה ובועטת באינטרנט, הנה חלק מהשמות שהספיקו להתארח בתוכניות של רועי – להקת אלקטרה, יהוא ירון, אדם בן אמיתי, סגיב כהן, אמיר דדון, להקת סינרגיה, דניאל סלומון, דנה עדיני, פספורט פרוג’קט, אורן ברזילי, מאיה רוטמן, קאשי, נעם רותם, קוואמי והחלבות, רפי פרסקי, איה כורם, ירמי קפלן, רונה קינן, ישראל בר און, אביגייל רוז, יעל דקלבאום, בית הבובות, נימרוד שיקלר, אריק סיני, מופע הארנבות של ד”ר קספר, להקת הקרטל, הפיל הכחול,  סוכרזית, פילאבווט, רן לוי, אביב מארק, עילי בוטנר וילדי החוץ, נטלי גבע, עמרי ויטיס, אוהד בר, קורל ביסמוט, עמית ארז ואיתי פרל.

התוכניות הקרובות לחודש הזה כוללות ארוח שיכלול את גלעד כהן, זאב טנא, נעה בן תור, רותם אור, מיקה קרני, בריין קנדיז וטל כהן שלו.

לצד כל אלו המוכרים והמופרסמים התקיימו ערבי התרמה לעמותות שונות, ערבי אירוע בסגנון במה פתוחה לאומנים בצעדיהם הראשונים. גם הטכנולוגיה התפתחה ומשידור קופץ ואיטי עומד היום השרת ברמה שאיננה מתביישת להתחרות בענקי תקשורת באיכות השידור ורמתו וכל זאת להזכירכם – באולפן ביתי…

הנה קישור ישיר ללקט קליפים מתוך התוכנית, תוכנית הפייסבוק בשידור ישיר הראשונה…

רועי טל וירמי קפלן, אוזן בר. צילום: יובל אראל
רועי טל וירמי קפלן, אוזן בר. צילום: יובל אראל

את רועי פגשתי לפני כחודש לאחר שהזמין אותי לחגיגת יום הולדת לו ולאולפן הפעיל, זה התרחש באיזור, מועדון המוסיקה התרבותית שבדרום מזרח תל אביב, וכלל שלל הופעות – ירמי קפלן, הפיל הכחול, הקרטל, בית הבובות ולקינוח ביצוע חי של רועי טל ולהקתו.

על כן לאחרונה מאוד שמחתי כשהתבשרתי כי רועי טל עצמו חוזר להופיע, וההופעה תתקיים לא פחות מאשר באוזן בר, המקום האולטימטיבי להופעות בהן קשר אמיץ בין האמן לקהלו. ואכן כאשר הגעתי אמש לאוזן בר הסתבר שהמסורת נשמרה, בכניסה לאולם חיכה לקהל שולחן עמוס במתנות, עותקי אלבומו של רועי טל, רק לקחת, מדבקות, סטיקלייטים ואפילו בקבוק וויסקי משובח עם כוסות להרמת "לחיים", רועי יודע לתת לקהלו לחגוג בשמחה…הקהל מנה כמה עשרות של צעירות, לדעתי חלקן עוד לא הספיקו לצפות בהופעותיו הראשונות ב"סאבליים", מה שנקרא דור אל דור יביע אומר..את הערב פתחה להקת "הגברת הראשונה" במופע קצר ולאחריו הצטרף אליהם רועי, חלק מחברי "הגברת" הם להקת הליווי של רועי טל. בין שיר לשיר פנה רועי טל לקהל, דיבר על הזמן שחלף, על הסיבות לכתיבתם של חלק מהשירים, הזמין לבמה את אחד המוסיקאים המקפיצים, המטריפים והפרועים שהתארחו אי פעם באולפנו – ירמי קפלן שנתן חגיגה אמיתית.

מזמן לא נהנתי בהופעה כפי שהרגשתי אמש, כולי תקווה שרועי יאמץ את הרעיון של החזרה לבמה ומעת לעת ישוב ויתן מופע שכזה, הקהל דורש, ולקהל מגיע!!

סט ליסט: פתיחה בנעימה מזרחית, עכשיו, נמה קמה, עליסה, אם רק הייתי מאבד אותך, תקחי דקה, הפסקתי לנסות, חשק (ירמי קפלן), מחווה לפרנץ פרדיננד(עם ירמי קפלן), מחפשת, אל תאמיני למסך.

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150865956644654.429452.721654653&type=1&l=dcca947e37

קטעי וידיאו מהמופע

הגברת הראשונה – מופע חימום

קליפ שצילמתי את הגברת הראשונה במופע קודם עם רועי טל בסאבליים

לקט מקליפים שצילמתי את רועי טל בעבר

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא