כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות

האם פול מקרטני חי בתמונע?

מופע מחווה לחיפושיות תיאטרון תמונע, ת"א, ליל שישי, 16.12.2011, 23:30, היה, שר, חגג, שמח וצילם – יובל אראל ל"חדשות המוסיקה" ו"הבלוג של יובל אראל".

 

Let It Beer, חמשת המופלאים... תמונע. צילום: יובל אראל
Let It Beer, חמשת המופלאים... תמונע. צילום: יובל אראל

הביטלס (The Beatles) הייתה להקה בריטית שגדלה בליברפול, וזכתה להצלחה רבה בשנות השישים של המאה העשרים. הלהקה נוצרה והתגבשה סביב הצמד לנון ומקרטני, שהיו המוזיקאים הבולטים בה לאורך כל דרכה.

הצלחתה של הלהקה החל משנת 1962 יצרה סביבה תופעה של היסטריה המונית שכונתה "ביטלמניה". התופעה התפשטה מבריטניה לארצות הברית ומשם לרוב מדינות העולם, ופילסה את הדרך לשורה ארוכה של להקות רוק בריטיות (הפלישה הבריטית). פרסומה הגדול של הלהקה, כמו גם העיסוק בסמים קלים והזייתיים, שלום ואהבה, קיבעו את הלהקה כסמל של התקופה והקנו לה מעמד החורג בהרבה מזה של להקות אחרות.

הנה הזדמנות להתענג על כמה וכמה דגימות משירי החיפושיות

לא מעט הרכבי מוסיקה בארץ מתמחים בשירי להקת החיפושיות, שליחי הבלוז, מג'יקל מיסטרי טור, אקס בנד ואומה גומה, את רובם ראיתי בערבים שהוקדשו לארבעת המופלאים מליברפול…הנה לדוגמא גלריית תמונות מפסטיבל הביטלס השלישי שהתקיים בחולון. וכאן כמה תמונות ששחררתי לרשת מהמופע של סר פול מקרטני בפארק הירקון בשנת 2009.

Let It Beer, מחווה לחיפושיות, תמונע. צילום: יובל אראל
Let It Beer, מחווה לחיפושיות, תמונע. צילום: יובל אראל

בליל שישי האחרון הגעתי לתיאטרון תמונע כדי לחוות ערב שהוקדש לשירי החיפושיות בידי הרכב מוסיקאלי בשם  Let It Beer  , הם הגדירו את הערב כמופע אהוב החוזר פעם אחת ויחידה, ערב הנע בין מופע רוק משובח ותוסס למסיבת ביטלס חסרת פשרות!!!

כמצופה ממסיבה, השולחנות והכיסאות באולם ההופעות של תיאטרון תמונע סולקו על מנת לאפשר לקהל הרב שמנה קרוב למאתיים איש אשר החל לנהור למקום סמוך לשעה 23:00 ולתפוס מקום טוב אל מול הבמה שכבר הייתה ערוכה עם כלי הנגינה.

המופע של Let It Beer הוא מופע המורכב כולו משירי החיפושיות, מופע בו משולבים תחפושות מרהיבות, שואו והרבה כבוד והערצה גדולה לחברי הביטלס המקוריים.

ההרכב, ובו חמישה נגנים שחברו יחד במיוחד למופע, התגבש עוד בימיה הזוהרים של "המחצלת" – יוזמה לתרבות בילוי אלטרנטיבית בתל אביב. במשך שנתיים בתקופת הקיץ, חברי המחצלת היו מתאספים בשדרות רוטשילד בכל ערב שישי, פורשים מחצלות, מנגנים ושרים כל הלילה בין השאר שירי חיפושיות, ובעיקר עושים שמח לכל מי שרצה.

Let It Beer, תצפית מלמעלה, תמונע. צילום: יובל אראל
Let It Beer, תצפית מלמעלה, תמונע. צילום: יובל אראל

עתה בהרכב מחודש, ותוך כדי ציון עשר שנים למותו של ג'ורג' האריסון, עלו חברי Let It Beer לבמה להתחיל בחגיגת החיפושיות. יונתן שילנסקי, הסולן של ההרכב, תופס בטבעיות את מקומו של סר פול מקרטני, בתלבושת ססגונית הלקוחה היישר מעטיפת האלבום "מועדון הלבבות השבורים של סרג'נט פפר", בכריזמה בימתית ובשירה המאוד מחמיאה ועורגת לקולו של מקרטני עצמו. עם יונתן ניצבו על הבמה דור חלד – קלידים ושירה, הוד שריד על מערכת התופים, גיל לנדאו בגיטרה ושירה, רוני מאיר בגיטרת בס ושירה.

הקהל הרב כלל בעיקר, כפי שהיה בימים הטובים של החיפושיות, עשרות בנות צעירות שעמדו בשורות הראשונות צמוד לבמה, שרו ורקדו ללא הפסקה, שיר אחר שיר, מסיבה אחת גדולה. לא היה אדם אחד שלא כרכר וקיפץ במופע, גם יושבי המדרגות קמו ממקומם, רקדו ושרו לצלילי השירים הידועים כל כך.

Let It Beer, החגיגה בעיצומה, תמונע. צילום: יובל אראל
Let It Beer, החגיגה בעיצומה, תמונע. צילום: יובל אראל

במהלך הערב נגנו חברי Let It Beer כשעה וחצי ללא הפסקה 24 שירים שחולקו לתקופות השונות בחיי הלהקה, עם הרבה אנרגיות שמחות, מי ששמח במיוחד במהלך הערב היה יונתן קוטנר, המנהל המוסיקאלי של תיאטרון תמונע אשר דאג ללא הרף לרווחת הנגנים וכניסת הקהל לאולם.

יונתן היה בן שנה לערך כשאביו יואב קוטנר הפיק את הסדרה "מסע הקסם המסתורי" שכללה 60 שעות ששודרו במשך כשנה שלמה.במהלכה הציג קוטנר האב את ההיסטוריה השלמה והמפורטת ביותר של החיפושיות שניתנה אי פעם ובמהלכה נוגנו לצד השירים המוכרים של החיפושיות גם הקלטות נדירות ומיוחדות שהגיעו לידיו . הייתה זו סדרה שעסקה גם בהשפעות החיפושיות על המוסיקה ברחבי העולם ובכלל זה בישראל ועל השפעת הלהקה על דפוסים חברתיים בשנות השישים.

היתה זו חגיגת ביטלמניה 2011

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150459664309654.381768.721654653&type=1&l=e9c53cefec

קטעי וידיאו מתוך המופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא