מאיה בלזיצמן בטעם לימונצ'לו

מאיה בלזיצמן, הצ'לנית שבזכותה כמעט ואי אפשר לדמיין היום מופע רוק בלעדיה,  במופע מרגש במחווה לתור הזהב של הרוק הישראלי, תיאטרון תמונע ת"א, 20.09.2011 23:00. היה, שמע, ראה, צילם והתרשם – יובל אראל

 

מאיה בלזיצמן בתיאטרון תמונע. צילום: יובל אראל

מאיה בלזיצמן בתיאטרון תמונע. צילום: יובל אראל

מאיה בלזיצמן, מהצ'לניות העסוקות ביותר בארץ, מלווה את מיטב המוסיקאים בארץ בהופעות רוק ובהקלטות באולפן, בשנים האחרונות החלה לקחת מאיה חלק פעיל במיוחד בתחום המוסיקה הפופולארית בארץ. היא מקליטה, מופיעה, מעבדת מוסיקאלית ומשתתפת בהפקות שונות עם אמנים רבים כגון: יוני בלוך, כנסיית השכל, דייויד ברוזה, מוש בן ארי, דני סנדרסון, נורית גלרון, נינט טייב, רוקפור, אפרת גוש, שילה פרבר, מירי מסיקה, ועוד רבים נוספים.

לפני שנה, באוקטובר 2010, במסגרת פסטיבל תל אביב למוסיקה, יצאה מאיה במופע שבו עברה לראשונה לעמדת הזמרת המובילה, וביחד עם המתופף מתן אפרת והפסנתרן איתמר גרוס, יצרה טריו הרמוני שלוקח את הקהל למסע בזמן ונותן חיים חדשים לשירים שהפכו לקלאסיקות בשנות ה- 90, ביניהם, "יש בך" של החברים של נטאשה, "כל החברה" של "מוניקה סקס", "בשמלה אדומה" של "מופע הארנבות של דר' קספר", "מתח מיני" של "המכשפות", "שקט" של "בלגן", "המנון לאדישות" של ערן צור, "לילה" של "נוער שוליים" ועוד.

המופע, שזכה להצלחה ולתגובות מעולות מהמבקרים ומקהל המאזינים גם יחד, הפך לסיבוב הופעות  מאיה בלזיצמן מוכיחה במופע שמעבר ליכולות הווירטואוזיות שלה על הצ'לו היא מבצעת אינטליגנטית שנותנת פרשנות מוסיקלית חדשה לשיר בהגשה ובעיבוד המוסיקלי המפתיעים.

לדברי מאיה, ליליאן שוץ – המנהלת המוסיקלית שלה, הציעה לתעד את שירי ההופעה באלבום וכך היה, במהלך מסע ההופעות נכנסו חברי ההרכב לאולפן ההקלטות והקליטו אלבום אי.פי המבוסס על המופע המחווה למועדון הרוקסן ולתור הזהב של הרוק הישראלי בשנות ה- 90.

אמש, בתיאטרון תמונע, לאחר שנה של מסע הופעות, הופיעה מאיה עם להקתה באחת ההופעות האחרונות קודם להשקת אלבום האי.פי באופן רשמי.

יום לפני המופע הספיקה מאיה בלזיצמן להתייצב באולפנם של ירון לונדון ומוטי קירשנבאום בערוץ 10, עשר דקות של חוויה מוסיקלית חשפה בפני כלל הציבור בארץ את תובנותיה המוסיקליות – לחצו לצפייה בהופעה הטלויזיונית.

עשרות אוהבי המוסיקה שהתאספו בתיאטרון זכו למופע מדהים, מאיה פשוט עוגבת על הצ'לו, היה מי שציין בעמוד האיוונט שנפתח לקראת המופע בפייסבוק "אני מגיע, ואולי הפעם אתרכז בדבר העיקרי, שזה לנסות להבין איך מאיה מצליחה להזיז את יד ימין כל כך מהר", אז כן, היד של מאיה רצה על כלי הנגינה ומייצרת צלילים איכותיים, דומה לרגע כי נגינתה של מאיה מהווה מעין קריאת תיגר על נגני הגיטרות, משמע הסתיים תפקידם, העיבוד המצוין שהיא מכניסה למכלול השירים המוכרים והידועים של שנות התשעים, שירים שהיו מעין להיטי העשור ההוא פותחים תובנות איך צריך לבצע מוסיקה.

אדם בן עזרא ומאיה בלזיצמן בתמונע. צילום: יובל אראל

אדם בן עזרא ומאיה בלזיצמן בתמונע. צילום: יובל אראל

 בחלקו השני של המופע שכלל 16 שירים הצטרף אדם בן עזרא נגן הבס והמלחין לשני שירים, ארוח שהציף את איכותו של המופע לגבהים נוספים, התמזל מזלי וישבתי ממש צמוד למרכז הבמה היכן שניתן לחוש ולראות את העבודה המצוינת של שני האמנים יחדיו עם הכלים האקוסטיים הגדולים.

את המופע חתמו חברי ההרכב בעיבוד וביצוע קצבי ללהיט של נוער שוליים – "לילה" ומיד אחריו בסיום דרמטי עם ההמנון של איפה הילד – "מישהו שומע אותי".

הי, מישהו שומע אותי
הי, מישהו שומע אותי
הלו, מישהו שומע אותי
מישהו מקשיב לי, שומע אותי

בן אדם לשתות איתו
להעביר איתו את הלילה
כי הלילה הזה מתקרב לקיצו
מתמעט והולך.

סיום יותר מוצלח לערב שכזה לא היה יכול להיות….

לחצו לצפייה בגלריית תמונות מהמופע

https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150317645154654.359420.721654653&l=acd180fba9

לחצו לצפייה בכתבה שלי באתר חדשות המוסיקה אודות המופע

http://www.music-news.co.il/artGallerySingle.asp?galleryId=50&artId=1846

3 תגובות

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s