כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

נורית גלרון – הנשכחות

נורית גלרון במילותיה של לאה גולדברג על פי לחן של אודי תורג'מן - "הנשכחות", האזינו

גלגולו של שיר – הזמרת נורית גלרון מבצעת את מילות השיר "הנשכחות" שכתבה הסופרת והמשוררת לאה גולדברג לפני עשרות בשנים. השיר שמילותיו מעוררות צמרמורת כאילו ונכתב בימים אלו ממש בצילן של החוויות האקטואליות הקשות שכולנו עוברים. התמליל הנושן זכה במהלך השנים למספר גרסאות הלחנה, אחת של יהודה פוליקר בביצועה של ירדנה ארזי והשניה של רמי קליינשטיין בביצועה של חני דינור.

כעת לקח המפיק והיוצר המוזיקלי אודי תורג'מן את מילות השיר הנושן והלחינו על מנת לצרף את הזמרת נורית גלרון שתבצע אותו במסגרת הפרויקט המוזיקלי שהוא מוביל בשלוש השנים האחרונות – "החדר הסודי" במסגרתו כבר נחשפו חלק לא מבוטל מתוך 22 שירי הפרויקט. המלא.

כך אודי תורג'מן על הפרויקט והשיר שהלחין לנורית גלרון "היי חברים, וואו לא יודע מאיפה להתחיל לפני כשנתיים וחצי החל המסע הזה של הפרויקט/אלבום ״החדר הסודי״ שהתחיל בעיקר כהליכה אל הלא נודע, יש מצב שאם הייתי מודע יתר על המידה אולי לא הייתי נכנס לזה בכלל, אבל מצד שני הלא נודע תמיד סקרן אותי ותמיד הוא סוג של דלק עבורי.. בעיקר בגלל האופי הסקרני שלי 🙂 בתחילת 2019 התחיל הרעיון להתגבש בעקבות שיחות שלי עם חברים קרובים ובעיקר עמיר בניון שאמר לי ״שמע אתה חייב לעשות משו עם כל היצירה שלך אני מרגיש כבר שאני מתחיל לשיר דרך הידיים שלך ״ בעצם התכוון שהשפעתי מאוד על היצירה שלו באלבומים האחרונים שהפקתי לו . שנים אני כותב ומלחין אבל אף פעם לא חשפתי את זה, מעצם היותי כמפיק מלאן שנים, הכובע הזה היה די ביקורתי כלפי עצמי ולא באמת הרגשתי וחשבתי שזה מספיק טוב חברים קרובים שמכירים אותי שמו לי מראה ואמרו ״אתה חייב להוציא את היצירה אישית שלך כל השנים אתה מתעסק עם יצירה של אחרים ויש לך המון משלך יאללה תוציא״ אז כך זה התחיל והפך להיות משהו ענק !!! 22 שירים חדשים,22 אמנים ששרים את השירים שלי, כותבים ומשוררים מדהימים שהפכו לחברים הכי קרובים שלי,עשרות מוסיקאים מדהימים שניגנו ונתנו המון מעצמם! עשרות אנשי מדיה ,עורכים, צלמים בימאים עורכי תוכן ועוד ועוד מה שהחל כרצון עז שאמנים חברים ישירו שירים שלי הפך לדבר ענק שהאמנים הגיעו בגלל המוסיקה וחיבור לפרויקט מה שגרם לי להכיר המון אנשים מסקרנים שלאו דווקא הגיעו מהמיליה שלי וזהו אחד הדברים היותר מרגשים שחוויתי מעצם המפגשים איתם והעשייה של הפרויקט. מבחינה אמנותית אפשר להביט על הפרויקט הזה כמראה מוסיקלית שלי המשקפת את כל העולמות שמהם באתי ומהם אני מושפע ולאו דווקא כקונספט מוסיקלי, יותר חשוב היה לי להאיר את האמנים דרך העניים שלי וטיפה להזיז אותם מאזור הנוחות שלהם מה שגרם לצבע האמנותי של האלבום להיות צבוע בפסיפס עצום של צבעים דרך האמנים הכתיבה והשירים!אפרסם בפוסט נפרד את כל השמות של האמנים והיוצרים שלקחו חלק ביצירה הזו ושותפים מלאים לה!את כל שאר השירים שעדיין לא יצאו אפרסם באופן רציף כאשר בכל יום שיר אחד יקבל פוקוס. מלבד זה כל האלבום יוצא כמקשה אחת בכל הפלטפורמות הלינקים יהיה מצורפים. השיר שאיתו אני משיק את האלבום הוא שיר מאוד מאוד חשוב לי משני טעמים אחד האמן שמבצע אותו ומי שכתב את הטקסט האלמותי הזה שנוגע בול בתקופה הזו. מדהים שהוא נכתב לפני עשרות שנים! מה שאומר דבר או שניים על עצמינו! את השיר ״הנשכחות״ הלחנתי למילים של המשוררת לאה גולדברג הפנומנלית ומי שמבצעת את השיר היא אחת ויחידה נורית גלרון המביאה את הטקסט והסיפור ברגש והבעה המאוד מיוחדים לה:) תמיד אני אומר שהקסם קורה ברגע שהאמן הופך את השיר לשלו והשיר הפך לשלה עם הביצוע הזה. נורית זה סיפור אהבה ישן הייתי פסנתרן שלה כ4 שנים בשנות ה-90 כך נסגר מעגל קסום של שנינו. הקשיבו ותתרגשו כמה השיר הזה אקטואלי"

והנה כמה מילים שאמרה נורית גלרון על החיבור המוזיקלי העדכני עם אודי וביצועו של השיר לפי מילותיה של לאה גולדברג – "אודי היה הקלידן שלי לפני כ-30 שנה, והוא הציע לי להשתתף ב"חדר הסודי", השיר של לאה גולדברג "הנשכחות" כמו נכתב היום כאילו היא חיה בתוכנו. כמו בשורה 'שולחן לבן ערוך לסעודה' אותו שולחן בככר שמחכה לשובם של החטופים"

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא