כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

כוכב ליום אחד

מופע מחווה לשחקן גבי עמרני בהגיעו לגיל 90, פסטיבל הקומדיה והצחוק ע"ש ספי ריבלין, היכל התרבות ראשל"צ, היינו שם

פסטיבל הקומדיה וההומור ע"ש ספי ריבלין נפתח אמש בהיכל התרבות ראשון לציון עם המופע "מלך ליום אחד", הפקת מקור במחווה והצדעה לשחקן גבי עמרני לרגל יום הולדתו ה- 90 החל השנה.

קשה לחשוב על סרט ישראלי, הצגת תיאטרון ועולם הבידור הישראלי בלי גבי עמרני, הוא תמיד כאן… עבר – הווה – עתיד. הדמות הכי אמיתית והכי ישראלית!

גבי עמרני הוא בראש ובראשונה שחקן בכל רמ"ח איבריו, שחקן המלהטט בין ארבע עולמות אמנות המשחק – בקולנוע, בתיאטרון, במופעי בידור ובטלוויזיה, דמותו שזורה בתרבות הישראלית מאז ועד היום כמעט בכל סוגה תרבותית מקומדיות בקולנוע ועד חנוך לוין. מדרמה בתיאטרון ועד רחוב סומסום.

מי שהחל את הקריירה שלו כבר בקום המדינה אי שם בשנות החמישים כאשר צורף ללהקת הנח"ל המיתולוגית לצידם של חיים טופול ואורי זוהר.

עם שחרורו מהצבא היגר עמרני הצעיר מבית הוריו בשכונת נחלאות הירושלמית אל כרם התימנים בתל אביב, התקבל כרקדן ושחקן בלהקת המחול "ענבל" בניהולה של אסתר לוי תנאי וכחבר בלהקת "בצל ירוק" שהיוותה המשך טבעי של חבריו מהנח"ל.

עמרני הספיק במהלך חייו לשחק ביותר מ – 50 סרטי קולנוע וסדרות טלויזיה, ביניהם בסרטיו של אפרים קישון שהפכו זה מכבר לסרטי קאלט – "ארבינקא", "תעלת בלאומילך" ו"השוטר אזולאי" בשני הראשונים בדמות שוטר ובאחרון בדמותו של עבריין מהשטח הגדול ביפו הישנה. עמרני כיכב בשלל סרטים ביניהם "משפ' צנעני", "הצילו את המציל", "יופי של צרות", "מלך ליום אחד" ועוד…

גם על בימת התיאטרון תמצאו את עמרני הוא הספיק לשחק ולככב בשלל הצגות, דרמות לצד קומדיות החל מהתיאטרון הקאמרי, התיאטרון הצעיר, תיאטרון באר שבע ותיאטרון חיפה.

רק לאחרונה נטל חלק כשחקן בסדרת טלוויזיה המיועדת לדור הצעיר במסגרת הפקות תאגיד כאן לטלוויזיה החינוכית – דמותו של מרדכי רוקבן בסדרת הילדים "שלי הכובשת".

בשנת 2,000 הוענק לגבי עמרני פרס אופיר על מפעל חיים מטעם האקדמיה הישראלית לקולנוע.

את כל המטען הזה לקחו מפיקי מופע ההצדעה והמחווה לשחקן שחקן הנשמה, האיש והאגדה, גבי עמרני, לכבוד יום הולדתו ה- 90. בתחילת הערב העניק רז קינסטליך, ראש העיר ראשון לציון לעמרני את מדליית העיר והודה לו על שנים של עשייה ותפקידים בלתי נשכחים.

קובי אוז. צילום יובל אראל
קובי אוז. צילום יובל אראל
מיקי קם וטוביה צפיר צילום יובל אראל
מיקי קם וטוביה צפיר צילום יובל אראל
מירי אלוני צילום יובל אראל
מירי אלוני צילום יובל אראל
גל שטרית,עודד סטנדש ועמית זיתון צילום יובל אראל
ניל משען, עמית זיתון ועודד סנדטש צילום יובל אראל
חנן יובל צילום יובל אראל
חנן יובל צילום יובל אראל
בועז שרעבי צילום יובל אראל
בועז שרעבי צילום יובל אראל

הערב נפתח עם ביצוע של קובי אוז ל"משפחת צנעני". עמרני הנרגש הזיל דמעה. במהלך הערב עלו בזה אחר זה שלל שחקנים וזמרים כדי לבצע שירים מתוך הסרטים וההצגות בהן נטל עמרני חלק, כך זכינו לראות על בימה אחת את מיקי קם, מירי אלוני, חנן יובל, עידו מוסרי ובועז שרעבי שחלקו כבוד ואהבה לעמרני הנרגש.

רמי בזה. מפיק. צילום יובל אראל
רמי בזה. מפיק. צילום יובל אראל
רז קינסטליך צילום יובל אראל
רז קינסטליך צילום יובל אראל
נעם סמל צילום יובל אראל
נעם סמל צילום יובל אראל
גבי ומעיין עמרני צילום יובל אראל
גבי ומעיין עמרני צילום יובל אראל

במהלך הערב הופתע גבי כשהוזמן לבמה וביצע את השיר "הוא לא ידע את שמה" לרקע הביצוע המקורי בו נצפה בצעירותו. גבי הנרגש הודה לכל העוסקים במלאכה ואמר "אני מקווה לעמוד בזה הלאה".

רגעים של התרגשות

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא