כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

מפגש אמן עם אפרת גוש

הזמרת אפרת גוש במפגש אמן עם טל בן סירא בגלרייה בנמל יפו

סוף ינואר וקר מאוד. גשם זלעפות בדרכי לנמל יפו בערב רביעי. זו הפעם הראשונה שחולף ליד משכנו של מועדון בארבי החדש ותכלס זה מרגש. ממש טיפה אחרי ממוקם מחסן 2 ובו מתקיימת כעת בארבי/ בית התערוכה, מפגשי אמן עם יוצרים ואמנים מובילים והערב הפתיחה עם הזמרת, מוזיקאית אדירה, אפרת גוש עם טל בן סירא (המראיינת) ואסף מידן (קלידים).

המפגש נפתח בשיחה וביצוע קסום בליווי אסף הקלידן של "לראות את האור" האייקוני והמזוהה כל כך עם אפרת. עוצמתי ומיוחד. די הרבה שנים ליציאתו. 16 שנים ומקבל כל פעם עוד משמעות. יצירה הגדולה ממנה וזה הכח של המוזיקה. "תמיד כשאתה בא" כעת ואיזה שיר אדיר ואהוב.

אפרת גוש בגלרייה נמל יפו. צילום סלולארי יניב לוי
אפרת גוש בגלרייה נמל יפו. צילום סלולארי יניב לוי

מבחינתה הופעה היא מפגש (אהבה) בין אמן לקהל. התקבצות. אנרגיה. מציינת כעשרים שנות יצירה. מאז ומתמיד היה לה ברור שתהיה זמרת. בכיתה א', גיל 6 רצתה לעבור לבי"ס אחר ובהמלצת השכנה ועל אף הקושי מצד אמה הן במרחק והן בעצם המעבר, התחילה בכיתה ב' בבי"ס לאומנויות, אחד הדברים הכי טובים שקרו לה. בנעוריה למדה שנה ב"רימון" ואז חבר שלה שהיה גם חבר של יוני בלוך, חיפש זמרת ליווי ליוני וכך  התחברה לזמר.

אפרת גוש בגלרייה נמל יפו. צילום סלולארי יניב לוי
אפרת גוש בגלרייה נמל יפו. צילום סלולארי יניב לוי

בשנת 2002 התחילה גוש להופיע כזמרת ליווי בהופעות עם יוני בלוך.  באחת ההופעות הראשונות והמשותפות שלהם, חברת התקליטים החתימה אותו על חוזה ואז אותה. הכל קרה בו זמנית. היתה זו תקופה אינטנסיבית עם יוני שהיו הרבה ביחד ואף גרו בשכנות בפלורנטין. גם ברק פלדמן. היצירות עימם התחברו בטבעיות. הרגישה שלמות.  אלבום הבכורה שלה יצא ב2005. הרגשה שהיא במקום הנכון של עשייה ויעוד. בועה ומוזרות עם מנגנון הגנה . תקופה של הרבה אדרנלין. פחות רשתות חברתיות. גיל 20. "צעירות והשתוללתי הרבה". "קרב אגרוף" בביצוע תוך כדי אפרת עוברת בין הקהל ומעניקה חום ואהבה. כן קפוא פה אבל איזה כיף ומעניין פה במפגש והשירים שמתנגנים להם תוך כדי. עונג רצוף. בשיחה: "קרב אגרוף לא תפס. עם השנים קיבל הכרה ועוד מקום וחותמת חשובה. הטקסטים מאוד אמיצים וחשופים וזה חלק מתפקידי. שליחות לומר את הדברים ולהעלות מודעות. כמו עם "הבא שנוגע בי מת" (על אלימות מינית). חובה לומר זאת בשירים ובין השירים (ליווי צמוד לעמותות ומפגשי כח)". "אה אה אה" שרגע לפני הביצוע שהוענק לנו באהבה, סופר עליו שנוצר "ממקום מתריס, רווקה וצעירה. יצאתי עם כל מיני אנשים. תקופת פפארצי ששמה עליי תווית מופקרת. כתבו מה שהיום לא היו כותבים. נוצר בתור שיר שמטרתו שאקח את הנשק ואכוון אליהם".

אפרת גוש בגלרייה נמל יפו. צילום סלולארי יניב לוי
אפרת גוש בגלרייה נמל יפו. צילום סלולארי יניב לוי

"דיאטה" שלה ושל יוני בלוך כעת: "כשכולם שואלים אני אומרת הלוואי וכל זה יהיה אמיתי. אולי יום אחד, תשמע עוד עלי ותשמח שהכרת אותי".

"הרבה מהשירים שלי כותבת תוך כדי הליכה. עוזר לי לפקס את המחשבות. היום זה מתחיל מהלחן . פעם קודם הטקסט ואז..". חולמת להלחין פסי קול. מקווה ומאמינה שתעשה. שיחקה בתאטרון, אוהבת ומתחברת ומאוד פתוחה לרעיונות חדשים. התחילה ללמוד הפקה מוסיקלית באולפני פלוטו וזה מאוד מרגש אותה. השיר "כוח גדול" שיצא לפני שנה (מילים ולחן שלה) והיה זה ביצוע מהפנט. תודה אפרת.

חלק מנוכחותנו כאן היא פרגון לבית החדש והסמוך של "הבארבי" שעליו התרפקה נוסטלגית אפרת בפעם הראשונה בגיל 16 אז אהבה את איפה הילד ומוניקה סקס. קצת אחרי כזמרת ליווי של יוני ובהמשך בבארבי בהופעה חגיגית לאלבום הבכורה שלה. היה אוגוסט וחם בטירוף והמזגן לא עבד. צולם לערוץ 24 ואירחה את ערן צור.

"אני מסיימת עם שיר שהוא לא שלי אבל נורא אוהבת" וקיבלנו בסיום את "מודה אני לפניך ולך" של מאיר אריאל ("עתידות עתידות לקראתנו,ואת מחייכת אלי מתוך השינה.יהיה לנו טוב, טוב מטוב, טוב מאוד"). אמן.

 

Yaniv Levi

יניב לוי, ילד אור הירח מאז ומתמיד, נשוי לשרית. הכרותנו ב1996 היתה סביב האהבה לאביב גפן. אבא ל3 בנים, נושם וחי הופעות ומוסיקה ישראלית. מבת ים

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא