כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

אביתר אדיר – שיר פרטי

הזמר והיוצר אביתר אדיר משיק סינגל לתחנות הרדיו והרשתות – "שיר פרטי", זה קצה קצהו של פרפורמר שאמור לעשות לכם הרבה גרוב בגוף...

הבוקר משחרר הזמר והיוצר אביתר אדיר או כפי שהוא מכנה עצמו בטייטל הבימתי – EVYA שיר המלווה בקליפ – "שיר פרטי" אשר נכתב והולחן בידי יהודה אביטל ובוצע לראשונה בפי הזמר המנוח זוהר ארגוב אשר שיבצו באלבומו – "נכון להיום" בשנת 1982. כיום, קצת יותר מארבעים שנה חלפו והנה השיר זוכה לטיפול חדש ומחודש המזרים אליו הרבה אנרגיות וטונות של גרוב קצבי.

הסיפור מאחורי השיר המתחדש מרתק ביותר והרשו לי כאן להסתמך ולצוטט את ידידי העיתונאי דודי פטימר אשר כתב עליו במדור התרבות של מעריב. וכך פחות או יותר מתכנס הסיפור – יהודה אביטל היה נגן וזמר שפעל בשנות השבעים בעיר באר שבע, משם הוא הדרים עד אילת והחל להופיע במועדון המקומי "עציון", שם נכח באחת ההזדמנויות הזמר זוהר ארגוב אשר האזין לשיריו של אביטל ביניהם השיר "שיר פרטי" עליו הוא נדלק מיד, ארגוב שלח לאביטל בקבוק וויסקי וקערת פירות על חשבונו והזמינו לשבת עימו במועדון כשהוא מביע התעניינות ביצירות של אביטל, מפה לשם אנסה לקצר את הסיפור, אביטל הצטרף ללהקת הנגנים של ארגוב, האחרון אימץ את השיר "שיר פרטי" שהתמודד יחד עם השיר "הפרח בגני" מטעמו על כניסה לפסטיבל הזמר המזרחי, אמנם הפרח ניצח אבל השיר הפרטי אומץ בחום על ידי ארגוב ונכלל באלבומו "נכון להיום". את הביצוע הפומבי לשיר הפרטי נתן ארגוב במסגרת המופע "פעמי המזרח" ששודר בשנת 1983 בערוץ הטלוויזיה היחיד שנכח כאן.

עד כאן היסטוריה ובחזרה להווה, אביתר אדיר הוא מוזיקאי וזמר מחונן ובעל חושים טובים, את הרומן שלו עם המוזיקה הוא החל בגיל 6 כשהחל לנגן בגיטרה והספיק להופיע לצידם של אמנים רבים ביניהם שי צברי ואייל גולן, בשנים האחרונות הוא עושה עבודת שטח עמוקה בסצנה המקומית, אחרי שכבר "התגלח" עם להקה בגרמניה ואף הצטרף ללהקת קאברים מקומית, עסק בדיבוב סרטים מצויירים, הוא הספיק להשיק בשנת 2017 אלבום EP עם שלושה שירים – "כל מה שאסור", לפני שלוש שנים השיק אלבום EP נוסף באנגלית שכולו רוקנ'רול – "One Eyed Gypsy" ואשתקד השיר אלבום נוסף שהוקלט במהלך הופעותיו – "בהופעה".

כאמור היום הוא משחרר לתחנות הרדיו ומדורי המוזיקה את הגרסה שלו ל"שיר פרטי" בהפקתו המוזיקלית של ארז כספי. אפשר לומר בשקט כי מילות השיר המתחדש נשמעות כמתוך ליבו של אביתר ומגלמות את סיפורו…. לכם לא נותר אלא רק להאזין לשיר המתחדש, להאזין לשני האלבומים שכבר יצאו, לעקוב אחרי ה- dude ולהגיע להופעה הקרובה שלו..

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא