כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה

פסטיבל ירושלים מזרח מערב יוצא לדרך

יומיים מלאים בכוכבי זמר מהארץ והעולם מלווים בתזמורת ירושלים מזרח מערב בניצוחו של מאסטרו תום כהן בבריכת הסולטן, כל הפרטים

לראשונה: עיריית ירושלים, חברת אריאל ותזמורת ירושלים מזרח ומערב יארחו בבריכת הסולטן פסטיבל חדש שהוא הפקת ענק חד פעמית – "פסטיבל ירושלים מזרח ומערב" אשר יתקיים בתאריכים 27 ו- 28 באוגוסט השנה.

הפסטיבל יכלול שילובים חד פעמיים עם שורת כוכבים וכוכבות מעולם הזמר בניצוחו של מאסטרו תום כהן ותזמורת ירושלים מזרח ומערב.

הערב הראשון של הפסטיבל, ראשון ה 27/8 , יוקדש לאגן הים התיכון. יעלו על הבמה לערב אחד בלבד של דיוות על. אלני ויטאלי, אחד הקולות הבולטים והאהובים במוזיקה היוונית; לינט, הכוכבת הישראלית שכבשה את טורקיה והשתתפה בעונה האחרונה של התכנית אקס פקטור; אישתר אלבינה, השגרירה של הגרוב הצועני והקצב הספרדי; אסתר רדא, זמרת הענק שמחברת את אפריקה אל ארה"ב והעולם; וואלרי חמאתי, אחת ההבטחות המרגשות והקולות הצעירים של המוזיקה הישראלית.

ערבו השני של הפסטיבל יוקדש לכוכבים הכי גדולים שיצאו מהארץ ויציג חיבור בינם לבין התזמורת. בשנים האחרונות זמרות וזמרים מישראל מעוררים עניין הולך וגובר בעולם. הערב הזה הוא מפגש פסגה נוצץ וחד פעמי של הייצוא המוזיקלי המבריק ביותר שלנו – נגה ארז, סנסציית הגרוב ששיתפה פעולה עם מיסי אליוט, רובי ויליאמס ואחרים בדרך לבמות הגדולות ביותר; אסף אבידן, היוצר המוכשר והמוערך שיצר שפה מוזיקלית אישית וממלא אולמות ברחבי העולם; תמיר גרינברג, הזוכה של "הכוכב הבא" והמטאור הבוהק ביותר בדור הצעיר של המוזיקה הישראלית.

כך מאסטרו תום כהן על הפסטיבל המתוכנן –  "פסטיבל ירושלים מזרח ומערב הוא הזדמנות מרגשת במיוחד עבורי לקחת את התזמורת ואת הקהל לחוויה חד פעמית ובלתי נשכחת. הזכות הגדולה לחבר יחד על במה אחת שמות ענקיים ואהובים כל כך מעודדת אותי למתוח את הגבולות ולהרחיב את השפה המוזיקלית של התזמורת ושלי אל מחוזות חדשים. כשעבדתי על התכנית האמנותית רציתי לתת ביטוי צבעוני ומגוון ככל האפשר לחיבור בין מזרח למערב, חיבור שמניע אותי כבר שנים ליצור ולחדש. אני מתרגש מאד
להזמין אתכן ואתכם לחוויה שהיא התמצית המזוקקת ביותר של הכוונה מאחורי העשייה שלנו – חיבור, מפגש, גילוי וחגיגה של הטוב המשותף לנו"

כרטיסים לפסטיבל זמינים כאן

.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא