כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי

אלבום סולו לאבי בללי – המהגר

אבי בללי משיק את אלבומו - "המהגר", כנסו להאזנה, יש גם מופע השקה בקרוב

אחרי שיצאו לאור לפני חודשים ספורים שיר הנושא "המהגר" והשיר "החרב", המוזיקאי אבי בללי, מייסד להקת "נקמת הטרקטור" הנחשב ובצדק כאחד מהיוצרים הייחודיים והמוערכים בתרבות הישראלית, משיק היום את אלבומו האישי – "המהגר".

מדובר באלבום הכולל שמונה שירים אשר נכתבו והולחנו בידי אבי בללי בהפקתו המוזיקלית של אודי תורג'מן (מי שעומד מאחורי פרויקט המוזיקה "החדר הסודי"), העבודה על האלבום הנוכחי הנה הפרויקט המוזיקלי המשותף הראשון של השניים.

עבור בללי מדובר למעשה באלבום קונספט עם נרטיב וסיפור המתחיל בשיר הראשון ונחתם בשיר האחרון, האפילוג. כאמן ויוצר רגיש החליט בללי להביא את בעיית הזרים, הפליטים והמהגרים היישר אל אוזני המאזינים, באמצעות השירים, כך בללי על הרעיון מאחורי האלבום עוד כשהחליט לשחרר לציבור את שיר הנושא – "לראשונה אני ממש מ'חוץ למים', ללא הקשרים אמנותיים נוספים (כמו קולנוע, מחול או תיאטרון) ועשור אחרי האלבום האחרון של נקמת הטרקטור 'מה לאהובי', נושא ההגירה הגלובלית הוביל אותי למחשבות בתוך היצירה והחיים האישיים שלי. השיר 'המהגר' נולד מדיווחים קשים על גורלם של פליטים בעולם. ה'הגירה' (הזמנית) שלי מלהקתי ב-33 השנים האחרונות, נקמת הטרקטור, והחיים בכלל גם הם התנקזו תחת ההגדרה הזו".

אבי בללי ידוע כאמן מגוון ופורה במיוחד, בשלושת העשורים האחרונים הוא מוביל את להקת הרוק המוערכת "נקמת הטרקטור" כסולן, באסיסט וכותב השירים, איתם הוציא תשעה אלבומים. בנוסף, הוציא עד כה שישה אלבומי סולו קונספטואליים. הוא שיתף פעולה עם יוצרים מתחומים שונים והלחין מוזיקה למחול, תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה וזכה על עבודותיו בפרסים רבים.

מופע הבכורה להשקת האלבום "המהגר" יתקיים בתאריך 2 במרץ באולם צוקר, היכל התרבות ת"א. במהלך המופע יבצע אבי בללי הן שירים מתוך האלבום החדש לצד שירים אהובים של נקמת הטרקטור בעיבודים מיוחדים, וכן כמה מיצירותיו הבולטות למחול ולקולנוע, כשאיתו על הבמה הרכב נגנים חדש הכולל את אודי תורג׳מן בקלידים, ותיכנותים, מוטי ביקובסקי בגיטרות ומודולר סינת׳, שרון פטרובר – תופים, כלי הקשה וסמפלר. לצד הלהקה יארח בללי את גיבור הגיטרה גבע אלון ונגנית הויולה גליה חי, חברת נקמת הטרקטור. כרטיסים למופע זמינים כאן.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא