כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

פס קול שבועי
כולל וידאו

אנ׳לא לא יודעת איך לומר לך – ענת פורט מנגנת שלום חנוך

מפגש מוזיקלי של ענת פורט עם שלום חנוך מעל הבמה לפני עשור יוצא כעת כאלבום, האזנה

חיבור חד פעמי בין פסנתרנית הג'אז ענת פורט לבין גיבור הרוקנ'רול הארצישראלי שלום חנוך התקיים כמעט לפני עשור שנים, מופע שהוקלט וכעת הפך לאלבום שראוי להציבו על מדף האלבומים (אפילו הוירטואליים).

ענת פורט ושלום חנוך. צילום יהל הרצוג
ענת פורט ושלום חנוך. צילום יהל הרצוג

שיריו של שלום חנוך מאז ומתמיד היו אהובים על ענת פורט עוד כילדה, גם כשגדלה והפכה למוזיקאית מוכרת ברחבי העולם, היא המשיכה להגיע להופעותיו כקהל. את החיבור בינה לבין שלום יצר ניצן קרמר, בתפקידו כמנהל האמנותי של סדרת הג׳אז במשכן לאמנויות הבמה בתל-אביב, כאשר התקשר אליה להזמין את ההרכב שלה להופיע בתוכנית שמשלבת ג׳אז ומוסיקה ישראלית, וביקש ממנה לבחור אמן ישראלי שאת שיריו תרצה לעבד עבור ההופעה המיוחדת. ענת בחרה, כמובן, בשלום. אל ענת הצטרפו מעל הבמה המוזיקאים ג׳נלואיג׳י טרובזי, גן כלי הנשיפה מברגמו, המתופף רולנד שניידר מברלין ונגן הבס גארי וואנג מניו-יורק.  במהלך המופע ענת ושלום בצעו יחדיו את השיר – "אנ׳לא לא יודעת איך לומר לך". כעת יוצא לאור אלבום הכולל את השיר ועוד חמישה עיבודים של ענת והנגנים כיצירות אינסטרומנטליות על שיריו של שלום מאותה הופעה חד פעמית.

כך ענת פורט על האלבום המשותף החדש – "זה היה אחד מהטלפונים האלה מהחלומות. בצד השני היה ניצן קרמר: ״פורטיס, עם איזה אמן ישראלי היית רוצה לשתף פעולה בסדרת הג׳אז באופרה בשנה הבאה״? ואני בלי לחשוב פולטת ״שלום חנוך״ ומצחקקת בחוסר אמון. ״אני רוצה להביא את הטריו שלך מחו״ל״ ואני ממשיכה לצחקק ״וגם את הנשפן האיטלקי המופלא שאת מנגנת איתו לאחרונה, ג׳אנלואיג׳י טרובזי״. טוב, עכשיו זה כבר נשמע ממש מופרך. אני חולמת. ומה אם באמת שלום יסכים? לא מספיק שניצן מציע לי סיטואציה מופלאה, יש מצב שהיא גם תקרה??? צבטתי את עצמי. למחרת סיפרתי לאשר ביטנסקי. זה היה יום הולדתו וישבנו לקפה ועוגת גבינה. היינו אז סתם חברים, עוד לא עבדנו יחד, ופתאום, באמצע הבית קפה, אשר מחייג למישהו ומהצד השני אני לא יכולה שלא לשמוע קול מוכר, כלכך מוכר…כן, הוא אומר לאשר, בוא נעשה את זה. הרגשתי כמו באותו רגע שפול מושן הסכים להקליט איתי, או באותו רגע שמנפרד אייכר הודיע לי שיוציא את האלבום שלי. רגעים שצרובים בי לנצח ועיצבו אותי לתמיד. והנה, היתה הופעה…

…היה זה ערב צח במאי 2013, ערב בו התגשם אחד מחלומותיי הגדולים ביותר – לנגן ערב שלם של שירי שלום חנוך, אליל נעוריי, במשכן לאמנויות הבמה, בהשתתפותו. אשר אמר לי בסוף הערב: ״אני אוציא את זה כאלבום״, משהו שלא היה מתוכנן כלל עד אותו רגע. מה גם שלא הקלטנו את הערב בצורה רשמית כלל וכלל. אבל היה חבר אחד, יהל הרצוג, שצילם עבורנו את המאורע, ובעזרת הסאונד ממיקרופון אחד מהמצלמה שלו, עם הסאונד של ערן בן צור, בעזרתו של אבנר שלם ועוד כמה מופלאים ובניצוחו של הקוסם הגדול מכולם יועד נבו, קרה הקסם הזה. מה שנקרא –  one thing lead to another   "

וכמובן יש גם תיעוד וידאו לאותו מופע, וידאו שצולם בידי יהל הרצוג, ובעזרת הסאונד ממיקרופון אחד מהמצלמה שלו, עם הסאונד של ההקלטה שערך ערן בן צור נוצר המיקס שהפך לרצועות האלבום, צפו בכמה מהקטעים מאותו מופע.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא