כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

המופע של ואלרי חמאתי במועדון זאפה בהרצליה

ואלרי חמאתי ממשיכה בסבב הופעות ארצי, אמש היא הופיעה בהרצליה, היינו שם

ואלרי חמאתי, בת 23. גדלה ביפו למשפחה ערבייה- נוצרית. החלה לשיר במהלך מסע תלמידים לפולין בגיל 16. בוגרת בית הספר למוזיקה רימון. בגמר תוכנית הריאליטי המוזיקלית "הכוכב הבא" 2021, סיימה במקום השני. ואלרי היא זמרת עוצמתית וייחודית, היוצרת וכותבת ובעלת קול מהפנט ונוכחות בימתית כובשת. היא שרה בשלל שפות – ערבית, עברית ואפילו בצרפתית. מוכשרת מאוד.

שיר בכורה שלה "ככה לוותר" (צבר כבר מעל ל3 מיליון צפיות ביוטיוב) וחובק בתחנות הרדיו. כך גם עם "מנגינה" ו"אנא מאלט". ממש לפני כמה ימים יצא לאור סינגל נוסף, "אלבי" שניחן באוריינטליות יפהפייה.

ואלרי שיצאה במופע הבכורה שלה ממש בתחילת השנה הספיקה גם להצטרף כשחקנית לתיאטרון הבימה. לאחרונה ביום העצמאות, הופיעה בטכס המשואות. במקביל להופעות המשותפות עם בועז שרעבי, ואלרי ממשיכה לפתוח תאריכי הופעות נוספים שלה.

ואלרי חמאתי בזאפה הרצליה. צילום יניב לוי
ואלרי חמאתי בזאפה הרצליה. צילום יניב לוי

מוצאי שבת במועדון זאפה בהרצליה והאולם מתמלא לקראת השעה עשר בערב, זמן תחילת ההופעה. ניכרת התרגשות בשולחן הארוך שנמצא די בסמוך אלינו, שם יושבים ההורים הנכבדים ושאר בני המשפחה הקרובים.

אינטרו קצבי שמבוצע נפלא ע"י חבורת הנגנים הנפלאה, מביא את ואלרי לקדמת הבמה וכמה שהיא יפה.

בפתיחה, "ביל אלב",(הלב שלנו) שיר בערבית, הזכור מהאודישן בפרק הבכורה של הכוכב הבא. אז אמרה נינט: "הייתי קונה כרטיס להופעה שלך" ואיתי לוי: "קרעת לי את הנשמה וריגשת אותי".

"מחכה" של ריטה ורייכל קיבל ליטוף של רוך ונורא התענגנו מהביצוע ששילב ערבית ועברית. לואלרי יכולת לשלב כמה שפות בשירתה העוצמתית. כמה שזה טהור ויפה לשמוע, גם אם אינך מבין את משמעות המילים.

ואלרי מספרת על ביצוע אחד מהכוכב הבא  שכבש וסחף את המדינה, דואט עם תמיר גרינברג (הזוכה של הכוכב הבא 2021, זמר אדיר) שבמקרה נמצא כאן איתנו באולם ומוזמן ספונטנית לקול תשואות הקהל.

ואלרי חמאתי ותמיר גרינברג בזאפה הרצליה. צילום יניב לוי
ואלרי חמאתי ותמיר גרינברג בזאפה הרצליה. צילום יניב לוי

יחדיו הם ביצעו את "הללויה" (לאונרד כהן/ ג'ף באקלי) בקונצרט וואקלי נורא כובש ומהפנט. כמה עוצמות יש להם יחד. זה לא יאמן לאילו גבהים הם מטפסים.

"אלבי מתרחק כל כך ממני, איבדתי את דרכי אליו הנני", "אלבי" לראשונה בלייב וזוהי  בלדה חדשה ומרגשת. "מבין המון אמנים שחשבתם שאארח כאן הערב, אולי רק חמישה צדקו..מוכשר בטירוף, חבר טוב: אבי אבורומי שבא להתארח וקיבלנו דואט מרגש לשירו המרגש, "לאהובי" (נכתב לחייל עמית בן יגאל ז"ל) ו"מנגינה" של ואלרי. שילוב יפה בשירתם וגוון קולם היחודי.

ואלרי חמאתי ואבי אבורומי בזאפה הרצליה. צילום יניב לוי
ואלרי חמאתי ואבי אבורומי בזאפה הרצליה. צילום יניב לוי

ואלרי מתקרבת אלינו והפעם בגרסא הצרפתית עם גיטרה אקוסטית וביצוע מרטיט לשאנסון האהוב "הריקוד האחרון" של אינדילה. וואוו, עוצמות כאלה של שיר אדיר שתופס אותך ככה, המון זמן לא נהניתי ככה מהגשה של שיר.

ואלרי מעדכנת שאוהבת מאוד לישון ויחד עם מרתון שינה  באיזה יום שכזה, הופעמה לגלות שיחה שלא נענתה מבמאי "הבימה", משה קפטן שפשוט הציע לה תפקיד ראשון על הבימה הלאומית. "בלדה לאישה" מבוצע כעת ( במקור: נורית גלרון, מילים: תרצה אתר). ואלרי מככבת ב"עוד חוזר הניגון", שם מגלמת את בתו של נתן אלתרמן, תרצה אתר.

לא פשוט בכלל לבצע "אדל" ואפילו מאתגר ומפחיד, אך כשם שבוצע במצעד השנתי של גלגל"צ, Easy On Me  בהברקה, גם כאן, ניחנת כשרונות קולית על חלל.

בהחלט זמן טוב לפזז בהנאה עם "אנא מאלט" ו"ככה לוותר" שמוקדש באהבה לטוני, האב,  שכל כך דאג, סידר והרעיף חיוכים לכל עבר.

אפילו דאנס ממכר קיבלנו בשלב הסיום מואלרי עם ריקודים  ו"אל תפסיק את המוזיקה" של ריאהנה.

עם תזמורת נפלאה של נגנים וארבעה סינגלים מצליחים שמחובקים יפה בתחנות הרדיו, ואלרי חמאתי ברגע מכונן וחשוב בדרך לפסגה. אין ספק בכלל שעוד נשמע ונרגיש המון ממנה. כוכבת.

כמה רגעים של צלילים ושירים מהמופע

 

Yaniv Levi

יניב לוי, ילד אור הירח מאז ומתמיד, נשוי לשרית. הכרותנו ב1996 היתה סביב האהבה לאביב גפן. אבא ל3 בנים, נושם וחי הופעות ומוסיקה ישראלית. מבת ים

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא