כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה
כולל וידאו

הרכב The Legendary Pink Dots חוזר לתל אביב

להקת The Legendary Pink Dots ההולנדית תופיעה במועדון גגרין - ינואר 2023, כל הפרטים

ישי שוורץ ומשרד האמרגנות רייבן מיוזיק מודיעים הבוקר כי הם חתמו על מופע של ההרכב ההולנדי The Legendary Pink Dots בתל אביב. המופע יתקיים בתאריך 28 בינואר 2023 במועדון גגרין בתל אביב. את המופע יפתח ערן צור. מכירת הכרטיסים החלה, לחצו כאן לרכישה. לחצו כאן לאיוונט הפייסבוק

להקת The Legendary Pink Dots ההולנדית תגיע לישראל זו הפעם הרביעית כאשר היא מציינת 40 שנות פעילות מוזיקלית. ההרכב אשר הוקם בלונדון בשנת  1980 בהנהגת הסולן/משורר/נביא/קוסם אדוארד קאספל והוציאה עד היום כ 34 (!!!!!) אלבומים היא מהלהקות המוערכות ביותר מדור הפוסט פאנק/רוק גותי/קברט/דארק אייטיז שצמח בתחילת שנות השמונים, שמם מוזכר באותו מחזור ובנשימה אחת עם Cocteau Twins, Bauhaus, Dead Can Dance, Death In June, This Mortal Coil, Minimal Compact, Wire, Joy Division וכל ענקי התקופה.

יצירות ה Legendary Pink Dots נוגנו באופן קבוע באותן שנים בכל מועדוני תל אביב הרלוונטים, הפינגווין, הליקוויד וקולנוע דן. בשנת 1992 הגיעה הלהקה לראשונה לישראל בהפקת "האוזן השלישית" להופעות במוזיאון תל אביב שלוו באלבומם המצליח ועטור השבחים The Maria Dimension.

מאז הופיעה הלהקה עוד פעמיים במועדון הבארבי כאשר כל הופעה היתה חוויה אמנותית ייחודית וגרמה למפגש של דור המאזינים האדוק והותיק של הלהקה שהולך בנאמנות אחריה שנים ולדור חדש של מאזינים שנחשף להשפעה העצומה של הלהקה.

● מספר נקודות ורודות….

 

להקת הלג"נדרי פינק דוטס ( נקודות ורודות ואגדתיות ) נוסדה בלונדון בשנת 1980 ועברה כעבור שנים אחדות למושבה הקבוע באמסטרדם. מנהיגה אדוארד קאספל שילב ביצירותיו את הפסיכדליה ששאב מאמני סיקסטיז כ Syd Barrett ביחד עם הגישה החתרנית חדשנית של להקות כ Joy Division בטקסטים, בסאונד ובהפקה המוזיקלית והוסיף להם מוטיבים קלאסיים אקוסטיים ככינורות וכלי נשיפה מגוונים, מרבדים אלקטרונים קסומים פרי מחקר סאונדים אנלוגיים של שנים ואביזרים מגוונים ככוסות תה מתפוצצות, בקבוקים, צינורות וכיו"ב (מה ששייך את הלהקה גם לזרם התעשייתי שהחל לפרוח באירופה של שנות השמונים).

ניסיונות הלהקה לא ידעו גבול וסגנונם נע בין רוק ניסיוני, ניאו- פסיכדליה ,פוסט פאנק, אלטרנטיבי, אינדי, ,אלקטרו, גותי ותעשייתי.

הגרעין של הלהקה תמיד היה אדוארד קאספל בסגנון השירה והקלידים שייחודיים רק לו, פיל נייט (סילברמן) בטכנאות סאונד עתידנית, שילוב שיצר את מה שנקרא כיום "סגנון לג"נדרי".

ההרכב שראה את עצמו כניסיוני לא חשב בתחילת דרכו כלל על שיווק והצלחה ועסק רק בהקלטות ויצירה. אלמלא חברתו של קאספל מרי לו שדחפה את יצירותיו לעולם החיצון, סגרה להם הופעות ופגישות בחברות תקליטים סביר להניח שקאספל וחבריו לא היו מתפנים לכך שכן עד היום הוציא ההרכב למעלה משלושים אלבומי אולפן ,מספר מכובד של תת הרכבים מצליחים כ Tear Garden ו Darkstar (עם סקיני פאפי ), אלבומי סולו רבים של חברי ההרכב, פסי קול והשתתפויות באין ספור פרויקטים חד פעמיים.

ביקור זה הוא הרביעי להרכב בישראל לאחר 3 הופעות מוצלחות שהותירו רושם רב במוזיאון ת"א בשנת 1992 והופעות בבארבי ת"א ב 2005 וב 2014.

האלבום הנחשב לאחד מאבני הדרך של הלהקה הושק בשנת 1985 – The Lovers, האלבום הוקלט בשני סשנים כאשר את צידו האחד הקליטו במועדון שביל החלב – מילקיווי באמסטרדם, אחד המועדונים החשובים ביותר באירופה בסצנת הרוק, ואילו את חלקו השני  (ויניל, ויניל…) הקליטו באולפן של תחנת הרדיו ההולנדית VPRO בהילברסום, האלבום הושק ללא אישורה של הלהקה אולם כיום הוא נמצא בין העותקים החשובים שעברו דיגיטל רי מאסטר לטובת הרשת..

האלבום שבא אחריו – Asylum, הושק אף הוא באותה שנה ולאחר כמה משברים שאיימו על המשך קיומה של הלהקה, הם נטשו לתקופה מסויימת את אמסטרדם, האלבום עצמו הוקלט בסטודיו בחדר השנה של פטריק כסוג של התרסה להקלטות הקודמות, גם אלבום זה נכלל בפרוייקט הדיגיטל רי מאסטר והתוצאה לפניכם במחנה הלהקות..

אתר המוסיקה ALLMUSIC הגדיר את קאספל כ"גאון על סף הטירוף", הטקסטים האפוקליפטיים מיסטיים שלו הקנו לו עדת מעריצים מקומית אשר הכתירה אותו כ"נביא", בכלל ללהקה גרעין מעריצים גדול בישראל וישראל היא בעצם המקום הראשון שבו חיכו מעריצים ללהקה בשדה התעופה, כי המוזיקה של ה Legendary Pink Dots אינה שייכת למקום או זמן, היא יכולה לדבר מאד לקהל של פינק פלויד ובמקביל לקהל של הסיסטרס אוף מרסי ופיטר מרפי/הקיור, איכותה הנדירה של הלהקה וגישתה הייחודית הופכת אותה ליהלום שאין דומה לו במוזיקה האלטרנטיבית על כל סוגיה ותתי הסגנונות שבה.LEGENDARY PINK DOTS הרכב הקאלט מהולנד להופעה בישראל

אלבומים בולטים: The Tower (1984), Asylum (1985), Any Day Now (1988), Island Of Jewels (1986), The Maria Dimension (1991), Crushed Velvet Apocalypse (1990).LEGENDARY PINK DOTS

דמיינו מיקס של רוק אוונגרדי, אקספרימנטל, ניאו פסיכדליה, גותי, פרוגרסיב, דארק אייטיז, אינדי…. שלא נשמע כמו שם דבר אחר.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא