כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

חדשות בינלאומיותחדשות הסצנה
כולל וידאו

סטינג בביצוע מחודש ואקטואלי לשיר – Russians

הביצוע האקוסטי לשיר - Russians כאקט של רצון טוב והתנעת תמיכה כלל עולמית ואיסוף תרומות לסיוע לאזרחי אוקראינה

גורדון מת'יו תומאס סאמנר המוכר בעולם הרחב בטייטל הבימתי סטינג , סולנה של להקת פוליס ויוצר מבצע בזכות עצמו החליט לבצע פעם נוספת ובאופן נדיר בפומבי את השיר – Russians אשר יצא לראשונה באלבום הבכורה שלו כמבצע סולו בשנת 1985 –  The Dream of the Blue Turtles כאקט מחאה ומינוף הסיוע הגלובלי לאזרחי אוקראינה הנתונים למלחמה חסרת רחמים של צבא רוסיה על פי החלטתו של הרודן הפאשיסטי ולדימיר פוטין.

השיר שמנגינתו מקבלת את השפעתה מיצירתו של המלחין הרוסי סרגיי  פרוקופייב נכתב במקור על רקע המלחמה הקרה שניהלו שתי המעצמות – ארצות הברית ורוסיה כאשר ברקע מרחפת עננת האיום של הנשק האטומי שצץ גם הפעם במערכה הראשונה כצל ביום אפור…

כך סטינג בעקבות הביצוע הנוכחי – "רק לעתים רחוקות שרתי את השיר הזה בשנים הרבות מאז שהוא נכתב, כי מעולם לא חשבתי שהוא יהיה רלוונטי שוב. אבל, לאור החלטתו המדממת והמוטעה של אדם אחד לפלוש לשכן שליו ולא מאיים, השיר הוא, שוב, תחינה לאנושות המשותפת שלנו. עבור האוקראינים האמיצים הנלחמים נגד העריצות האכזרית הזו וגם הרוסים הרבים שמוחים על הזעם הזה למרות איום המעצר והמאסר – אנחנו, כולנו, אוהבים את ילדינו. תפסיק את המלחמה."

והגרסה המקורית משנת 1985 מימיו של חרושצ'וב, עוד פאשיסט לא קטן…

וגרסה נוספת של השיר בביצוע חי מול הקהל הרוסי במוסקבה בליל ראש השנה האזרחי בשנת 2010.

 

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא