כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

לחשמל את המועדון

המופע של שלמה מזרחי טריו במועדון האזור עם האורחים יוסי פיין, דני שושן ומטי לוי, היינו שם

אמש חווינו ערב שכל כולו מסע בזמן של כמה עשרות שנים לאחור, הקברניט היה לא פחות מאשר גיבור הגיטרה שלמה מזרחי, עליו נאמר המשפט "לשלמה יש גיטרה בצבע לבן" בשירו של ברי סחרוף – "כמה יוסי". זה היה צעד מתבקש מבחינתי, אחרי שרק בליל שישי חוויתי על הדרך מפגש עם שליחי הבלוז אשר לקחו אותי למסע בזמן אל עולמות הרוק והבלוז הקלאסי, לנבכי האולד סקול…

בשולי הצד המערבי של העיר העברית הראשונה, מטרים ספורים מהגדה של נתיבי איילון, פעם נחל אכזב המתעורר רק בימות הגשם, כיום ברז התחבורה של המטרופולין הגדול, שוכן לו המועדון של ג'רמי הורגן – "האזור", הבית האמיתי של המוזיקאים בתל אביב. שם הכל התרחש.

אם ננסה לחזור שנים לאחור, רגע לפני פסטיבל וודסטוק, שנה אחרי מלחמת ששת הימים, שלמה מזרחי, גיטריסט האוחז בגיטרת פנדר סטרטוקסטר וברדיו שומעים את שירי הלהקות הצבאיות. אצל שלמה ההשפעות המוזיקליות מגיעות בכלל מעבר לים, במיוחד מאותו אשף וגאון גיטרה ג'יימס מארשל הנדריקס, מי שחולל מהפיכה של ממש בעולם המוזיקה ובהתייחסות לגיטרה החשמלית במיוחד.

אנסה לא להלאות אתכם.ן בתולדותיו המוזיקליים אך בהמשך דרכו ועם חזרתו לארץ שלמה מקים מחדש את הבמה, מספיק להופיע במועדון הרוק הישראלי ולנגן בהרכבים נוספים במסגרתם הוא חובר ליוסי פיין ועוד שמות שכיום מהווים את ההרכב הקלאסי לכל זמר ישראלי, בין היתר הספיק להיות המופע הפותח ללהקה אלמונית מאנגליה – אוריה היפ…

בדילוג מהיר לשנות המאה הנוכחית ואחרי הרבה הרפתקאות מוזיקליות נוחת שלמה בתל אביב ומממשיך להקליט חומרים, ביניהם את פס קול הסרט "קוקו בן 19" אלבומו האחרון – Fenderica One יצא בשנת 2006.

עם כל המטען המוזיקלי והתודעתי הזה אני מגיע אמש למועדון האזור יחד עם עוד כמה עשרות חובבי רוק מהזן האולד סקול כדי להנות ולחוות מופע של שלמה מזרחי. הוא מצידו תופס את מקומו על הבמה לצידם של הנגנים עמוס שפרינגר בגיטרת בס ויחיאל ברוור על התופים, השלושה לוקחים את הקהל למסע מוזיקלי המתחיל אי שם בסוף שנות השישים בואכה אל שנות השבעים, שלמה משלב קטעים מהרכביו לצד ביצועי המחווה שכבר הפכו לחלק מהדי.אן.אי. המוזיקלי שלו – יצירותיו של הנדריקס. בהמשך המופע הוא מזמין לבמה את האורחים – מטי לוי המתגלה בפני הקהל כזמרת רוק מצויינת, דני שושן, סולנה של להקת הצ'רצ'ילים ובעבר חבר בשליחי הבלוז, והקינוח הגדול ומלא הגרוב והFאנק – נגן הבס, המאסטר בלאסטר – יוסי פיין המלהטט על צוואר גיטרת הבס ויוצא למסע מוזיקלי מצויין יחד עם שלמה.

שלמה מזרחי מארח את יוסי פיין. צילום יובל אראל
שלמה מזרחי מארח את יוסי פיין. צילום יובל אראל
שלמה מזרחי מארח את דני שושן. צילום יובל אראל
שלמה מזרחי מארח את דני שושן. צילום יובל אראל
שלמה מזרחי מארח את מטי לוי. צילום יובל אראל
שלמה מזרחי מארח את מטי לוי. צילום יובל אראל

לקראת סופו של המופע שנמשך שעתיים תמימות לוקח מזרחי את הקהל שוב אל וודסטוק בנוסח הירושלמי עם ביצוע מצויין לשיר – Purple Haze של הנדריקס כאשר את האלתור של ההמנון מביא מזרחי בגרסה המקומית – התקווה, עמוסה בדיסטורשן ומפלי אפקטים. נפש יהודי הומיה.
לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה

רגעים מרגשים מתוך המופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

גם זה מעניין
Close
Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא