כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

מנגנים בצדק – שולי רנד ועמיר בניון במופע משותף

המופע המשותף של שולי רנד ועמיר בניון – "כשאנחנו מנגנים" היווה את אחד משיאי פסטיבל ניגונים בצדק אמש בהיכל התרבות, היינו שם.

אולם לואי בהיכל התרבות של תל אביב מלא עד אפס מקום. אפילו המדרגות שמשו כמקומות ישיבה למעריצים ומוזמנים, קוראים לזה – Sold Out. כבר הכריזו על תאריך נוסף בפברואר 2022 לקיומו של מופע נוסף בבנייני האומה בירושלים.

מה שהחל כמפגש תמים לפני 15 שנים בין עמיר בניון לשולי רנד והיווה את הטריגר לקריירה המוזיקלית של השחקן שולי רנד נחתם אמש במופע המשותף הראשון אשר הוביל באופן טבעי להיות אחת מאבני היסוד בפסטיבל "ניגונים בצדק" שחזר גם השנה כשהוא מתפתח ומתפשט מעבר למתחם סוזן דלל בנווה צדק כבעבר גם להיכל התרבות בתל אביב.

עמיר בניון ושולי רנד. צילום יובל אראל
עמיר בניון ושולי רנד. צילום יובל אראל

שולי רנד ועמיר בניון, נחשבים ובצדק לשני זמרים יוצרים ומבצעים מהחשובים והאהובים בעולם התרבות הישראלי. הקשר של השניים לאמונה והמסורת מהווה בסיס רחב לאהדה והערכה ציבורית רחבה. שני זמרים, שני ניגודים – האחד עניו וכמעט שאינו זז על הבמה, עד שהוא פותח את פיו בשירה עם קולו המרקיע שחקים, ואילו חברו בעל הקול העמוק והבוטח מביא את כל הפרפורמנס והנוכחות הבימתית, דמות ברסלבית המרבה לשלב אנקדוטות של אמונה וקדושה לצד הערות יום יומיות המצליחות לחבר כל אחד ואחד בקהל.

עמיר בניון. צילום יובל אראל
עמיר בניון. צילום יובל אראל
עמיר בניון. צילום יובל אראל
עמיר בניון. צילום יובל אראל
שולי רנד. צילום יובל אראל
שולי רנד. צילום יובל אראל
שולי רנד. צילום יובל אראל
שולי רנד. צילום יובל אראל

במהלך המופע בצעו השניים קרוב לעשרים שירים מהמיטב של שניהם כאשר רובם כמעט מבוצע בדואטים בפעם הראשונה בפני קהל. בין השירים שבוצעו – "ניצחת איתי הכל", "שלכת", "וכשאת עצובה",  "אייכה", "נקודה טובה" "עוקר הרים" ועוד שורה ארוכה של שירים אהובים ומרגשים.

אולם מעבר ללהיטים שכל אחד ואחד מהם יוצר את הצביטה במיתרי הרגש, אחד מרגעי השיא במופע היה הביצוע לשיר המשותף החדש של השניים – "גיליתי מחדש" שנכתב בידי עמיר בניון ואסף אטדגי עבור שולי רנד והוא הקדישו לאשתו הטריה צופית גרנט אשר נכחה באולם. כך אמר שולי לפני ששר – "השיר הזה אמנם נכתב לפני 15 שנה, אבל כל כך ברור שהוא חיכה, כמו שאומר השיר 'לכל דבר יש עת'. לא סתם חיכיתי. השיר הזה חיכה כדי שאוכל לשיר אותו לאשתי".

המופע הנו הפרומו לקראת השקת אלבום חדש אשר יצא לאור בשנה הקרובה ובו שולי רנד מבצע שירים שעמיר כתב לפני 15 שנה.

עמיר בניון ושולי רנד. צילום יובל אראל
עמיר בניון ושולי רנד. צילום יובל אראל
עמיר בניון ושולי רנד, תודות לנגנים ולקהל. צילום יובל אראל
עמיר בניון ושולי רנד, תודות לנגנים ולקהל. צילום יובל אראל

הפסטיבל מופק בידי "פיסטוק אמנים"  נענע דיסק ומרכז זלמן שזר לחקר תולדות העם היהודי בשיתוף "אשירה שמים", נווה שכטר, מקור ראשון והישיבה החילונית בירושלים (בינ"ה – התנועה ליהדות  חברתית).

לחצו לצפייה בגלריית התמונות המלאה מהמופע

רגעים מהמופע

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

תגובה אחת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא