כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

סיקור הופעות
כולל וידאו

לילה במוזיאון

ביקור בתערוכת הצילום "עדות מקומית" וקינוח במופע של "רבע לאפריקה" במוזיאון ארץ ישראל - מוז"א

נשמות טובות דאגו לי להטבה של דיגיתל – פתיחת התערוכה העולמית World Press Photo והישראלית "עדות מקומית" לצילומי עיתונות במוזיאון ארץ ישראל –  מוז"א, עם בר סנגריות חמות ומופע של להקת האתנו-Fאנק רבע לאפריקה המציגה שילוב ייחודי בין מקצבים צפון אפריקאיים, סולמות מקאם ערבי וג'אז. קפצתי על המציאה.

תערוכת "עדות מקומית" לשנת 2021 כוללת תצלומים נבחרים בתחום התיעודי בארץ במהלך השנה. אחרי שאשתקד התארחה התערוכה על קירות מגדלי מתחם מידטאון, השנה היא חזרה למשכנה הוותיק בביתן מרכז רוטשילד כאשר לצידה משולבות תמונות מתוך התערוכה הבינלאומית.

האמת, הן כמי שעסק לפני עשור בתיעוד חדשותי והן כמי שעוסק בעשור הנוכחי בתיעוד סצנת המוזיקה, אהבתי יותר את החוויה אשתקד. השנה זה היה סיור די צפוף עם תחושת המון רב לצד אי יכולת להנות מהתצלומים באופן יותר נגיש ונינוח. מתוך התצלומים שבתערוכה המשולבת תיעדתי כמה שמצאו חן בעיני, רוב רובם של צילומי החדשות היו בנאלים וגנריים לדעתי, סצנת התרבות והמוזיקה קיבלה ייצוג סמלי ביותר, תמונת השער של אלבומו האחרון של המוזיקאי אביתר בנאי "החיים מתחילים לנגן" שצילמה מרים אלסטר ועוד אוסף פורטרטים של נגני התזמורת הפילהרמונית, זאת למרות שבמהלך השנה החולפת דווקא אנשי עולם התרבות והמופעים היו, לדעתי, הגיבורים שהחזירו את השפיות לעם והמדינה…

חלקו השני של האירוע התרחש באודיטוריום ע"ש קלצ'קין אשר לצד הרכב רביעיית נגני ג'אז ובר בו חולקו כוסות סנגריה חמה במבואה, התקיים בדיוק בשעה שמונה בערב המופע של להקת רבע לאפריקה. היה זה פינוק מטעם העירייה לקהל מנויי דיגיתל ודרך טובה מאוד לקנח את הערב בשעה מוקדמת יחסית.

לצד להיטיהם המוכרים שיבצו חברי ההרכב, בהובלתם של יקיר ששון ואליסף בשארי, גם שירים חדשים, חלקם בהשמעת טרום בכורה…

רבע לאפריקה במוזיאון ארץ ישראל. צילום יובל אראל
רבע לאפריקה במוזיאון ארץ ישראל. צילום יובל אראל
רבע לאפריקה במוזיאון ארץ ישראל. צילום יובל אראל
רבע לאפריקה במוזיאון ארץ ישראל. צילום יובל אראל

להקת רבע לאפריקה תופיע בתאריך 2 בדצמבר בבית מזרח מערב ביפו במופע אקוסטי מיוחד וחד פעמי, כאן מניחים יד על כרטיסים. אני ממליץ.

לחצו לצפייה בתצלומי הרפליקה מתוך התערוכה

לחצו לצפייה בתצלומים מהמופע

מקצת מהצלילים והמראות

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא