כל הדיווחים בצל המלחמה מרוכזים במדור החדשות

קליפים חדשים

אלכס קלייר – Why Don't Ya

אלכס קלייר, משיק שיר חדש - Why Don't Ya, הזדמנות להיחשף למוזיקאי בינלאומי שנטע את מושבו בירושלים כשהלך אחר אמונתו ועמו.

מדובר באחד מהאמנים המסקרנים בעולם, אלכס קלייר, אשר פרץ לפני כעשור ברחבי העולם, עלה לישראל וחי בירושלים. לאחר הפסקה של כמה שנים במהלכן חיפש את מקומו וליבו, חוזר כעת ליצור מוסיקה ומשיק שיר חדש בהפצה בינלאומית.

אלכס, בן 36, נולד בלונדון. כבר בגיל צעיר החל להאזין למוזיקת ג'אז, בלוז ונשמה. סגנונות שהיו אהובים על אביו והשפיעו רבות עליו בהמשך כיוצר. בנעוריו הופיע עם חומר מקורי שכתב, תוך שהוא מלווה עצמו בגיטרה בבמות פתוחות בלונדון. באמצע העשור הראשון של המאה ה-21 היה קלייר בן זוגה של הזמרת והיוצרת איימי ויינהאוס. לאחר שנפרד ממנה החל בחזרה בתשובה ואימץ אורח חיים חרדי-מודרני.

בשנת 2011 השיק את אלבום הבכורה שלו בלייבל מייג'ור לייזר באמצעות חברת איילנד רקורדס ובו נכללה גרסת מחווה לשירו של פרינס – When Doves Cry של פרינס. בשל אורח החיים שאימץ כיהודי מסורתי ושומר מצוות לא הסכים להופיע בשבתות וחגי ישראל. עובדה שהובילה לביטול מספר סיבובי הופעות מתוכננים כולל סבב הופעות משותף עם אדל. בחברת המוזיקה איילנד החליטו לוותר עליו. קלייר שקל ברצינות לוותר על קריירה מוזיקלית ולעלות לישראל. הוא התמקם בשכונת שערי חסד בירושלים כתלמיד בישיבת חב"ד.

המהפך

המהפך הגיע במרץ 2012. אלכס קיבל הודעה מחברת מיקרוסופט על רצונם לשלב את השיר Too Close מאלבומו בפרסומת לדפדפן אקספלורר 9. המהלך המסחרי הזה הפך את השיר ללהיט שהתפוצץ במקומות הראשונים במצעדי ההשמעות ברחבי אירופה וברשתות החברתיות. מדובר בעשרות מיליוני צפיות ומאות אלפי עותקים שנמכרו מאלבומו. לא רק זאת, השיר המצליח נבחר כשיר הנושא לסרט חטופה 2 של ליאם ניסן.

כל ההתרחשויות הללו הפכו את אלכס קלייר לסלב בינלאומי. הוא חזר לפעול בתחום המוזיקה. בשנת 2014 השיק אלבום חדש בשם Three Hearts, גם הוא באיילנד רקורדס. הסינגלים מתוכו היו War Rages On ושיר הנושא, Three Hearts. שנתיים לאחר מכן השיק אלבום נוסף בשם – Tail of Lions. בשנת 2018 יצא לאור אלבום נוסף שכלל גרסאות אקוסטיות לשיריו הקודמים לצד שירים חדשים. האלבום הוקלט בתוך שלושה ימים בלידס, אנגליה.

בשנת 2015 קבע סופית את מקום מושבו בירושלים, הוא מתגורר בשכונת נחלאות בירושלים, נשוי ואב לשלושה ילדים וממשיך לשמור על אורח חייו כיהודי מאמין ושומר מצוות.

השבוע כאמור הוא השיק שיר חדש – Why Don't Ya, אשר נכתב על ידו יחד עם ג'רמיין הארטמן וסתיו בגר אשר גם הפיקו מוזיקלית.

כאשר התבקש לספר את סיפורו האישי והמוזיקלי אמר אלכס כך״התמזל מזלי להכיר מוזיקאי ישראלי בשם ישי ריבו, שהוא אדם דתי שהצליח להגיע עם היצירה שלו היישר אל ליבה של הישראליות וליבם של הישראלים ויהודים בעולם כולו. זה הוא שהעז לשאול אותי לראשונה: ׳מה אתה עושה? אתה חייב לחזור לבמה׳. באותו רגע הבנתי , שכדי להיות אדם שלם, אני חייב לפגוש את המוסיקה והבמה שוב , שזה חלק עצום מהסיפור שלי, שאני חייב ליצור ולהופיע. הרגשתי שעכשיו הזמן הנכון לחזור אליו. הפעם היה לי תפקיד גדול בקבלת החלטות הפקתיות, יותר מאי פעם, וזה היה עונג. כשיש לי את השליטה הקריאייטיבית ,אתה לא יכול להאשים אחרים או להתאכזב. אתה רק יכול להמשיך לעבוד כדי לייצר מוזיקה שאתה אוהב.״

על היצירה המוזיקלית מספר אלכס"כתבתי לא בשביל ההנאה, אלא בשביל ההבעה, לפעמים זה יכול להיות די כואב. ביצוע שירים שכתבת יכול להיות כואב. הרבה מהשירים שכתבתי מגיעים ממקום מאוד אישי, וכשאתה מבצע אותם זו לא חוויה קתרזית – אתה פשוט חי מחדש את הלך הרוח שהיית בו כשיצרת את היצירה הזו".

על השיר החדש שיצא השבוע הוא אומר – " אני כל כך גאה במנגינה המוחלטת הזו המתעדת את אחת התקופות האינטנסיביות בחיי העוסקות בבריאות הנפש של אדם אהוב. אני אוהב את השיר הזה, לקחתי את הזמן שלי לעבוד עליו ואני נרגש שסוף סוף אני יכול לחלוק אותו עם כולכם."

כיום מנוהל אלכס קלייר בישראל באמצעות המשרד של מנהל האמנים אור דוידסון, משרד המטפל במוזיקאים מוכרים ואהובים כישי ריבו, דודו טסה, עקיבא ואחרים.

את הקליפ לשיר החדש ביים וצילם אינדי הייט אשר עשה שימוש במסרטת פילם 35 מ"מ.

יובל אראל

הייתי שם – כשכיכר מסריק הייתה מרכז חנויות התקליטים בתל אביב, אז כשנדלק הניצוץ שהפעיל את פורטיס לראשונה, שנות השבעים, מועדון הרוק הישראלי בבית לסין והשאר היסטוריה, הייתי שם – כשלהקות האריות, העכבישים ושאר פליטי שנות השישים הרקידו את בני הנוער במרכז ביכורי העתים, אז קראו לזה לתקלט, היום קוראים לזה די ג'י… הייתי שם -כשז'אן ז'אק גולדברג המנוח פקח עיניים לרווחה במופע ההשקה של הקליק בתיאטרון המדרגות ברחוב דיזנגוף בשנות השמונים, הייתי שם – בכל מופעי רוק האצטדיונים שגדשו את פארק הירקון.

לקריאה נוספת

מרגישים צורך לומר משהו בעקבות הקריאה? השאירו תגובה

Back to top button

לגלות עוד מהאתר הבלוג של יובל אראל

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא